Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Yauch

Purple Bud Feminized

Recommended Posts

Hoi wietforummers,

 

Even kort voorstellen, ik woon in Gent en heb sinds vorig jaar een tuin. Ideaal om eindelijk eens wiet te zaaien dacht ik...

 

Ik had geen zin om lampen en kweekruimtes in te richten en dacht de natuur zijn gang te laten gaan.

 

Mijn zaadjes gingen half mei de grond in en deden het goed. Ze stonden in een serre en schoten als paddestoelen. Ik heb 2 van de 3 na een tijdje buitengezet, nadat mijn vriendin er 1 had platgestampt (per ongeluk) hield ik er nog 2 over, degene die buiten stond is nu een mooie plant van rond de 2m50 en het plantje dat ik eerst in een pot had heb ik later buitengezet (kreeg gele bladeren), dat meet nu ongeveer 1m50. Ze zijn sinds 4 september in bloei maar nog niet klaar. Ik heb geprobeerd om alle tips hier te volgen en dat is vrij goed gelukt, enkel het dieven heb ik niet gedaan.

 

Ziehier een kleine evolutie over de maanden heen...

 

29439745013_27c8ed55c0_z.jpg

29439747413_6b319cd199_z.jpg

29439748983_37c3bfcf82_z.jpg

 

29439742963_e8d911c5bc_z.jpg

29439743663_dec0127b08_z.jpg

 

29439172564_be7221a84e_z.jpg

 

30032909266_3d5680ce25_z.jpg

 

29772768820_bbca608905_b.jpg

 

30066750805_c121797cd1_z.jpg

 

29772766490_205bcb3bd3_z.jpg

 

 

Het weer was tot nu toe meer dan gunstig. Ze zitten in de bloeiperiode vanaf 4 september, bij de zadenomschrijving stond dat de bloeiperiode 50 tot 65 duurt... Nu heb ik hier al gelezen dat dat vaak niet volledig klopt. Dus mijn oogsprognose zal rond de 15 oktober liggen.

 

Aangezien het weer verandert begint iedereen mij te waarschuwen voor toprot, ik heb een afdakje gebouwd voor de kleinste, maar de grootste gaat niet lukken.

Sommige mensen zeggen mij dat ik nu reeds moet oogsten, maar ik ga er nog mee wachten.

Ik schud nu de toppen af na elke bui en controleer ik elke morgen rigoureus op toprot, ik vermoed dat de toppen nog ferm moeten groeien dus zou het spijtig zijn nu al te moeten oogsten.

Nu mijn vraag aan jullie: is dit een wijze beslissing? Ga ik sowieso toprot krijgen? Als ik nu oogst, heb ik er wss niet veel aan?

 

Alvast bedankt & héél goed werk hier!

 

Nog wat info: voor mijn droogkamer heb ik een ventilator geïnstalleerd en een ontvochtiger die de lv kan brengen tot 50 - 53... dat zou moeten volstaan denk ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hebben nog wel even nodig hoor,ga maar uit van nog 3 weken als ik dat zo zie.

 

Wat betreft toprot moet je er gewoon strak op letten de ene soort is gevoeliger dan andere.

 

Gaat zo te zien wel mooi vind ik ^_^

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hebben nog wel even nodig hoor,ga maar uit van nog 3 weken als ik dat zo zie.

 

Wat betreft toprot moet je er gewoon strak op letten de ene soort is gevoeliger dan andere.

 

Gaat zo te zien wel mooi vind ik ^_^

 

Merci! Ik hoop dat mijn rot-vrees ongegrond is. 't Is echt wel heel vochtig nu, en 't zal waarschijnlijk enkel verergeren... zijn er nog mensen die hun buitenkweek nog moeten oogsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik, bijvoorbeeld. De toppen beginnen al aardig bruin te worden. Er komt van de week nog een update van mijn verslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook nog 2 eenden die om moeten,

 

Als er nog veel van de afghaanse roots in de purple bud zitten zouden ze redelijk rot bestendig moeten zijn lijkt me het is er wel iets zonniger maar kan er zeer koud worden s'nachts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook nog 2 eenden die om moeten,

 

Als er nog veel van de afghaanse roots in de purple bud zitten zouden ze redelijk rot bestendig moeten zijn lijkt me het is er wel iets zonniger maar kan er zeer koud worden s'nachts.

 

Ik hoop het :-). Zelf rook ik bijna nooit maar heb 2 vrienden met wie ik veel moet samenwerken en altijd maar kankeren over wiet, mijn bedoeling van deze kweek is ze elk een pot te geven en zo een tijd niet naar hun gezaag te moeten luisteren.

 

Gaandeweg werd ik wel verliefd op mijn plantjes, de keren dat ik ga kijken zijn ontelbaar. Het scheelt niet veel of elke bud heeft een eigen naam :innocent:

Edited by Yauch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik het lekker zelf oproken en diegene die kankeren over wiet snappen er niks van....

 

Je planten zijn prachtig ik zou het wel weten...! Als je knetter bent kunnen ze zanike wat ze willen i don't give a shit haha!

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe thanks. Ik ga het advies opvolgen.

 

Ze zagen vooral over het niet hebben van wiet, vandaar mijn actie :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien overbodig om te vermelden , maar zag vraat aan wat bladeren .

 

Toprot buiten begon bij mij vaak juist bij de slakken , de slijmsporen hiervan op de toppen veroorzaakt ook toprot .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien overbodig om te vermelden , maar zag vraat aan wat bladeren .

 

Toprot buiten begon bij mij vaak juist bij de slakken , de slijmsporen hiervan op de toppen veroorzaakt ook toprot .

 

Inderdaad, ik doe mijn best om de plant slakkenvrij te houden. Ik denk dat ik vandaag een klein topje rot heb gevonden. Ik ga ze toch nog zo lang mogelijk buiten houden. Als ik nu oogst is dat 3 weken te vroeg, dus ja, dan kan je beter nog even wachten volgens dokter google :dj:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De top die ik gisteren ontdekte had vandaag geen sporen meer van rot, de zon schijnt mooi maar het is bitter koud.. Hopen dat ik ze nog minstens 2 weken buiten kan houden. Handen zijn superplakkerig van de budinspectie :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ben ik toch vrij zeker dat het geen rot was dat je had gevonden.

Als je lang genoeg denkt aan rot zie je het overal :-P

 

Nog even geduld er komen voor zover ik kan zien al minstens tot zondag mooie dagen wel koud maar mooi ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's waar, ik post nog wat updatefoto's als er verandering merkbaar is! Voorlopig blijven de toppen min of meer hetzelfde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok een week later en ze zien er al oogstbaarder uit, echt dikker worden ze toch niet echt. Ik heb enkele close-ups van de toppen, wat denkt jullie geoefend oog ;-)?

 

DSC_0045_zpsvp5s63db.jpg

 

DSC_0044_zpslvghubao.jpgDSC_0046_zpsiz8zk7g4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht ik ook, ik denk aan een tweetal weken, dan moet ik op reis, zou dit genoeg kunnen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt een beetje aan het weer natuurlijk, maar 2 weken lijkt me ook nog tekort als ik kijk naar mijn indoorplantjes en dat vergelijk. Ik heb geen ervaring met buiten kweken dus wellicht dat de "buiten" mensen een andere mening zijn toegedaan. Je topjes krijgen al wel een mooi kleurtje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen heb ik moeten oogsten, met pijn in het hart. Het ging 's nachts bijna onder nul zijn, dus dat risico wou ik niet nemen. Ik heb wel ondertussen een topje gerookt dat ik een week geleden had geoogst en ben er 3 uur weg van geweest, missie geslaagd dus denk ik. :-)

 

bedankt voor de hulp!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...