Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Spec4k0

4 Verschillende Soortjes Onder 400W Zonnetje! 90X90X180 Secret Jardin.

Recommended Posts

Hey ,

 

ik ben al een tijdje hier lid op het forum maar heb nog niet echt een kweekverslagje bijgehouden , en aangezien ik hier op het forum al zoveel geleerd heb en al zoveel crazy kweekverslagen ben tegengekomen dacht ik van zal er zelf eens eentje bijhouden en kijken hoe het afloopt =D Ben nog een nooby als het op growen aankomt dus alle tips zullen welkom zijn!

 

Dit verslagje zal niet tot in detail zijn , meer foto's dan tekst & niet elke dag een update maar meer om de 5 dagen.

 

Beetje info over men tentje :

 

- 400w hps van philips + armatuur + balast ( Was een 400w hps kit uit terraterra)

- 2x eco fan ventilators & 1 HUGE towerventilator die echt goed geeft aangezien dit de voorbije 2 weken zeker nodig was , temperatuur was bijna elke dag 30+ vanaf nu is de temperatuur tussen de 20 & 25 graden dus perfect :).

- 90x90x180 secret jardin tent

- 5x 30l Potten

- afzuiger 125m/h

- Batmix van plagron

- greenhouse powder feeding line grow & flower.

- 4 verschillende soortjes(waarvan 5 zaadjes ontkiemd & geplant) :

°Northern lights (wietzaadjes huismerk)

°Critical+ (wietzaadjes huismerk)

°Purple Kush (wietzaadjes huismerk)

°1x Candy kush

- Meters moet ik me nog aanschaffen ( zal binnen de 2 weken in orde zijn)

- koolstoffilter word volgend weekend aangeschaft.

 

Dan nu , foto's! Plantjes zijn nu ondertussen 29 dagen oud , hierbij al foto's van 3 verschillende "stages" ^^.

 

 

18/8 had ik 5 zaadjes te ontkiemen gelegd , 1x purple kush 1x sugar candy 2x northern lights & 1 critical kush.

20/8 waren deze allemaal ontkiemd en heb ik ze onder de grond gestoken.

21/8 nog 1x purple kush & 1x critical+ te ontkiemen gelegd ( voor een vriend van me zijn ondertussen al weg)

Maandag 22/8 waren ze alle 5 boven de grond

 

 

En dan vrijdag 26/8 de eerste foto's :D plantjes zijn hier dag 5 boven de grond :

wsqvzr.jpg

Zoals je kan zien vooraan in de ronde pot zit een kneusje (was al 5 dagen niets meer aan verandert bleef gewoon zo groeide niet verder of niets , deze heb ik eruit geflikker en nieuw purple kush zaadje geplant.)

2aadlhd.jpg

 

En hier nog eens een foto van enkel het kneusje (eerste maal dat ik dit meemaak in de paar kweekjes die ik al gedaan heb , vond het wel raar :P)

2yjzot2.jpg

Iemand dit ooit al meegemaakt?

 

& nu wat foto's van 02/9 , plantjes stonden toen 13 dagen boven grond.

 

jb0f1k.jpg

30u7bxg.jpg

Tesamen :

2dujhoz.jpg

 

En dan nu de laatste foto's , gisteren genomen 15/9 hier zijn de planten 28 dagen boven grond , ook de dag dat ik men plantjes heb omgeschakeld naar 12/12 , hebben 28 dagen groei gehad aangezien het hier in Belgie 2 weken hittegolf is geweest bijna elke dag boven de 30 graden en men tentje staat op zolder ... sinds vandaag is het al heel wat koeler en komt het niet meer boven de 25 graden.

2po1qno.jpg

11aaa9j.jpg

 

Hierbij 1 plantje met verbrande bladpuntjes , overvoeding heb de voeding beetje afgenomen.

eqp107.jpg

 

Ziezo dat is het voor zover , moet nog paar spulletjes bijkopen maar dit is voor de komende 2 weken dus komt in orde.

 

Bloeivoeding & meters.

 

 

Tips Welkom :D

 

Peace :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed begin uit Spec4k0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed begin uit Spec4k0

 

Thanks DonRoberto! Hoop het tot een mooi eind te mogen brengen :) :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soortjes suc6!

 

Ik zou wel oppassen met voeding...die ene toont al aardige verbranding!

Ik kijk af en toe mee okok ik heb dezelfde.opstelling alleen kweek ik met 4 planten.. good luck to y!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soortjes suc6!

 

Ik zou wel oppassen met voeding...die ene toont al aardige verbranding!

Ik kijk af en toe mee okok ik heb dezelfde.opstelling alleen kweek ik met 4 planten.. good luck to y!

 

hey , jhaa idd ga paar daagjes stoppen met voeding geven enkel water , ik volg je ook! Thanks & good luck to you to! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of eens proberen de plant te spoelen/flushen..

Ik geef altijd langs onder water(een schaaltje onder de pot zodat de plant neemt wat die nodig heeft...

Ik doe ook voorzichtig met voeding,zeker bij jonge zaailingen,ik verminder liever de dosis een beetje en geef ze elke avond voldoende water..

Heb de plagron lightmix en deze bevalt me goed.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks spoelen hoor, lekker enkel water een paar daajes en kijken hoe plantjes daar op reageren. Ze zien er best prima uit, op die ene na, en zo erg vind ik die er ook niet uit zien, heeft een glaasje te veel op, kan gebeuren en gaat weer over.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks spoelen hoor, lekker enkel water een paar daajes en kijken hoe plantjes daar op reageren. Ze zien er best prima uit, op die ene na, en zo erg vind ik die er ook niet uit zien, heeft een glaasje te veel op, kan gebeuren en gaat weer over.

 

Dit was het plan dus =D paar daagjes enkel water geen voeding en zien hoe ze daarop reageert =D thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha yeah rhat will do the job too tho :P

grtz

 

 

Jhaaa hahaha hoop ik toch

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand toevallig suggesties voor koolstoffilter? Ga deze wss halen in TerraTerra , growshop hier bij ons in Belgie :D , Ben van plan volgend kweekje een 120x120 tentje aan te schaffen & ben aan het twijfelen of ik hier 2x 400w zou hangen of 1x 600w :D zou hier 12 tot 16 plantjes willen zetten , in 11 of 20l potten?

 

Suggesties zeker welgekomen :D peace :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyhey hier ben ik weer , laatste update foto's was 5 dagen geleden , zijn ondertussen al mooi gegroeid :D vandaag zjin ze 33 dagen boven grond , hierbij wat foto's van gisterenavond :

 

Heb maar 1 foto waarbij hps uitstaat , ik ga proberen voor dit weekend foto's te nemen zonder hps!

 

Hierbij fototjes , de dames staan er gezond bij vind ik zelf , de dame die wat overvoed was en met verbrande bladpluntjes zat is ook genezen :D

 

mv1e75.jpg

95q151.jpg

209hfs3.jpg

2nrfw5c.jpg

 

Peaceee :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyhey hier ben ik weer ,

 

Ik ben aan het denken van de dames te dieven maar vroeg me af of dit nu al mag of ik beter nog even wacht?

Staan vandaag dag 8 12/12 zijn in totaal 36 dagen boven grond.

Mag ik ze vanavond al dieven of beter nog wachten? & zoja hoelang moet ik dan nog wachten?

 

Peaceee :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieven mag geloof ik alleen in de groeifase van de plant! Correct me if im wrong

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieven mag geloof ik alleen in de groeifase van de plant! Correct me if im wrong

 

Hmmm had ergens van iemand gelezen dat die pas na 1 en een halve week 12/12 ze gedieft heeft.

Maar als het echt zo is dat het enkel in de groeifase mag , kan iemand dit dan confirmeren?

 

Thx :D

 

EDIT: Info vanop Rollingstoned :

 

http://www.rollingstoned.nl/dieven-wanneer-wat-en-waarom/

Een goede vuistregel is om ongeveer een derde deel van de onderkant van de plant te bewerken. Afhankelijk van het formaat van de planten laatje 3 tot 4 secundaire zijtakjes aan de ovenkant van iedere zijtak zitten. Je kunt ook experimenteren en zelfs alle secundaire zijtakjes wegsnoeien zodat je alleen nog hoofdtoppen overhoudt. Deze hoofdtoppen krijgen nu veel meer ruimte en energie en kunnen zich beter ontwikkelen doordat er ook een betere luchtstroom langs kan. Je verkleint hiermee ook de kans op toprot en licht kan dieper doordringen in de plant.

  • Dieven doe je twee weken nadat je het lichtregime op 12/12 hebt gezet
  • Snoei secundaire zijtakjes tot ongeveer 1/3 deel van de planthoogte aan de onderkant
  • Knip zo dicht mogelijk bij de tak waaraan de secundaire tak groeit

 

Iemand die dit kan bevestigen? & Is het mogelijk van vandaag te dieven of zou dat slecht zijn voor de plant?

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey spec

 

Ziet er goed uit! Maar je kan de foto's ook draaien als je ze aanmaakt :)

Bevestigen dat 2 weken na omschakelen kan ik niet, ga uit op eigen ervaring. Ik zit nu in de 4e week bloei gisteren heb ik wat onnodig blad verwijderd en volgende week ga ik de onderste 2 takken dieven. Dit doe ik eigenlijk elke ronde en ben van mening als je ze niet te veel stresst en ze genoeg tijd geeft om te herstellen dit geen kwaad kan. Maar er zullen vast wel wat knappe koppen onderzoek naar gedaan hebben (maar dat heb ik nooit opgezocht omdat dit goed werkt ;) )

 

Doe ermee wat je wilt!

Suc6 verder :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey spec

 

Ziet er goed uit! Maar je kan de foto's ook draaien als je ze aanmaakt :)

Bevestigen dat 2 weken na omschakelen kan ik niet, ga uit op eigen ervaring. Ik zit nu in de 4e week bloei gisteren heb ik wat onnodig blad verwijderd en volgende week ga ik de onderste 2 takken dieven. Dit doe ik eigenlijk elke ronde en ben van mening als je ze niet te veel stresst en ze genoeg tijd geeft om te herstellen dit geen kwaad kan. Maar er zullen vast wel wat knappe koppen onderzoek naar gedaan hebben (maar dat heb ik nooit opgezocht omdat dit goed werkt ;) )

 

Doe ermee wat je wilt!

Suc6 verder :tu

 

Zal dit vanaf nu doen de foto's draaien he he :D

Heb ze gisteren gediefd , vandaag zijn ze 38 daagjes boven grond waarvan dag 10 12/12.

Lampen zijn nu uit , gaan binnen 6u30 weer aan zal dan fototjes nemen :D

 

Cheers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyhey , 38 daagjes boven grond vandaag , alles gaat goed , dames zijn ook al deels gediefd :D

 

c7925d21f79a1fcfde543c8749a13c37.png

946f8b321ffea392437e8cb35d0b9afc.png

8ea4d9f617da9137174da83dfa35dbc9.png

887efc66da0d83f2f1b25b663e4709fc.png

 

peaceee :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...