Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
snuffeltje

Dimlux Controller 1.2 Half Force Mode

Recommended Posts

Hoi

 

sinds paar dagen mijn controller aangesloten 1.2 versie en behalve dat mijn RH sensor het niet doet heb ik nog een ander probleempje

 

volgens gebruik aanwijzing zou er bij H de helft van de lampen moeten uitgaan, bij mij gaan ze dus allemaal uit..

 

 

 

 

Temp-limit

Er worden 3 temperaturen weergegeven. L/H en S. Als de eerste temperatuur bereikt (L = Low- Dim) wordt, gaan de lampen dimmen om een te hoge ruimtetemperatuur te voorkomen. De controller dimt de lampen tot maximaal 35%.

Als de 2e temperatuur wordt bereikt (H = High-Dim) ondanks gedimd licht, zet de controller alle lampen die bestuurd worden door de even (2&4) poortjes uit. De helft van alle lampen gaat dus uit.

 

 

misschien heb ik iets verkeerd gedaan maar heb 2 rijtjes met lampen allebei met utp op out 1 en out 2 aangesloten..

dus 1 kabel voor bv 2 lampjes en de andere ook op 2

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit een dual room stand op, mogelijk moet je die hebben omdat je met meer dan 2 lampen draait?

 

Anders zou ik het zoeken in hoe je de poorten aan elkaar doorlust, dat je niet 1&2 op de controller moet hebben maar 2& 4 oid.

Het staat niet echt handig omschreven in dat fotokopietje was ik al achter met 2 lampen aansluiten.

 

Hier doet de H (en S overigens ook) het prima met 2x 600W armaturen op 400W draaiend, komen we op 31C dan gaat er 1 lamp uit en bij 34C alles.

Wel apart, kom je bij je tent is licht uit omdat het te warm is (overdag al boven 30C buiten) en ik kwam er niet uit toen, totdat er reset alarm verscheen en de boel weer aansprong.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zitten maar 2 output poorten voor utp op, 1 out en 2 out, verder zit er zon groen blokje op dat voor het oude systeem is met speaker draden enzo Als ik dan de gebruiks aanwijzing nog eens goed doorlees moet ik ook met 2 en 4 poorten draadjes trekken?

Dat zeggende, ik heb de nieuwe OCL lights, soort van Dimlux ballast met Gavita kap.... Misschien werkt het daar niet mee, ik zal eens na vragen bij waar ik ze gehaald heb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimlux is niet altijd even up to date met hun manuals, dus t zou zomaar kunnen dat het niet kan als je niet t oude systeem gebruikt met de +1, +2, +3 en +4 poorten je dus niet de helft kunt uitschakelen.

Zou ook kunnen zijn dat je de penbezetting vd utp kabels moet wijzigen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi bedankt voor het meedenken,

ok en hoe verander ik de penbezetting en wat bedoel je daar precies mee Ik heb verder de handleiding op papier van de 1.2 en daar staat toch echt letterlijk L/H/S bij bereiken van de max temp gaat hij over op L, low dim tot max 35%, H half force mode, helft lampen uit, en S voor shutdown..

 

Wil gewoon dat dat de helft van de lampen uitgaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet je 2 lampen op elkaar doorverbinden met de CAT en die 2 dan weer op de volgende 2 die ook weer met elkaar verbonden zijn anders heb je toch geen serie die de controller kan schakelen?

 

Bij mij zitten er ook 'maar' 2 poorten op en ik gebruik de 2e waar de lampen die aan elkaar gelust zijn op poort 2 in zitten en dan werkt alles ok.

 

Bij jouw ontbreekt die 2e lampen schakeling en worden beide los gezien en alles uit (circuits onderbroken)

 

Kan het niet goed uitleggen omdat ik geen elektriker ben, kom er zelf ook vaak maar net uit :jump:

Hier had ik nogal problemen met instellen timer of wat anders aan instellingen wou bekijken (gelukkig 18/6)

steeds als ik 'iets' wou doen op de controller kwam ik terecht op all lights permanent on :whistle: :jump:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je bedoeld de laatste lamp ze door verbinden naar de 1e lamp? tis nu zo, out van maxi naar lamp 1 in, van daar out naar lamp 2, out naar in lamp 3 in etc

Bij de laatste lamp hou ik dus altijd een "out poort" open die nergens naar toe kan, tenzij ik op de maxi controller beide out poorten gebruik, dan hou ik bij beide laatste lampen van zeg maar 2 rijtjes allebei een out poort over.. lijkt me toch niet dat ik dan out op out moet aansluiten?

 

2rqdlhg.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die utp kabels hebben meerdere aders, het kan zijn dat dmv de draadjes in een andere volgorde in de stekker proppen je lampen op n ander stuurkanaal komen te zitten.

Maar zonder handleiding is dat voor mij ook gokken.

 

Mijn 600w dimlux vsa's zaten geeneens handleidingen bij...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 10 oude versie's met de speaker draadjes en vorige week een extra erbij geplaatst.

gewoon aangesloten op het groene blokje en geen probleem half force on dan brand de helft en half force off dan krijg ik een kleur als donald trump na een tijd :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...