Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hutseflutsel

Ortega 4X55 Pl/l

Recommended Posts

Hi, van de week het buiten project afgerond, auto skunk#1 van een Amsterdamse breeder. Geen verslag :) lekker rustig, toch weekje op vakantie geen water en overleeft :) Maar nu is het tijd om de medicijn kast serieus te gaan vullen. Anders moeten we straks naar CS. Die hier overigens prima is en heel erg gezellig met fijne mensen. Maar met structureel medicinaal gebruik toch hele grote gaten in het gezinsbudget slaat.

 

 

Enfin, een van ons heeft o.a. een niet erkende ziekte met veel pijn volgens de heren doktoren is deze pijn suggestief en een niet erkende ziekte. Cannabis is dan als medicijn niet bewezen aldus verzekeraar. De verzekeraar vergoed nu alleen* (verslavende) pillen, opiaten, pammetjes voor slapen/relaxen(paniek), nsaids, codeine, plaspillen en een cortison spuit recht in je ruggenmerg. Zelfs al zouden ze het vergoeden, eigen onkruid blijft beter, lekkerder en goedkoper.

 

Mijn vrouw neemt nu dagelijks wat cannabis en zit op 4000* pillen per jaar minder, en ik af en toe een antistress en slaapkuurtje voor de darmen. Ben ik getrouwd met een gezellige hippie ipv een junk**. :D

 

"**Afbouwen en stoppen met het gebruik van Tramadol dient geleidelijk te gebeuren. Kleine stapjes in de afbouw zijn essentieel. Directe afbouw, zeg maar cold turkey, kan leiden tot slaapproblemen, nachtmerries, pijn, hoge bloeddruk en depressieve gevoelens."

 

Hè dat moest er even uit. Nu de good stuff, I love to grow it makes me smile in my sleep.

 

Wat ga ik doen? Het plan is om een 100% indica te zetten, een slapertje een couchlock. Voor nu is de keuze gevallen op Ortega, op de wenslijst staan nog Herijuana IBL en blackdomina. Kent iemand een van deze of weet een goede indica laat het me weten. Bij voorkeur van een Hollandse boer.

 

Wie weet kan ik de verleiding om een DIY COB setje bouwen niet weerstaan en wissel halverwege de grow, voor wat meer diepte straling en gr/w. Heb leuke post gezien van diverse forumleden hierdoor het ledvirus gekregen waarvoor dank .

 

- 5 Ortega zaden (reg) zijn nu te water, groetjes en tot over een dag 7 met de update

Tent: DS 60

Ventilatie: Ja

Fans: 5x 50mm / 11dba

Adapter: 12v voeding regelbaar

Pot: 11,4 L pot (30x30)

Licht: 2x 2x55watt PL-L

Kleur: 2100/2700 6500/9500 (K)

Meten: Adwa PH / Adwa EC

Medium: Cocos/mapito

Lekbak: 60x60 met afvoer

 

Basisvoeding: Hy-Pro A+B (hy-pro/canna)

Bloeivoeding: ja

Additieven: indien nodig

genetica: ortega indica (reg)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_45421_19127_135851.jpg

 

Kiem uit 4/5 in 48 uur, recht in stek blokje. Zit me toch te strak. Net in de la de Jiffy's gevonden.

Ff wachten, niet goed dan een keizer snee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof man,op den duur aan de LED?

Je weet dat dat compleet overpowered spul is he? :likken:

 

Kijk maar naar Wietefras voor de lol.

 

 

Leuke soort,ken ik nog niet echt.

Het zou leuk zijn om 4 vrouwen er uit te halen,maar dat zou echt mazzel zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag het Zomer oefenproject WhiteRhinoxWhiteRhino samen met haar kleine klonen in de kliko gemikt. Om 'ruimte' te maken voor Ortega, niet meer dan vijf :(.

Zelf een kruising maken of terug kruisen kan onvoorspelbare resultaten geven en heeft een groot test veld nodig. Maar dit was gewoon voor de fun on the side, toch jammer om afscheid te nemen. Enfin auto skunk #1 in pot om de tijd te overbruggen op naar de Ortega.

 

Nu hopen dat er tussen de Ortega's een waardig Moeder zit.

 

WRxWR hieronder in de kliko

gallery_45421_19127_52996.jpg

de test kloon mag nog proberen te finishen

gallery_45421_19127_56995.jpg

Veel strek (verdubbeling in lengte) en open toppen, hoofdtop moeten buigen.

Hoofdtop afgebroken. Bloei is traag nu 50dg, de geur is wel mijn ding perfect citrus, bloem over naar mint.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_45421_19127_9251.jpg gallery_45421_19127_62624.jpg

 

Hierboven 5 dagen Ortega (zandhoen), zijn naar de grote mapito pot verhuist

 

gallery_45421_19127_183749.jpg

 

Moeders ligt in de kliko, zeg me dat dit er slecht uit ziet en beter kan ... ja toch? Voor WhiteRhino x WhiteRhino

Zelfs voor een slecht behandelde oververhitte stek?

 

gallery_45421_19127_36753.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahh... WTF zit er in mn drain..

 

gallery_45421_19127_52472.jpg

 

gallery_45421_19127_3211.jpg

 

gallery_45421_19127_11586.jpg

 

gallery_45421_19127_31229.jpg

 

 

Mijn gok is varenrouwmug, wie het weet mag het zeggen.

Met dit wilde ik gaan bestrijden, eerst een dompel bad op 5.8 zonder voeding (wassen + spoelen). Dan voeding ec 1.8/ph 5.8 + A.R.T.S Granulaat (op mn vaste stek uit verkocht :(

 

Kaneel heb ik nog ergens gelezen, iemand nog een tip?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Going solo ;)

 

Vandaag flink gespoeld, 2x 30 liter ph 5.8 zonder voeding. Geen uitwas van insecten meer.

30L voedings water / ec 1.7 / ph 5.8 + bioshark soil attack.

Gisteren de klok op 12/12 (te laat)

 

gallery_45421_19127_240830.jpg

Links onder, kapotte zaailing gereanimeerd met stek emulsie

 

hieronder , bioshark yuk het stinkt.

 

gallery_45421_19127_28069.jpg

 

Binnenkort 40x40 opzetten voor CBD SkunkHazeŽ, toch gelukt onder 15 watt spaarlamp

gallery_45421_19127_184451.jpg

 

Weer van alles door elkaar... heerlijk na week gestructureerd pietje precies te zijn geweest.

 

Hieronder een CXB3590-0000-000N0BCD40E binnen kort ff knutselen, voor 40x40 CXB3590/4000k@40W groeihok, we roken alles op en het gaat net dus het tempo moet vanaf hier omhoog.

gallery_45421_19127_39088.jpg

CXB3590-0000-000N0BCD40E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydro in de micro kom je niet vaak tegen,

Ik volg !

 

Leuk soortje trouwens die Ortega, hopelijk is je vrouwtje ermee geholpen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydro in de micro kom je niet vaak tegen,

Ik volg !

 

Leuk soortje trouwens die Ortega, hopelijk is je vrouwtje ermee geholpen.

 

Tja Hydro... het medium lag in de tuinwinkel/centrum hier in de buurt.

Ik gaf op aarde teveel water, of te weinig en had voedingsproblemen door gebrek aan kennis en ervaring. Zakken aarde uit de auto tillen in de winter of postbode die codes van de zending ook ondertussen wel kent :innocent: was niet ons ding.

 

Cocos was gewoon in de magnetron steriliseren/stomen en daarna in wateren en elke 2 a 3 dagen DTW (vrij nat allemaal), oogsten en 3x hergebruiken. Van de Mapito, ben ik nog niet overtuigd. Aarde ga ik zeker nog een keer proberen, Sannies way, als de Cocos/Mapito voorraad versleten/op is.

 

Zal over een paar dagen updaten of de beestjes daadwerkelijk weg zijn, en dan een rook verslagje aan het eind.

 

Heb een fles dislike van aptus gehaald 5-10 ml de liter, Bio Shark 25-50ml de 100 liter. Duzzzz.... met aptus doe ik 1x en met bio shark 10x.

 

tnks fijn weekend.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://nl.wikipedia.../Springstaarten

 

bij mijn weten zijn ze zelfs wel eens handig op bio/aarde, hoe dat in een bak water zit, geen flauw idee

 

Lol ;) Nou gewoon lekker nat voor de 8036 beschreven soorten :whistling

 

Protaphorura_armata.jpg

 

Protaphorura armata

 

Pfff ze lijken allemaal op elkaar 6 poten ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

drijfvlotje voor reptielen, beetje zand en parasolletje van de cocktail en ze hebben de beste tijd van hun leven :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

laatste update en dan vlug vergeten deze ronde.

 

yield 0.35/w (medium/big yielder)

genetica: afhgaan, indica

werking: full body

medicinaal: bovengemiddeld pijnstillend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boven de grootste plant, die is een week later om gegaan. De pl-l buis geeft een indicatie over de grote.

Middelste foto, veel kristallen en blad

Onderste foto links, zaailing met wortelrot met stekvloeistof nieuwe leven ingeblazen.

Onderste foto rechts, stek van rechts(?) achter bestoven met man aangezien het toch geen grote boom zou worden.

 

1x 55w pl-l vervangen door 80w cxb3590/4000k. Nu staat de stek (ortega) er bij voor het reveggen (die zaad heeft geleverd) en zaailingen tot overpot. (lib haze/cbd haze/ 1x huismerk cbd critical?)

 

gallery_45421_19275_15705.jpg

 

Test Set up HLG-80H-36A (dimmable) / 1x CXB3590-0000-000N0BCD40E, later over naar 2 cob led total@60-80wr

2 armaturen met 4 cob, total @120-160w. Dimmable via potmeter. Ik wil het schaalbaar (alles onder 1 cob led) en redundant (lamp/voeding stuk niet alles uit) Dit met dank aan de electromannen en vrouwen op dit forum voor alle info.

 

gallery_45421_19276_92327.jpg

Liberty Haze rechtsvoor, tis net raketsla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit met het volgende ik draai drain to waste met een gieter, daar ben ik klaar mee. Het handmatig watergeven. Ik wil dit met pomp gaan doen, maar weet (nog) niet precies hoe. Per dag per pot wil ik 2 a 3 liter geven. Het zijn 4 potten dus 10 - 12 liter totaal per dag. Watervat is 45liter, pomp moet droog kunnen lopen.

 

Verder wil op de tafel/bak in de tent het mapito inwateren met pomp dan bijsturen naar 5.8 door te recirculeren. Kopen of zelfbouw als maar werkt.

 

Wie het weet mag het zeggen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man! Weer een cob ledje erbij. Ik moet die van mij ook es in gebruik gaan nemen...

 

Overigens weet ik geen reet van hydro, maar vind het zeker leuk om mee te lezen. Kan Wietefras je niet op weg helpen?

Edited by Jaymaestro
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...