Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
A2ZZ

Trage Groei Op Cocos (Zaad)

Recommended Posts

Hey allen,

 

Ik ben nu een 4 weken geleden mijn kweekje begonnen op cocos (plagron)

het gaat om de amnesia kush zaden van dinafem. na wat rondkijken op het forum zie ik de meesten toch al met mooie struikjes na een 4 weken groeien (meesten zitten zelfs al in bloei).

 

De opstelling:

-DR240W

-2x600W

-1500m3 afzuig

-3x 254 inlaat passief

-2 clip vents + 1 zwenk

-18L potten met cocos

 

voeding (momenteel):

plagron A/B coco

Aptus regulator

Aptus enzym +

Aptus startbooster

 

 

Even een beschrijving van begin tot nu:

 

-24/08 stonden alle zaailingen boven grond in 1l potten

-tot en met 6/09 bewatert met 100-250ml h2o om de dag of om de 2 dagen.(ph 5.8, ec 0.7 + startbooster)

-7/09 wortels kwamen uit de liter potten uit en alles gelijk verplant in 18l ingewatert met 1L h2o

-Vanaf toen om de dag/2 dagen ingewaterd met 500ml h2o ph5.8 ec 0.9/1

-11/09 de "grootste" getopt

-Vanaf 13/09 t.m. nu elke dag gewaterd met 500ml h2o ph5.8 ec 0.9/1 (wortels komen ondertussen wel al terug aan de bodem van de 18L)

*Heb paar dagen geleden 1 van de 18l gevoed tot drain, drain had een ec van 0.82 dus denk dat dik wel ok is gezien het soortje en de groeifase? zien misschien iets te licht van kleur wat denken jullie?

*Lampafstand:60cm

 

 

Fouten tot hiertoe:

-Lamp afstand was in het begin te groot 30/35cm met 250W, gevolg lange slungels die omvielen-> heb deze terug dieper verpot.

-Temperatuur moeilijk controleerbaar dit door de warme dagen die we hebben gehad (tussen de 29-34 graden)-> Geef aptus regulator van het begin.

 

 

Edited by A2ZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kweek je te droog. Geef ze eens water tot het er onderuit sijpelt en laat ze daarna eens een week met rust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kweek je te droog. Geef ze eens water tot het er onderuit sijpelt en laat ze daarna eens een week met rust.

Wou ze zowizo vandaag al 1litertje voeden. Tot drain zeg je? staan je ze dan niet een dag of 2 stil? (teveel water aan e wortels).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope zie maar in mijn fototopic. Ik heb de kokos ingewaterd tot er drain kwam en na een week waren mijn planten al drie keer zo groot als de jouwe. Staan nu al een paar dagen op 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een gok aangezien ik nooit plagron coco voeding gebruikt heb.. maar doe is de gebruiksaanwijzing lezen op je fles.

Zal me niks verbazen dat er op staat dat je zoveel % drain bij elke water beurt moet krijgen.

Neem het met een korreltje zout en spoel 1x per 2 weken de boel ff lekker door met of zonder voeding wel af gezuurd.

Zoals ik nu op die foto's zie heb je je cocos nooit echt nat gemaakt en zou ik op zn minst per pot 4/5L door spoelen en je drain weer op dweilen ander zuigt je coco het misschien weer allemaal op en staat de boel te nat onderin

Edited by knetterhenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok de dames lekker nat zetten dus tot het er van onderen uitlekt. Moet zeggen als ik een halve vinger diep steek is de cocos wel gewoon donker en licht vochtig. Bedankt voor de tip heren!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Controleer op pot gewicht of je schatjes dorst hebben, regelmatig ff voelen of de potten weer licht aanvoelen voor dat je er weer gaat geven.

 

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opstart drain 10-20% vd potmaat, is de PH drain te hoog ff corrigeren.

 

EC is aan de lage kant, die mag stapsgewijs naar 1.6 - 1.8, toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ec omhoog gooien. Een light mix aarde heeft al een ec van 1.2.

Je kan makkelijk ec 1.4 geven nu en veel natter zetten die kokos! Je zal zien dat ze dan echt wel gaan knallen. Succes!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kokos moet je altijd goed inwateren voordat je er planten in zet.

Op 11ltr pot geef ik 1.2ltr als plant erin staat (2wk oude zaailing) en heb dan beetje drain.

 

18ltr heb ik ook wel geprobeerd met kokos maar dat vondt ik echt een drama qua water geven en je doet voordeel kokos een beetje teniet met zoveel medium.

 

Omhoog gaan met de voeding als je te weinig water blijft geven loopt uit op een veel te hoge EC in de pot omdat de plant de voeding niet op kan nemen.

 

Met stapjes omhoog tot ze bijgetrokken zijn en dan pas echt opschroeven anders nek je ze (ze zijn nu extreem gevoelig).

 

Mijn planten staan nu een maandje (waarvan vandaag 2e week op 12/12) onder 2x400W en zijn 1.2mtr.

Groter wil ik ze niet dus ik ben als een malle aan het knakken want nogal ongelijk veldje met zaailingen.

Ik meet niks aan ph of ec omdat ik dit rondje bio doe op kokos maar ik ga echt niet op de max vd voeding zitten want dan trekt alles geel weg.

 

Er staan 2 achterblijvers tussen (Shiva escobar) en die stonden 1st te nat en daarna te droog, dwergjes vergeleken bij de rest :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kerels, gisteren mn vrouwtjes 2,5l water gegeven met een ec van 1. Wel een hele karwei om die drain in je tent wegtehalen.. Hoe pakken jullie dat aan? Mijn staan op schoteltjes maar die achterste potten zijn een hele karwei om aan te geraken. (Ik kan maar langs 1 kant mn tent in).

De gemeten drain waardes waren allemaal rond de 1-1,2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf probeer zoveel water te geven dat er net wel net geen drain is, want ik kan het teveel niet opdweilen. Soms laat ik het de andere planten opzuipen die in dezelfde lekbak staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer niet zoveel water per keer erin te kiepen dat het meteen door de pot loopt.

Droog medium neem maar een deel op, een gedeelte zal zo via de potrand meteen naar beneden zakken en de pot uitlopen.

 

Als je nu 1st 1.25ltr geeft en minuut of 2 later de rest (langzaam ingieten) dan zie je aan de onderkant vd potten snel genoeg of er 'drain' is en heb je niet dat na het water geven er misschien nog wel 5ltr teveel aan water op je vloertje komt te staan aan 'drain'.

 

Het vraagt wat oefening en daarom ben ik van mening dat je met 11ltr veel beter uit bent omdat watergeven daar beter (vooral visueel) op te sturen is en 11ltr is genoeg medium voor de tijd dat de plant binnen leeft, groter mag maar hoeft echt niet want je kweekt geen bomen maar struikjes :innocent:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...