Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

Ponytailing, Heeft Het Nut?

Recommended Posts

Kan t me niet echt voorstellen.. maar als iemand een goed onderbouwd verhaal heeft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer wat nieuws lol .

net als bij de kapper .

is wel wat voor je girl scout cookies mischien .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag laatst ook iemand dat doen, maar of het nou echt verschil maakte betwijfel ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gekke yanks...

 

Veel werk en heeft volgens mij weinig invloed. Daarbij elke dag draadje binden en volgende morgen er weer af halen, heb wel wat beters te doen. Zodra planten op 12/12 gaan komen die scheuten vanzelf in het licht door de strek...

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie t ook niet gebeuren hier... of ik moet elke dag savonds laat nog een keer naar de zaak om al die kuttouwtjes om mn planten te draaien.

En sochtends met de koffie alles er weer afhalen, hopend dat er geen klanten binnenvallen zonder afspraak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je loodsen vol draait dan heeft dit weinig nut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou het opbrengst verhogend werken dan? Die scheuten gaan echt nietharder groeien omdat ze iets meer licht krijgen. De zij takken komen vanzelf door strek in het licht na schakelen, waarom dan al die moeite doen?

 

Yankee doodles hebben een heel andere manier van kweken. Die zetten het liefst 1 plant per m2 en groeien ze 6-8 weken voor. Hier in NL zetten we gemiddeld een stuk of 8 de m2, groeien +- 1,5 week voor. Reken eens uit welke manier het meest oplevert in een jaar.

 

Dat is in elk geval niet de Yankee doodle manier van kweken....

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gekke mensen.

 

Heb dat nooit begrepen. 1 plant per m2 en dan 3 meter hoog, vertivale lampen etc.

 

niet echt effiecient

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben daar vaak vergunningen op basis van aantal planten. Niet zo gek dat ze dan die planten zo groot mogelijk laten groeien toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 1 yankee draai plant per m2 methode kun je ongeveer 2 NL draaien doen met zelfde aantal planten op minder m2 en met een hoger totaal opbrengst. Hebt dan ook veel minder ruimte(huur) nodig en kunt het licht efficiënter verdelen (minder stroom). Hoef jou niet te vertellen dat gangpaden van 1m + verlichten niet efficiënt is toch? ;)

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gekke yanks...

 

Veel werk en heeft volgens mij weinig invloed. Daarbij elke dag draadje binden en volgende morgen er weer af halen, heb wel wat beters te doen. Zodra planten op 12/12 gaan komen die scheuten vanzelf in het licht door de strek...

Weet je wel wat een yank is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niets is zo efficient als bare bulb growing, wij doen het niet omdat we geen ruimte hebben en daarom de lampen erboven hangen.

 

Onze ronde bulben verlichten 50/60 % kap of wand en verliezen heel veel, bare bulbs verlichten rondom.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cookie

 

Dat waren de unionisten...

 

@poldergrower

 

Die Amerikanen zitten inmiddels al een tijdje aan lampen in kappies. Bare bulp growing zie je niet zo vaak meer, wel zie je die zeer ruime gang paden die ze verlichten. Kan ik niet echt efficiënt noemen...

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wilde ooit ook een bare bulb vertical grow doen. Dat zou met 1 of 2 600w bulbs zijn midden in een 150x150 tent.

 

Dat kost toch geen extra ruimte dan?

 

Zit ook te denken over een led vertical grow. Dat heeft minder voordelen omdat je daarop toch geen reflectoren nodig hebt, maar mijn idee is juist dagje dan minder vloeroppervlak nodig hebt. Een cilinder heeft een groter oppervlak dan het vierkant bij van boven verlichten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

barebulb heb ik ook gedaan was met 150 wattertje al oogverblindend niet te doen zo blind je er van word .

en wat ponytailing betrefd doe mij maar ouderwets l.s.t. met knak buig er achter aan .

want met die ponytailing vouw je de zonnekollektors tegen elkaar en dan mis je dus een heel stuk fotosynthese .

en dat is verlies want bij lst draaien de bladeren zich meteen naar het licht heey ! :mellow:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon buig ende knak op hetzij juiste tijdje :likken: in de veggie modus blijf je binden en gekdoen....

 

Nog even en je moet je lul tussen de dames doorhalen voor meer opbrengst :| rare fabels.....

Kijk maar naar de natuur voor inspiratie,een omgewaaide hennepplant is ook een vorm van l.s.t. en zij gaat dan ook gewoon door.

 

Niet moeilijk doen gewoon in 1 keer hup,bam! op de flikker geven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...