Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Highflyer

Kweken Op Mapito Voor Het Raam

Recommended Posts

Na een aantal keren gekweekt te hebben op mapito voor het raam, wil ik dit volgende ronde met jullie delen.

 

Moet ik eerst even uitvogelen hoe een foto posten werkt haha

Edited by Highflyer

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_46744_19233_2711629.jpg

 

uploaden dan bbc code naa t uploaden kopieeren en in dit topic plakken.

super! Bedankt El Capitano! 1 februari ga ik de zaadjes ontkiemen. Ik heb een huis op t zuiden. Op aarde haalde ik 70 gr per plant. Verzuring van de grond was altijd een probleem. Met mapito is dit natuurlijk verleden tijd
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig.. maar heb je geen tuin/balkon of dakterras ?

En wat hoop je dat dit je opbrengt iig iets van 3,5 ons ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_46744_19233_155759.jpg

 

Grappig.. maar heb je geen tuin/balkon of dakterras ?

En wat hoop je dat dit je opbrengt iig iets van 3,5 ons ?

hallo Agent Orange, die heb ik wel. Hier staat ook het voeding vat. Ik heb alleen wel glazenwassers en die zie ik gerust de helft ervan meenemen. Daarnaast staan ze hier in een meer gecontroleerde ruimte.

 

Nee ik hoop stiekem wel op iets meer. Ik denk onder de juiste omstandigheden, dat ik er wel 4 ons van af moet kunnen halen. En dan van betere kwaliteit We gaan t zien haha. Het worden trouwens dames van royal queen seeds. De befaamde Northen Lights X automatic. Ik hoop jullie volgende maand de eerste baby fotos te kunnen laten zien ;p

Edited by Highflyer

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_46744_19233_4346415.jpgmoeilijk te zien maar hier zit het afvoer putje. Met daar op aangesloten wat verloopstukjes om naar de 13mm te komen. Aan t einde van de tuinslang zit een kraantje.

 

Hoe deed je dat met de geur??

Hallo CaveDave, eigenlijk deed ik daar niks aan. De buren ruiken het wel. Maar zolang t niet in vlagen voorbij komt went t wel. En ik ben een nette buurman. Ik doe de raampjes van de oudere buren. Breng ze lekkere zelf gemaakte cake. Het is geven en nemen hier. Nog nooit problemen gehad. *klopt af
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_46744_19233_21690.jpg ook op afstand kan ik de dames bewonderen. Ook ten behoeve van de veiligheid natuurlijk. De infrarood verlichting zet ik uit als er plantjes staan. Ik ben bang dat dit anders hun ritme verstoord. Tot snel!
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter een goede buur....... Tolerantie is het woord, de ene hand wast de andere en dat soort clichés maar al te waar! Ik zou alleen zelf niet goed worden van die lucht lol denkend aan een warme zomerdag, dik 30 graden en nogal broeierig.......

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ga je qua voeding doen ? Als je aarde gewend bent zal je hier toch wel wat meer werk aan hebben. Achter t glas kan t ook best warm worden denk dat je veel water gaat verdampen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ga je qua voeding doen ? Als je aarde gewend bent zal je hier toch wel wat meer werk aan hebben. Achter t glas kan t ook best warm worden denk dat je veel water gaat verdampen.

zeker waar. Ik hou de ec uit goed in de gaten. Als die oploopt omdat het water te snel verdampt en er zouten ophopen. Dan ga ik lager inwateren. Daarmee stuur ik t bij. Ik kan altijd inplaats van 1 x per 3 dagen water geven met bijv 1.6 ook 2 x per 4 dagen water geven met 1.4 dat zou ook al een hoop moeten schelen. Als de ec uit maar niet te hoog wordt. Daar bepaal ik alles op. De laatste 2 weken dat ik voeding geef stuur ik de ph naar de 5.9 dan wordt fosfor en kalium net iets beter opgenomen. Je kan zo veel met mapito. Dus ik denk dat er voor elk probleem ter zijnde tijd, ook een oplossing zal zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter een goede buur....... Tolerantie is het woord, de ene hand wast de andere en dat soort clichés maar al te waar! Ik zou alleen zelf niet goed worden van die lucht lol denkend aan een warme zomerdag, dik 30 graden en nogal broeierig.......

zo is dat! Haha je moet wat he. Ik weiger gewoon 8 euro te betalen per gram voor iets wat ik zelf voor 3 ct de gram kan maken. Ik rook 2 gr per dag en dat tikt aan. Dan heb ik wel een goede baan, maar ik ben niet op aarde neer gezet om proletariers te onderhouden. En daarnaast stoor ik mij niet aan de lucht. Op een goede zomerdag tussen t fluitekruid en de brandnetels ruikt t ook naar onze vriendinnetjes. Heeeerlijk ^^
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

En welke voeding gebruik je ..? K denk dat je vrij enthousiast bent met 1 x in de 3 dagen wateren ..

En hoe ga je de ec meten dan ? Ec van je voedingsvat of heb je ook nog iets van een drain ? Je geeft van ondere water en het overschot laat je eruit lopen maar de zouten komen bovenin je pot terecht..

 

Daarnaast zou k t best knap vinden als je achter t glas wat veel licht tegen houd en zorgt voor veel strek in je plant dat je de ons per plant gaat aantikken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En welke voeding gebruik je ..? K denk dat je vrij enthousiast bent met 1 x in de 3 dagen wateren ..

En hoe ga je de ec meten dan ? Ec van je voedingsvat of heb je ook nog iets van een drain ? Je geeft van ondere water en het overschot laat je eruit lopen maar de zouten komen bovenin je pot terecht..

 

Daarnaast zou k t best knap vinden als je achter t glas wat veel licht tegen houd en zorgt voor veel strek in je plant dat je de ons per plant gaat aantikken..

ik geef water van boven. Met zo'n lange sproeier. Dompelpomp in t vat op t balkon. Samen met 2 aquarium pompjes en een verwarmelement. Ik gebruik hypro a en b en aptus toevoegingen. Ik heb een drain. Kijk maar op de fotos. Daaronder in dat doorzichtige bakje komt de drainage uit. Dit meet ik. We zullen t zien. Hoop doet leven haha

 

Ik meet de ec/ph in, in het voedingsvat voor t wateren. En ik meet een uurtje na t geven. Als alles is door gelopen. De ec/ph uit in dat doorzichtige lekbak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een leuke manier om Autoflowers te telen man,nog niet eerder gezien op deze manier.

Mooie innovatie op raamkozijn teelt,geweldig......

 

Mooie strakke setup,deze ga ik volgen denk ik.

 

:popcorn:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Collie Weed, bedankt! Leuk om te horen. Het is ook iets nieuws denk ik. Alles is aanwezig in huis voor een mooie oogst, nu nog een lekker zonnetje. Vanaf 17 maart is t weer 12 uur per dag licht. Ze zullen t dus 6 weken moeten doen met wat minder licht. In de winter heb ik ook wel eens autoflowers voor t raam gezet. Ik geloof dat het van begin november tot half feb toen heeft gestaan op aarde. Desondanks toch een goede opbrengst, 20gr pp. 100 gr zo extra voor de grap. Is weer is een andere kerstboom. Anyway t is dus ook mogelijk autos te kweken met minder dan 12 uur licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Highflyer. Als ik het goed begrijp ontkiem je pas over enkele weken ivm de zon?

Edited by TLTG
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) k zie idd je draintje k dacht dat je ging vloeden in die bak maar als k t goed begrijp geef je gewoon water van boven ?

denk je niet dat dat vat op je balkon in de zomer te warm gaat worden? meestal zijn die dingen zwart als dan t zonnetje erop staat wordt t flink warm.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Highflyer. Als ik het goed begrijp ontkiem je pas over enkele weken ivm de zon?

Hallo TLTG, bedankt en dat klopt, nog 2 weekjes wachten en dan mogen we weer. Ik ontkiem in steenwolstartblokken. Hierin doe ik een beetje aarde van composana.

 

:) k zie idd je draintje k dacht dat je ging vloeden in die bak maar als k t goed begrijp geef je gewoon water van boven ?

denk je niet dat dat vat op je balkon in de zomer te warm gaat worden? meestal zijn die dingen zwart als dan t zonnetje erop staat wordt t flink warm.

klopt, van boven water geven. Beter te veel drainage dan te weinig. Die potten mapito wegen niks als ze droog zijn. Daar kan je t ook wel aan voelen of ze dorst hebben. En ook dat klopt. Ik heb een zwarte rechthoekige specikuip. Echter staat deze wel in de schaduw. Ik zal eerdaags een foto uploade. Gr

 

't Meedenken wordt desalniettemin gewaardeerd Agent Orange :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom?

Het zijn geen normale potten met al gaten onderin. Zodra ik de potten neer zette blokkeerde ik weer de gaatjes aan de onderkant. Dus vandaar dat t onderin aan de zijkant weg loopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...