Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Spitbag

Buitenplantjes Die Toch Wel Heel Erg Geel Beginnen Te Worden

Recommended Posts

Ik heb dit jaar een aantal Blue Grape Dream zaadjes gehaald bij de smartshop, staan in 35 liter potten standaard potgrond (veel te klein achteraf gezien) en de grootste is ongeveer 2m20 vanaf bovenkant pot. Rest zit er iets onder.

 

Nou beginnen ze lekker te toppen, maar tegelijkertijd ook heel erg geel te worden.

Eerst waren het alleen de grote bladeren aan de stam, maar nu begint het toch erger te worden.

 

Ik had begrepen dat dit 2 oorzaken kan hebben, te veel of te weinig water, of teveel/te weinig voeding.

 

Half augustus ben ik begonnen met NPK toe te voegen aan het water, steeds beetje meer. Ik hou me netjes aan de aanbevolen dosering.

 

De PH waarde van de aarde van de plant met de meeste gele bladeren is 6.3 ongeveer, op verschillende plekken gemeten. De andere planten zitten tussen de 5.9 en 6.6 (en ik begreep dat dat goede waardes zijn)

 

Ik heb helaas geen EC of vochtigheids meter tot mn beschikking, maar iemand een idee wat de de meest voor de hand liggende oplossing is?

 

http://imgur.com/a/frOdF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begint herfst te worden en wat is het npk van je voeding en andere stoffen die er in zitten magnesium, sporen-elementen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NPK voeding label :

N 1% P 7.8% K 5.1%

N-NH 1%

P2o5 7.8%

K2o 5.1%

 

"Mills C4 is samengesteld uit organische en anorganische meststoffen met als hoofdbestanddeel fosfor en kalium; toegevoegd met spoorelementen in de vorm van humaten en fulvines blablabla"

 

 

Als ik in het topic met belangrijkste bladproblemen kijk lijkt het het meest op zwavel tekort. Maar daar staat ook dat dat buiten niet kan.

Edited by Spitbag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie weinig bloei (op de foto kan ook gewoon zijn omdat ie van ver is getrokken) dus kan zijn dat je tevroeg bent begonnen met dit soort voeding en nu een N (stikstof) tekortje als resultaat vind de K ook aan de lage kant voor een bloeivoeding die mag echt wel 2puntjes hoger.

 

Denk dat deze voeding een combinatie voeding is (om te gebruiken met andere uit dat paket van mills) dat lijkt er toch op als ik het schema op hun site zie.

 

http://www.millsnutrientsshop.com/nl/mills-groeischema.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto is idd te ver om de bloei mooi te zien, zal straks een wat dichterbij nemen.

 

De voeding was een geschenk van een kennis die vaker planten heeft gehad maar helaas zit die momenteel in het buitenland, anders had ik hem om advies gevraagd.

 

Wat kan ik op korte termijn doen om het probleem tegen te gaan? De hoeveelheid voeding verhogen/verdubbelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn gedachten zeggen de rest van het pakket gaan halen de andere hersenhelft denkt kippenmest

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...