Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MisterX

Osmosewater Filter

Recommended Posts

hey jongens wie heeft er een osmose filter? om de EC van ze kraan water omlaag te halen

 

mijn EC is 0,8/0,9 en die wil ik graag omlaag halen

maar ben aan het kijken welke filter ik nodig heb

 

meeste beschrijvingen gaan uit van 4 bar, maar i heb maar 2 bar ongeveer

 

ik zit nu naar zoiets te kijken

https://www.osmoseap...ure-150-ba.html

 

 

ben bang dat ik te weinig druk heb om het aparaat draaiende te krijgen

heb waarschijnlijk maar een bar of 2 op 3 hoog

 

en lees hier en daar dat die filters het slecht of helemaal niet doen met te weinig druk.

dan zal ik ook weer een boosterpomp moeten aanschaffen en zijn ook weer 70 euro

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met RO haal je echt alles uit je water en de meeste voeding is daar niet op gebaseerd. Wel heel fijn water om je ramen mee te lappen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga het mengen met normaal kraanwater! todat de ec 0,4/0,5 is

Share this post


Link to post
Share on other sites

in spanje gebruiken best veel (hydro) kwekers dit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zoiets, maar voor de helft van de prijs. Kleinere versie misschien?

 

Ik heb gekeken wat er in het water zit en dat is met name carbonaten, natrium, chloor, sulfiet en dat soort zooi. Zit nog een minuscuul beetje kalk in.

 

Geen flauw idee wat de waterdruk is hier, maar ook op zolder werkt het nog prima. Verspilt wel een hoop water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe waterdruk meten. Het gaat er om dat je die filters in verschillende capaciteiten kunt kopen, bvb. deze die 190 liter per 24 uur geeft bij 4 bar. Het is niet zo dat bij minder druk de filter niet werkt, de capaciteit daalt, ipv 190 liter komt er minder uit. Ik denk dat jij voldoende druk zult hebben voor een redelijke hoeveelheid liters per 24 uur. Ik weet niet hoeveel water jij per etmaal nodig hebt maar schat zo in dat je aan de filter die ik link zat zult hebben, die welke jij linkt geeft bijna 600 liter/ 24 uur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wietefras het is niet alleen de filter kwa kosten

moet ook een extra wasmachine kraan maken

dus dit word dat me bestel lijstje

 

Kraan/koppelingen/leiding/T-stuk/OsmoseFilter/Boosterpomp

me loodgieter denkt dat de leidingdruk ongeveer 2 is hier

hoe vang jij het afvalwater op eigenlijk? heb geen gootsteen of iets op zolder namelijk

 

Capaciteit/rendement zakt heel erg als de druk zakt.

 

Een ommekeerosmose filter kan pas optimaal werken als de waterleiding druk tussen 3,5 en 4 bar ligt, daarnaast speld ook de watertemperatuur een belangrijke rol. Een optimale watertemperatuur is > 15 graden Celsius.

 

Is de leidingdruk en of de temperatuur te laag, zal het rendement evenredig afnemen, dus in plaats van 1:4 zal het eerder 1:6 of nog hoger worden

bijvoorbeeld: een filter levert een kleine 25 liter per dag ipv de 130 die het zou moeten

 

een boosterpomp of hydrofoor heb je dan nodig om de druk te verhogen zodat je filter naar specificaties gaat functioneren

ik heb geen tijd om 24 uur te wachten, daar krijg je ongelukken/natte vloeren van

 

zou 20 liter in een uur willen hebben minimaal.

 

 

heb deze infromatie van

 

http://www.zeewaterf...hp/t-12002.html

 

love forums! wub.png al gaat het in dit geval niet over wiet is het toch handig

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem wel een wasmachinekraan met keerklep..en meestal staat er wel wat meer druk op de waterleiding zo rond 2.3/2.7+ bar

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt aan de stad waar je woont.

 

lees op het zeewater forum dat mensen die op 3 hoog wonen in den haag maar 1,5bar hadden

dat is dus woonplaats afhankelijk

 

"meestal" is de PH in nederland ook geen 8,4

"meestal"is de EC ook geen 0,8/0,9

 

ik ga dus meestal nergens meer van uit

 

bedankt voor de tip over de keerklep

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een 200 liter vat met een vlottertje. Dat laat ik voldruppelen in de loop van 24 uur, als het vol is sluit de vlotter de toevoer. Met een pomp pomp ik daar uit over naar een voedingsvat waar ik meng. Afvalwater met slangetje naar dichtsbijzijnde afvoer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je minder druk hebt gooi je gewoon meer water weg. Water kost haast niets toch?

 

Ik gooi het restwater door de afvoer van de wasmachine

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 liter per uur ? hoeveel water gebruik jij dan ?

Als je minder druk hebt gooi je gewoon meer water weg. Water kost haast niets toch?

 

Ik gooi het restwater door de afvoer van de wasmachine

 

 

ga ongeveer 20 liter osmose om de dag nodig hebben

wil 20 liter per uur kunnen maken omdat ik niet zo lang kan/wil wachten.

 

moet even wat verzinnen ook voor afval water dan. want wasmachine afvoer gaat hem niet worden hier. alles moet achter die geheime deur komen

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat je veel dingen gaat veranderen, kijk eens bij dutch pro. Hebben zowel voor hard als zacht water voedingen.. Ben je daar niet mee geholpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee wil een specifieke voedingslijn wil gewoon veel voeding kunnen geven zonder een achterlijke EC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is volledig RO water nog wel het beste. Dan weet je tenminste zeker wat erin zit. Als je ziet wat er in kraanwater zit dan is dat nou ook niet echt veel soeps.

 

Het duurt bij mij iets van 2 uur voor 10 liter water. Ik heb 80 a 90 liter nodig. Dus dat is wel te doen.

 

Vergeet alleen niet om een alarm te zetten of zorg voor een overloop met afvoer :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

en je micro voedingsstoffen dan hoe krijg je dat er goed in dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat op de verpakking van de voeding dat dat er allemaal al in zit. Daar ga ik dan maar vanuit. Zijn ook wel flesjes met micro voedingsstoffen trouwens. Ik heb ook Mineral Magic. Dat is vooral silicium, maar ook andere micro's.

 

Zou eerder bang zijn dat de carbonaten er niet in zitten om de pH wat te bufferen, maar dat is vast ook wel ergens mee aan te vullen.

 

Maar goed, met half om half werkt het ook prima. Heb nog veel andere dingen die ik eerst wil testen voordat ik een test zou doen om 100% osmose water te vergelijken met 100% kraanwater of half om half.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga er maar gewoon 1 bestellen

 

was even naar aquarium winkel geweest. en daar was de zelfde die ik on-line zag voor 40 140.

dus moet gewoon maar niet niet zo zuinig doen

 

heb deze bestelt

 

https://www.osmoseapparaat.nl/osmopure/osmopure-50-ba.html

+ een filmtec membraam

 

die zou langer mee moeten gaan. en wat beter moeten zijn met een wat lagere druk

 

als ik onvoldoende druk heb. koop ik een booster pomp

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zoiets heb ik ook. Werkt prima hier, maar ik heb geen idee wat de waterdruk is. Het is wel een nieuw huis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben nu even aan het test draaien.

gaat sneller als mijn eerste test van 1 liter. ben nu 45 min bezig voor 5 liter. dat best snel!

als ik 10 liter gemaakt heb stop ik de tijd.

 

heb wel een groter afval vat nodig. geen zin in overstroming.

ook erg belangrijk om een wekker te zetten voor dat je het weet heb je overstroming

 

gallery_45001_18382_1658173.jpg

gallery_45001_18382_2955849.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ook van die timers die de waterkraan schakelen.

 

Vreemd dat je geen afvoer hebt naast die kraan? Dat zou wel handig zijn om het afvalwater te lozen en eventueel voor een overloop op het osmosewater vat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wietefras

 

dat is vreemd. maar het was erg veel werk om daar ook nog eens een afvoer te krijgen. aan de andere kant van die wand staat wel een wasbak.

vond het even te duur om ook nog eens een afvoer te laten maken daar.

 

dit grapje heb me ongeveer 175 euro gekost mischien iets meer

wat ik nog wel kan doen is een paar meter van die gele slang kopen. en die dan naar het wasbakje leggen in de andere kamer

 

 

heb de 10 liter osmose water in 1 uur en 45 minuten gemaakt

en iets meer als 20 liter afvalwater

 

de PH was 8,7

gooide er een druppel ph- bij en hij was 6,8

das mooi dus

 

best tevreden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je hebt aan de andere kant een wasbak zonder kraan? :blink:

 

Gaat wel lekker snel bij jou. Het duurt bij mij veel langer.

 

En inderdaad, dat osmosewater heeft nauwelijks een eigen pH. Dat kleine beetje vervuiling wat er nog in zit kan een hoge (of lage) pH veroorzaken, maar dat is dan zo aangepast.

 

Dat is dus ook wel een nadeel, want je pH kan als een dolle gaan zwabberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...