Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietbladeren

Oldskool Aarde Kweek

Recommended Posts

Goedemorgen allen,

Wil weer is een kweekje doen met aarde (tomaten).

Lees goeie dingen over bacto en buffertabs,moet je deze ook direct toevoegen met verse aarde ?

En wat voor voeding zal ik dit keer gebruiken,wil het lekker simpel houden een 1 component voeding en een PK 13/14(Ik wil niet gaan afzuren)

Wil de aarde na deze ronde gaan opwaarderen,en vroeg me af of er tegenwoordig simpele en goede oplossingen hiervoor zijn vandaag de dag ipv 3 verschillende soorten middelen die ik moet gaan toevoegen.

Kan ik de aarde in laatste week gewoon droog laten trekken zonder dat dat nadelige gevolgen heeft ?

Of is bv wat natter beter ?

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buffertabletten voeg ik idd al toe met t inwateren van de aarde..ik zelf gebruik de Plagron alga-lijn met greensensation als booster. Ik zuur niet af en gaat naar mijn idee prima. Ook laat ik nu de laatste week de aarde behoorlijk droogtrekken om de kans op rot zoveel mogelijk te verkleinen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gemerkt dat een beetje silicium en ca/mg eens per week ook geen kwaad kan op aarde. En een paar regenwormen in je pot (worteldoek onderin doen in dat geval, anders lopen ze er onder uit)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Complete organics van GK is HET middel om je aarde te opwaarderen, en de rest van hun spulletjes voor de voeding, handiger bestaat niet!!!

Spullen door je grondje mengen en de hele ronde lekker kraanwater met wat bacto en eventueel molasse geven, that's all folks!!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabs meteen in de aarde doen.

 

Voeding mag erbij, elk merk is om het even, ik vind GK nu juist NIET HET MIDDEL omdat je er liters van doorheen jaagt, geef mij maar een flesje BAC in de groei en bloei uitvoering met een half litertje PK van BAC erbij (Sannies way).

 

Aarde droog laten trekken, EC loopt op plant 'spoelt' stukken minder en rot omdat je pot normaal bevochtigd is?

Eerder dat die bomvol voeding zit op het einde wat gutering kan veroorzaken en je zo rot krijgt :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring staat ongeveer haaks op die van LC... GK is hier zuiniger in gebruik als welke minerale voeding dan ook.

2,5l a en b op 1 ronde was heel gewoon, terwijl ik er minder dan 1 liter gk doorheenjaag tegenwoordig.

 

1 3l emmertje Complete Organics door je aarde (in mijn geval 18x11 liter) en 1 of 2x per week in de bloeiperiode een plonsje GK bloei bijvoeden en je bent er al.

Evt kan je nog een beetje Batboost toevoegen, maar dat is geen absolute must imo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabs meteen in de aarde doen.

 

Voeding mag erbij, elk merk is om het even, ik vind GK nu juist NIET HET MIDDEL omdat je er liters van doorheen jaagt, geef mij maar een flesje BAC in de groei en bloei uitvoering met een half litertje PK van BAC erbij (Sannies way).

 

Aarde droog laten trekken, EC loopt op plant 'spoelt' stukken minder en rot omdat je pot normaal bevochtigd is?

Eerder dat die bomvol voeding zit op het einde wat gutering kan veroorzaken en je zo rot krijgt :innocent:

 

Goed lezen lostchild.....

 

'spullen door je aarde mengen en gewoon de hele ronde kraanwater......' , dus geen liters bla bla bla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...