Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo beste Mensen ....

 

Ik zit al jaren op dit forum, en ben de laatste jaren eigenlijk alleen maar als lezer actief ....

 

Maar dit moet ik even kwijt ...

 

 

Ze hebben vannacht mn planten uit de tuin gestolen... 2 van de 4 (de mooiste twee) ....

Ik woon aan een spoor, en ze hebben minimaal 100 meter over t spoor moeten lopen alvorens bij mijn tuin uit te komen ... (en 2x een hek van 2 meter hoog)

 

De buren van een aantal deuren verderop heeft afgelopen maand het huis laten verbouwen, allemaal verschillende vreemde mensen daar in huis.

 

Ik vermoed dat een van deze mensen het geweest is ...

 

DIEP DIEP TRIEST ...

kon wel janken vanmorgen ...

 

Planten moesten nog een week of 2 ....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit ouwe! Sterkte, ken het gevoel (helaas) dondersgoed!

 

Eikels ook altijd..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal deed ik zelf 2 rondes autoflower, en dan was alles half september al weg ... Nu was het de eerste keer regulier en stond het wat langer ...

 

Volgend jaar een floodlight en een camera erop gericht ...

 

Elk jaar help ik wat vrienden met hun tuinkweek.... Kom vaker langs om naar de plantjes te kijken en geef ze her en der tips ...

Toen ze hoorden wat er bij mij gebeurd is hebben ze in elk geval toegezegd dat ik van hun plantjes een deel mag hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij hebben Ze ook eens 13 purple haze BOMEN! Gejat, stonden in vaste grond..

Moesten ze ook door 3 tuinen en een kerkhof, heb nog geen blaadje gevonden en ook niet waar ze eroverheen zijn geklommen.

 

Nu staan ze bij de beste waakdieren ooit.. Ganzen! Beste alarm haha

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik bij thuiskomst toch ook maar wat van de rijpste toppen ga oogsten... er even van uit gaan dat ze er nog zijn.

 

Gellukig een pleistertje voor je wonden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas is de hond in mijn profiel foto inmiddels overleden .... Het was een beste waakhond.... bijten deed die niet, maar hij zou zeker de halve buurt bij elkaar geblaft hebben als er iemand in mijn tuin was gekomen ...

 

Volgende keer eens goed nadenken over security ... want ik ben bang dat ze volgend jaar gewoon nog een keer komen kijken ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de wiet bevalt heb je kans dat ze binnenkort al terug komen om de rest ook maar even mee te nemen! :(

 

Mooi gebaar van je vrienden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy crap :(

Sterkte man , heb dit ook meegemaakt in mijn ouderlijk huis vroeger .

Nogtands bijna niemand die ze kon zien staan , was uiteindelijk iemand van de maatjes die ervan wist.

Mensen kunnen zulke klootzakken zijn he .

Kan je Dan je tuin zo goed Zien can dat buurhuis ?

 

Sterkte alvast en goeie maten die makkers :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt geen woorden voor...

 

Je kan camera's zetten maar ja wat ga je met de beelden doen, elektriciteit op die hekken zetten zeg ik!

 

Alvast sterkte!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote voor je, ik ken het gevoel. Dat is waarom ik naar binnen ben verhuisd met mijn planten die nu achter slot en grendel staan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

so sorry for you

 

ik hoop dat die andere twee nog wat moois opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vrienden zijn het niet geweest, daar kan ik mijn handen voor in het vuur steken. En mijn buren zijn het ook niet geweest, ik verdenk de bouwvakkers die twee deuren verderop het huis aan het verbouwen zijn. Ze hebben daarvoor de halve schutting neer gehaald, en opeens konden ze mijn kastje zien vanaf de tuin. Heb ze ook een opmerking erover horen maken, dus ze wisten er zeker van. Aan de achterkant is het zeker niet zichtbaar, daar zit 30 meter spoor tussen, en ik heb de hek goed dichtgeplant met verschillende klimplanten.

 

 

]gallery_15954_14068_166724.jpg

 

Dit was 10 augustus. Het was mijn eerste keer dat ik regulieren deed, normaal heb ik autoflowers gedaan, met als reden dat ik dan half september alles binnen heb.

Deze regulieren zouden ook half september klaar moeten zijn volgens de gegevens, maar maak daar maar half October van. Op deze foto begon de bloei net op te zetten.

 

Door dat ze veel langer doorgroeiden dat ik dacht zijn ze ook flink de kluiten uit gegroeid en heb uren moeten knakken en binden om alles een beetje van het glas af te houden. Met als resultaat dat de toppen van de achterste twee een stuk minder ontwikkeld waren dan de voorste twee. Ook heb ik echt flink zitten binden, en doordat ze alles eruit gerukt hebben is er van een plant niet veel over. daar hangt links de halve plant naast, (sorry voor de wazige foto)

 

gallery_15954_14068_88807.jpg

 

 

Zoals gezegd overheerst er bij mij al de hele dag een gevoel van machteloosheid, woede en frustratie ...

Ik heb vele uren en euro's gespendeerd en iemand anders gaat er zo maar eventjes mee aan de haal.

 

 

Nou ben ik geen medisch gebruiker, maar dit zou je als medisch gebruiker maar gebeuren, dan zou je toch helemaal zwaar gefrustreerd zijn?

 

 

Gelukkig hebben we deze nog:

gallery_15954_14068_458548.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt geen woorden voor...

 

Je kan camera's zetten maar ja wat ga je met de beelden doen, elektriciteit op die hekken zetten zeg ik!

 

Alvast sterkte!

 

Precies planten in een gesloten Fietsenhok en stroom erop, sensor melder voor alles boven 35kg. vul de rest maar creatief aan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat snap ik niet zo aan het buiten kweken in een woonwijk, het is alsof je een bordje ophangt met "GRATIS GELD" je weet dat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven :(

 

met een camera kun je achteraf naar de beelden kijken, net als opsporing verzocht, en dan?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgend jaar eens een echte camera en een flink licht met bewegingssensor, als het iemand uit de buurt is zou het toch wel moeten afschrikken.

 

Eigenlijk vind ik het geen fijn gevoel nu mijn spot "ontdekt" is ... Ook al doe ik vanaf nu alles dichtspijkeren, er blijven dus altijd mensen die mijn tuin weten te vinden, ook al kunnen ze niet meer rechtstreeks erin kijken hoever mijn planten zijn.

 

Misschien doe ik er het beste aan om weer een jaartje twee autoflower rondes te doen, en te zorgen dat alles weer half september is opgeruimd, komen ze dan eind september kijken is er niets meer te halen.... Komen ze eerder langs, dan moet het iemand zijn met inkijk in de tuin, en dan heb ik opeens nog maar heel weinig kandidaten over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat snap ik niet zo aan het buiten kweken in een woonwijk, het is alsof je een bordje ophangt met "GRATIS GELD" je weet dat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven :(

 

Ik ben heel lang onopgemerkt gebleven, het is heel lang goed gegaan... Alleen toen ik opeens de schutting van de buren naar beneden zag komen, en daar allemaal bouw mensen in de tuin zag rondlopen begon ik me al een beetje zorgen te maken. Hoe ik het volgend jaar ga aanpakken moet ik nog even over nadenken.

 

Maar om helemaal niets neer te zetten zie ik ook niet zitten, met een beetje mazzel trek ik in de zomer maanden een jaar voorraad naar binnen, met wat minder mazzel kan ik toch nog een paar maanden ermee door.

 

En wat ik met een camera zou doen is heel simpel. Als het iemand uit de buurt is en ik krijg m toevallig op de camera, dan kom ik er uiteindelijk wel achter wie het is. En dan zal die er zeker op worden aangesproken. Niet dat ik daarbij geweld zou gebruiken, zo ben ik niet, maar mondeling aanspreken kan ook afschrikkend werken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zelf een alarm koppelen aan een sensor ipv een camera. De herrie van zon alarm doet ze gegqrandeerd schrikken, en zo niet??

 

Nog beter! Op heterdaad betrappen... ik slaap altijd als een blok behalve zo tegen t einde van t seizoen.

 

Kans op herhaling schat ik zelf ook hoog. Hier kwamen ze 3/4x om het jaar tot er de juiste maatregelen zijn getroffen... (fort van een kas ( de enige reden dat ik ooit begonnen ben aan een kas waren de rippers..) en alarmen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is mijn vroeger ook weleens over komen

daarna visdraad met haakjes en belletjes door de planten gespannen daarna is er nooit meer iemand bij geweest haha

dan heb je in iedergeval wat aan de haak haha en is niet strafbaar

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoel meer, dan heb je 3 schimmige figuren met muts op de foto/camera, en dan? zelfs ALS je weet wie, wat dan? ik snap het gevoel maar hoe word je daar uiteindelijk beter van?

 

en ja, komen ze volgend jaar weer..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vrienden zijn het niet geweest, daar kan ik mijn handen voor in het vuur steken. En mijn buren zijn het ook niet geweest, ik verdenk de bouwvakkers die twee deuren verderop het huis aan het verbouwen zijn. Ze hebben daarvoor de halve schutting neer gehaald, en opeens konden ze mijn kastje zien vanaf de tuin. Heb ze ook een opmerking erover horen maken, dus ze wisten er zeker van. Aan de achterkant is het zeker niet zichtbaar, daar zit 30 meter spoor tussen, en ik heb de hek goed dichtgeplant met verschillende klimplanten.

 

 

]gallery_15954_14068_166724.jpg

 

Dit was 10 augustus. Het was mijn eerste keer dat ik regulieren deed, normaal heb ik autoflowers gedaan, met als reden dat ik dan half september alles binnen heb.

Deze regulieren zouden ook half september klaar moeten zijn volgens de gegevens, maar maak daar maar half October van. Op deze foto begon de bloei net op te zetten.

 

Door dat ze veel langer doorgroeiden dat ik dacht zijn ze ook flink de kluiten uit gegroeid en heb uren moeten knakken en binden om alles een beetje van het glas af te houden. Met als resultaat dat de toppen van de achterste twee een stuk minder ontwikkeld waren dan de voorste twee. Ook heb ik echt flink zitten binden, en doordat ze alles eruit gerukt hebben is er van een plant niet veel over. daar hangt links de halve plant naast, (sorry voor de wazige foto)

 

gallery_15954_14068_88807.jpg

 

 

Zoals gezegd overheerst er bij mij al de hele dag een gevoel van machteloosheid, woede en frustratie ...

Ik heb vele uren en euro's gespendeerd en iemand anders gaat er zo maar eventjes mee aan de haal.

 

 

Nou ben ik geen medisch gebruiker, maar dit zou je als medisch gebruiker maar gebeuren, dan zou je toch helemaal zwaar gefrustreerd zijn?

 

 

Gelukkig hebben we deze nog:

gallery_15954_14068_458548.jpg

 

Ik begrijp je frustratie, echt heel naar wat er gebeurd is.

 

Ik zou alleen niet te snel conlusies trekken als je het niet zeker weet.

 

Je hebt prachtige planten by the way! :D

 

ik bedoel meer, dan heb je 3 schimmige figuren met muts op de foto/camera, en dan? zelfs ALS je weet wie, wat dan? ik snap het gevoel maar hoe word je daar uiteindelijk beter van?

 

en ja, komen ze volgend jaar weer..?

 

Groot diep gat in de grond,

Bladeren en takken erover.

 

Voilla laat ze daar maar uit komen.

Die amerikanen zijn gestoord, er zijn hele boeken over geachreven door mensen die zich bedreigd voelen.

Google maar eens op home defense.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik slaap altijd als een blok behalve zo tegen t einde van t seizoen

 

En ik dacht nog wel de enige te zijn die dat had, kslaap minder vast en hoor nog net geen sonische geluidsgolven. Maarja kan ook gewoon zo para als de pest zijn

;-P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Visdraad met belletjes..geweldig idee!

 

Dat ga ik volgend jaar doen....

 

Als ze dan WEER terugkomen volgend jaar ga ik het jaar erop planten neerzetten die ik alleen nog maar met zwaar vergif ga bespuiten, dat ze er maar goed ziek van worden. Ook dat zal niet strafbaar zijn, het spuiten van gif op planten in je eigen tuin ....

 

Kan ik zelf wel niet oogsten, maar dat heb ik er wel eens een keer voor over ...

 

 

Overigens heb ik de laatste tijd inderdaad een beetje last van slapeloosheid. Heb die nacht tot 4 uur wakker gelegen.. om daarna om 7 uur te zien dat ze in mijn tuin zijn geweest. Misschien heb ik ook last van het bijna oogst virus haha.

 

Bedankt voor alle nuttige reacties... ik ga het volgend jaar eens omtoveren tot een klein fort.

Sommige dingen kan ik dan weer niet doen... een groot gat, ben bang dat ik daar de poezen elke dag uit kan gaan halen :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...