Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nosebreaker

Opticlimate 10000 Pro3 Icm Een Plenumbox

Recommended Posts

Ik heb bovenstaande draaien, maar ik heb maar 1 slang (355) naar de plenumbox lopen (en 1 355 inblaas van de opti). wat ik me eigenlijk afvraag en dat kan ik nergens vinden. moet de uitblaas niet 2x zo groot zijn als de inblaas en je dus eigenlijk altijd 2 openingen van de plenumbox gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat is niet nodig. Aansluiting plenumbox is 355mm en de afblaas is 315mm. Zorg er in elk geval voor dat de aanvoerslang naar de plenumbox niet te veel weerstand heeft en dat Opticlimate de koude lucht kwijt kan. Dus je luchtverdeelslang moet lang genoeg zijn minimaal 10 meter.

 

Ga je gesloten of semi gesloten werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga gesloten werken. maar ik ben nu testjes aan het draaien en met 16 bulpjes krijgt de opti de temperatuur niet onder 31 graden. vandaar mn vraag met betrekking tot de afzuig. de lucht verdeelslang is 8 meter btw en loopt in een u vorm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer iets meer gaten te maken in de lvs, ik denk dat ie z'n kou niet goed kwijt kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer koeling geven met de stelschroef dan ?

 

Kheb dr 17/18 ben nu bezig met de 15pro3 aan het instaleren

Share this post


Link to post
Share on other sites

is 31 graden incl potten nog zonder stekken. hij staat nu op 1,5 kan hem nog terug schroeven naar 1,3 maar dat doe ik liever niet. ik ga er denk ik eerst nog een stuk slang bij aanmaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten koelen ook nog een flink stuk mee, maar wat overcapaciteit is beter dan dat je constant op t randje loopt.

Kzou liever 26 graden continue zien...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetniet of je ook co2 gebruikt maar zon verbrandingskachel telt ook voor 2 lampen heb ik me laten vertellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een (bv) 2kw co2 kachel telt idd voor 2kw aan licht... wel iets om rekening mee te houden idd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de LVS afkoppelt, merk je dan verschil? Zoja, meer gaten maken. Anders stelschroef gebruiken, het gaat je iets meer water kosten, maar ik neem aan dat geen probleem is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat je aanvoer even groot is als je afvoer maakt opzich niet uit omdat hij zuigt naar behoefte

gebruik je 2 kanten van de plenium box of eentje?

het is meer dat de slang die koelt niet te klein is, maar 315/355 is gewoon normaal

je kweekt zeker ermee in een tent, vind ik zelf zoiezo wat moeilijker te koelen dan een ruimte meestal

maar hij zal wel zakken nog en je kan hem ook iets kouder zetten als je op zijn max zet doet hij meer zijn best en slaat hij eerder aan en de druk idd iets omhoog draaien

maar dat eerste zou ik alleen doen op bv 16lampen + een kachel dan draait hij continue niet dat het daarna weer te koud word erdoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fatamorgana nee ik kweek er niet mee in een tent maar gewoon in een hok en gebruik maar 1 kant van de plenumbox. met nog een klein gaatje aan de onderkant waar koud co2 door heen gaat vanaf week 4.

 

Vandaag wat gesleuteld en van de u vorm lvs een E vorm gemaakt. Er is 3 meter extra lvs en een t-stuk bij gekomen. En dat lijkt het probleem opgelost te hebben. Hij draait nu netjes op 28 graden

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...