Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

King Ping

35X Amnesia 3X600 In 120X240X200

Recommended Posts

Ff getwijfeld om een verslag te maken.

Bij deze toch wel.

 

Setup

 

Tent 240x120x200

3 x 600watt

Softbox 3250m3

Zware can filter 1meter

 

Medium

Cocos Bio Nova

12L perliet

 

Voeding

Canna A+B

Rhizontonic

Pk13/14

 

Begonnen op 17 sept

5 dagen 18/6

 

23 sept klok om

Vandaag 3e dag 12/12 dus.

 

Had 1.5dag een Lv van onder de 30%

Nieuwe bladeren werden geel, draai nu op 2x600 anders moet de softbox harder draaien en zak de Lv teveel.

De blaadjes zijn alweer bijgetrokken inmiddels.

 

Zodra ze wat groter zijn komt lamp 3 erbij.

 

Lv komt nu niet onder de 50%

Doet ze goed.

 

Foto's volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg dit zowiezo :)

 

niks mis mee toch met je softbox laten werken,gewoon een waterverstuiver in de tent,of natte handdoeken...

Ik zet er soms zelfs schaaltjes met water in en die schaaltjes doen 5 a 10% lv omhoog :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezellig GrowWithTheFlow! :)

 

Nee zeker niet, maar hij zuigt het echt binnen no time weg. Met een bevochtiger kan het misschien wel, zat er ook al aan te denken. Maar ff kijken morgen.

Kan daar gewoon RO water in.. krijg ik in ieder geval geen kalkaanslag?

 

Vandaar de bakjes en spray de wanden nat 2x per dag, probeer de lv rond de 60% gaat goed. Met 2 lampen. 3e erbij en het zakt weer naar de 40 :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb kraantjes water in mijn vernevelaar,maak me niet zo heel erg druk om kalkaanslag,hokje is groot genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes King Ping!

Volg ook mee.

Zag al wat voorbij komen van je in een ander verslag haha cool dat je toch een verslag gaat bijhouden!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes!.verslag altijd leuk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je op bricks van bio nova zitten kan je beter nu alles al weggooien..

Ivm volgestopt met zouten.

 

Maar ik volg rustig mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes King Ping!

Volg ook mee.

Zag al wat voorbij komen van je in een ander verslag haha cool dat je toch een verslag gaat bijhouden!

Succes!.verslag altijd leuk!

Leuk dat je gaat bijhouden. Ben zelf overgestapt naar 18l, ben benieuwd hoe het je vergaat succes

Mocht je op bricks van bio nova zitten kan je beter nu alles al weggooien..

Ivm volgestopt met zouten.

 

Maar ik volg rustig mee.

 

Dankjewel allemaal ga mn best doen!

 

El Capitano, staan inderdaad in de bio nova. Deze om precies te zijn gallery_45727_19126_1478461.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff wat info opgezocht over die bricks hier op het forum, maar dat probleem was rond 2010 aan de orde.. lijkt me dat ze daar wel wat aan gedaan hebben inmiddels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de drain gemeten deze kwam uit op,

 

Ph 6.1

Ec 2.8 ec is dus te hoog.. heb 1x gevoed met een ec van 1.2

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga hem zeker volgen ben ook van plan om de volgende ronde op Coco's over te stappen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een keer alleen aangezuurd kraanwater meegeven en dan nog eens meten.

 

Ziet er goed uit, deze volg ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke nou je bent welkom hoor haha!

 

 

Dat dacht ik al Dilago, ga ik doen.

Dankje:) Top dat je volgt, leuk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die drain geeft al aan dat t met die cocos bricks nog steeds niet goed zit... vorig jaar ook nog een hoop ellende mee gezien.

Volgende x gelijk Atami coco pakken, of die van Canna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw, dat is wel heel hoog. Wat is het voordeel van bricks? Je kan toch ook gewoon zakken kokos halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas wist ik niet dat er problemen waren met deze bricks, had anders voor lightmix gegaan.(volgende ronde) Helaas staan ze er al in en ga ik ze er niet uit halen. Ik geef volgende keer gewoon water met een ph van 5.8 en ec van 0.4? (Standaard in mijn kraanwater) in de hoop dat het de bodem spoelt. Daarna weer drain testen en hopen dat die ec omlaag is gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor planten die al 9 dagen in die potten staan zie ik ook erg weinig vooruitgang.

T had hier allang een oerwoud geweest, en dan groei ik nog nieteens voor onder 2x600w hps.

 

Als ik de keuze had uit nu afbreken en opnieuw starten met een betrouwbaar medium in de potten...

Zou t nog een paar dagen aankijken, en tenzij je dames als een spaceshuttle van start gaan opeens trok ik alles eruit en start over... scheelt je 2 maanden doffe ellende.

Probleem is nl niet alleen die hoge EC, maar je weet ook niet wat er exact in die bricks zit.

(Keuken/zeezout jaagt ook je EC omhoog bv, en je kan spoelen tot je groen ziet, maar dat komt nevernooitnietmeer goed..)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hetzelfde voorgehad bij een test met Super Lemon Haze, al de planten op die coco bricks hadden een vele tragere groei, en de opbrengst was niets vergeleken met die op rfx-1 of zelf op aarde.

 

Zoals scirocco zegt, goed nadenken voordat je twee maanden gaat verliezen als het niet beter wordt.

 

Greetz,

H.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon de potten flink doorspoelen met alleen aangezuurd kraanwater van pH 5.5 en dan meten wat er uitkomt, pas als de drain een acceptabele Ec aangeeft houd je op met spoelen. Dat kan met kokos i.t.t. aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de bricks van plagron had je geen problemen gehad want die had ik ook.

 

En nee inmiddels is er NOG steeds niks aan gedaan want kreeg laatst een pm van iemand van t forum die toevallig in de buurt woont, die ook ellende ermee heeft gehad en dat is een kleine 4 maanden geleden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjonge jonge! Denk je alles goed geregeld te hebben.. zijn je blokken te zuur.. maarja wat zal ik doen. Spoelen en kijken of ze een kick krijgen, want eerlijk gezegd vind ik dat ze die wel kunnen gebruiken,vind ze best traag groeien..

 

Of beter een ander medium halen want denk dat ik dan aarde ga gebruiken. En opnieuw beginnen? of deze stekken nog proberen te redden?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor zover ik me kan herinneren nog nooit een verslag gezien waarbij t uiteindelijk nog goedkwam op deze bricks, en rampenverslagen over deze meuk zijn er zat.... (correct me if i'm wrong...)

 

Stekken zou ik persoonlijk ook opnieuw maken, want de kans dat ze na een transplantatie van coco naar aarde of whatever nog een mooi gelijk opgaand veldje gaan vormen is niet zo geweldig.

T kost je wel wat tijd, maar om nou door te gaan met t risico dat je 2 maanden en een hoop tijd en geld verspilt...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...