Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Drrr

Sonodec Of Sonoconnect

Recommended Posts

thank you!! ff lijstje maken en dan dingetjes halen. :rtfm: :dribble:

- Nog tips voor groeilamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonodeck op uitblaas en connect op de aanzuig naar filter ivm mogelijke gaatjes in de Sonodeck mantel.

Als je handschoentjes aan doet en iets met lange mouwen trek je zo een stuk sonodeck buitenmantel over een stuk connect en is het lekker stil :icecream:

 

Groeilamp?

 

Je hebt HPS EVSA combi?

 

Kwestie van dimmen van je lamp en je hebt vanzelf meer blauw licht ;)

HPI of MH kan maar waarom vraag ik me af want die dingen zijn nogal onrendabel en echt meer brengen ze niet is mijn ervaring tov een normale HPS (indien mogelijk iets gedimd dmv een EVSA).

 

Anders een TNeon armatuurtje met 6500K lampies maar als je ze dan onder HPS zet willen ze nog wel eens blijven strekken.

 

Groei ik voor onder HPS (dwz planten zsm de grote tent in) dan is dat veel minder.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik MH400w lampen zodat ze niet teveel strekken en korte internodes hebben. Bijgestaan door spaarlampen en ledstrips zodat ik soms de 400w lampen kan uitdoen om langzamer te groeien.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MH.. ogen beschermen en niet echt rendabel qua omzetten energie, die dingen zetten meer om in warmte dan een HPS en gaan de helft aan branduren mee.

 

Beter hang je er dan een Tneon of goeie LED boven, scheelt je bakken geld aan stroomkosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, Lostchild, je kunt op papier gelijk hebben, maar ik hou van mijn planten onder MH400w met Adjust-A-Wing Defender kap.

 

Als ik het vergelijk met LED en spaarlampen, gaat het gewoon sneller en straalt dieper door het gewas.

Als ik het vergelijk met een gewone HPS, dan heb je mooiere stekjes met meer internodes en sterkere tak, makkelijker te wortelen.

 

Ik heb drie soorten verlichting in de moederkamer, maar heb ze liever samenwerkend dan maar voor één optie kiezen.

 

Alles hangt vanaf hoeveel stekken je nodig hebt per week/maand, en hoe groot je moederplant mag worden.

 

Greetz,

H.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...