Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrowWithTheFlow

Kweekruimte Van Op Afstand Bekijken ?

Recommended Posts

Hoi allen!

 

Vroeg me af of er mensen hier een webcam of ander soort camera gebruiken tijdens het kweken?

Al dan niet om security redenen :)

 

Ik was namelijk al een tijdje van plan om een usb webcam in de tent te hangen,maar na in een topic van een mede forum member vandaag gelezen te hebben van een ip/wifi/4g systeem ga ik daar eens over nadenken..

 

Voor mij zou het voornamelijk zijn om te een soort video/foto dagboek bij te houden en eventueel enkele dingen te monitoren zoals temp/lv/eventuele defecten of problemen.

 

Usb camera is nadelig als je tent bv 20m van de plek zit waar je pc staat(lange kabel = vertraging qua snelheid etc denk ik )..

Ip/wifi/4g is ook aantrekkelijker van op langere afstanden,maar hoe zit het dan met de beveiliging daarvan?

Hoe goed valt het te beveiligen tegen buitenstaanders?

Niet dat er per ongeluk iemand de videofeed te zien krijgt als die toegang verkregen heeft tot het netwerk..

Ik weet uit ervaring dat wifi netwerken best makkelijk te hacken zijn,firewalls te omzeilen vallen zonder al te veel moeite..

Ook verbindingen met een ingewikkelde security key is kinderspel om te achterhalen dusja...

Of is dat gewoon doemdenkerij van mij en zou de security geen struikelpunt (mogen) zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil je nekje wel een paar meter oprekken hebbie ook afstand heey !!!!!

 

:vape:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de temp e.d kun je gewoon een logger gebruiken lijkt me dat dat alle info is die je nodig hebt.

Het idee van je plantjes real time bekijken is leuk. Net als een beginnende kweker t leuk vind om de plantjes zoveel en zo vaak mogelijk te bekijken vaak ook nog even in de nachtperiode maar welk nut heeft t ? Zou je met zo n camera nou echt meer zien aan je planten als iemand die 2/3 keer in de week eens zn hok opentrekt ? Daarnaast zijn video dagboeken foto materiaal e.d wel gewoon bewijsmiddelen dus ja doe ermee wat je wilt persoonlijk vind k t idee leuk maar zie er het nut niet van in helemaal niet in deze tijd waar hokjes van 1 lamp al worden geruimt met veel politie inzet

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten zelf in beeld brengen vind ik persoonlijk toch een beetje link/eng.

 

echter een displaytje van een tempmeter/voedingscomputer of iets kan van vanalles zijn.

 

als je een hok vrijwel geautomatiseerd hebt kan het heel handig zijn om te controleren of alles nog naar behoren lijkt te functioneren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qua bewijsmateriaal enzo heb je gelijk idd..

Zou natuurlijk niks opslaan op pc,ik heb nu ook al een dataserver ergens op locatie staan waar die redelijk veilig is,ook qua security om te hacken...

 

Ben altijd fotograaf van beroep geweest dus heb wel iets met foto's,denk mss daarom haha..

Maar ik ben enorm verslaafd aan timelapse fotografie :P

 

Achja bekijk het nog wel keertje,eerst deze ronde maar eens beginnen :P

Thanks for the input allen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ip camera met bewegings detectie

en melding met live stream

gwn in de ingang hangen

zodra iets beweegd kijk je binnen een paar tellen mee

uiterraard zijn er dan geen planten in beeld

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik een sinji kost een drol en werkt goed. Met bewegingsdetectie. Krijg je een melding op telefoon. Je kan ook altijd live kijken via telefoon app

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger had k ook wat met foto s vooral het afwachten tot t rolletje ontwikkeld was en dan kreeg je eindelijk die schat in handen en kon je van alles terug kijken.

Tegenwoordig wordt k er een beetje moe van en heb k t idee dat veel mensen alleen de foto momenten opzoeken om vooral aan de hele wereld te laten zien wat ze meemaken dat is niet veel over t algemeen maarja de foto s vertellen anders. De vrouw de huizes ook oh foto hier foto daar. Ipv gewoon het genieten van het moment nee weer die fucking camera... goh was gezellig he vandaag jahhh gvd als je eens die klote camera weglegt wel jah .... :) :)

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger had k ook wat met foto s vooral het afwachten tot t rolletje ontwikkeld was en dan kreeg je eindelijk die schat in handen en kon je van alles terug kijken.

Tegenwoordig wordt k er een beetje moe van en heb k t idee dat veel mensen alleen de foto momenten opzoeken om vooral aan de hele wereld te laten zien wat ze meemaken dat is niet veel over t algemeen maarja de foto s vertellen anders. De vrouw de huizes ook oh foto hier foto daar. Ipv gewoon het genieten van het moment nee weer die fucking camera... goh was gezellig he vandaag jahhh gvd als je eens die klote camera weglegt wel jah .... :) :)

LoL @ agent orange

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

goh was gezellig he vandaag jahhh gvd als je eens die klote camera weglegt wel jah .... :) :)

 

Second that!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...