Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rinja

Hoe Knip Je Nu Eigenlijk?

Recommended Posts

als beginner heb ik nu een paar buitenplanten gekweekt (zie ook mijn post "hoe nu verder"). Nu ze uitgebloeid zijn moeten ze ge-oogst en -belangrijker- geknipt worden.

Maar hoe doe je dat nu eigenlijk goed? Ik ben bang dat ik mijn dames "verknip."

 

Op verschillende fora en Rolling Stoned zie ik voorbeelden. Ik heb eerst de grote schutbladeren geknipt en vervolgens al het kleine blad om de bloem. Maar gaat zo niet veel van de THC/CBD verloren? Bladafval bewaar ik, omdat mijn vrouw vaporised en ik heb gelezen dat in bladafval ook nog wel bruikbaar materiaal zit. Zeker als je gaat vaporizen.

 

Hieronder wat voorbeelden van mijn "proefknip":

 

360.jpg

360.jpg

 

360.jpg

 

360.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn voorkeur gaat uit naar alleen de fanleaves te verwijderen dan lekker een week of 2 op de kop op een mooie donkere plek is het eenmaal droog de rest van het blad weghalen lekker in potjes stoppen af en toe deksel eraf voor frisse lucht en klaar

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik een trimmer want knippen met de hand vind ik niet te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb sinds kort een Precision Pruner aangeschaft, dat dingetje ligt zéér lekker in de hand t.o.v. de normale scharen waar je toch pijn aan je duim gaat krijgen na verloop van tijd.

 

Ik knip liefst nat, en dan heb ik een paar dagen tot een week van tevoren al voorwerk gedaan door zowat alle fan leaves in de tent al te verwijderen. Nu met dit scherpe schaartje kan ik de kleinere leaves er tot de stam tussenuit knippen (top beetje buigen soms), en dan ga ik nog even rond de top voor de laatste 'scheerbeurt'. Het gewicht zit hem sowieso niet in de bladeren en wat je zegt, je zou het knipafval nog verder kunnen verwerken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook altijd nat geknipt,nu deze ronde eens geprobeerd zoveel mogelijk blad weg te halen en dit ook zo bij te houden tot ze omgehakt worden ..

 

Zit nu ook nog maar in de 4e week bloei :) van stek 2 dagen voorgroeien en dan op 12/12

gallery_33733_19077_1363363.jpg

 

Hoop zo ook het knipwerk te beperken.

Maar ze zien er niet slecht geknipt uit hoor.

Sommige mensen willen liever grote toppen hebben,andere willen liever wat kleiner en halen toppen ook meer uit elkaar..

Ik ga deze ronde proberen om zo veel mogelijk te dieven,en dan de plant omhakken en laten drogen,en dan de resterende bladeren weghalen..

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er erg opgeruimd uit GrowWithTheFlow! Ook een goede tip dus om tijdens de bloei de grote bladeren te snoeien. Ik dacht dat de plant alle voedingstoffen uit de plant moet halen om de toppen te laten groeien (aan het einde van de cyclus). Daarom heb alles laten zitten.

 

Ik ben dus wel op de goede weg. Gelukkig maar.

 

Ik begrijp dat ik ook de kleinste blaadjes moet wegknippen waarna je echt alleen de bloem maar overhoudt? Zit in de bloem dan de THC/CBD? Het lijkt zo gek omdat nu bij het drogen de toppen bruin worden (met name de haartjes)?

 

Zo'n klein schaartje is ook een goede tip. Ik heb nu bijna blaren op de vingers van t knippen. Van 2 buitenplanten komt echt veel.... Geen idee hoeveel gram. Ik denk dat je moet wegen als t is gedroogd toch?

 

Ik ga nog even een bosje doen:

360.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hangt er vanaf he,heb buiten ook al eens een kilo droog/per plant overgehouden maar de challenge is echt indoor..

Niet al het blad wegknippen van de plant binnen,enkel maar plaats ruimen zodat licht ook bij de onderste toppen kan,zo kan je de opbrengst wat verhogen...

Heb nu wel maximale hoeveelheid weggehaald dat ik in mijn ogen kan doen,maar doe het dus wel wekelijks...

bij het watergeven meesta...je bent goed op weg,grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik droog zeker niet op plastic. Ik vang het knipafval op en zo kan ik het bladafval beter bewaren. Mijn toppen liggen in het donker te drogen op een droogrek overspannen met vliegengaas.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...