Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cookienl

2 Afzuigers Op 1 Controller En De Werking Hiervan

Recommended Posts

Beste groeiers, bloeiers en rokers,

 

Heeft iemand enig idee hoe een simpele dimmer functioneerd als je er 2 afzuigers op aansluit.

 

Dimt hij beide afzuigers dan individueel als deze allebij een ander vermogen hebben?

 

Dus dat hij van beide zuigers simpelweg hun voltage reduceert waardoor het ampère hetzelfde blijft en bijde zuigers procentueel evenveel worden gedimt zoals ook gebeurt als je er een aansluit?

 

Bedankt en rokende groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is idd een crackding die smscom. Ik heb 2 afzuig en een inblaas op dezelfde S-vent trafocontroller. Gewoon vernogen bij elkaar optellen en kijken of dat onder de waarde blijft waarop de controller is gezekerd.

Edited by sok
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem al een tijdje en die brom is er niet bij iedere fan. Bij de meeste inderdaad wel.

Ik ga morgen testen hoe hij functioneerd met gelijktijdig een 300 en een 760 kuub buisfan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 sok

Ik heb ook gewoon 750m3 afzuig en een 500m3 inblaas op een s vent aangesloten zodat beiden gedimt worden

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij gaat op deze:

fanline%20controller-500x500.jpg

 

In combinatie met deze:

duo-stopcontact.jpg

 

De resultaten post ik dadelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel AMPERE kan dat ding aan of wattage?

 

Softbox bromt bij die dimmers geloof ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ding bromt op vrijwel alle afzuigers... en met 2 standen zonder max toerenregeling veranderen je buisfans van bromtol in straaljager en terug elke keer als de temp over t ingestelde maximum heengaat.

Kan in sommige situaties prima voldoen, hier kies ik toch voor n wat subtielere benadering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ding bromt op vrijwel alle afzuigers... en met 2 standen zonder max toerenregeling veranderen je buisfans van bromtol in straaljager en terug elke keer als de temp over t ingestelde maximum heengaat.

Kan in sommige situaties prima voldoen, hier kies ik toch voor n wat subtielere benadering.

Scirocco, wat gebruik jij in je setup voor deze subtielere benadering?

 

Ik merk trouwens dat mijn 1500 kuub softbox stukken minder lucht verplaatst dan mijn 1200 kuub buis fan.

En dat zonder slangen en ander aansluit plezier.

 

Dus ik ben nu een kast aan het bouwen voor mijn buis fan en dan 2 lagen steenwol gipsplaten. Hout is al op maat.

 

Ben benieuwd of ik hem stiller krijg.

 

Hoeveel AMPERE kan dat ding aan of wattage?

 

Softbox bromt bij die dimmers geloof ik

 

1500 watt dus ik denk zo 6,5 a 7 ampere.

 

Het resultaat is veel belovend.

Het is dus mogelijk om zoveel verschillende fans aan te sluiten als het maximaal wattage toelaat omdat hij iedere fan op percentage dimt.

 

Het kan dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gekozen voor de simpelste benadering die er is... geen fancontroller.

Draai al 2 jaar met dezelfde box, gewoon stekker in t stopcontact en gaan.

(Ik heb als voordeel dat ik altijd plenty warme droge lucht beschikbaar heb, in koude ruimtes zal mijn opstelling vast minder goed werken omdat er in de nacht teveel afkoeling plaatsvind)

Inblaas draait op warme dagen mee met de lampen, maar die ligt inmiddels alweer in t rek, zomer is toch op zn eind.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...