Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groenzaad

Dan Maar Naar Binnen, Aanvullende Kennis Voor Een Buitenkweeker Gevraagd.

Recommended Posts

Goedendag dames/heren,

 

de afgelopen jaren heb ik mijn dames buiten laten groeien en bloeien. het ging altijd prima maar in de afgelopen 4 jaar is het 1 keer goed gegaan met verhuurders, kinderen of onbekenden die de planten vernielen of zelf meenemen. ik ben er helemaal klaar mee. het liefst zou ik deze winter al beginnen met een micro kweekje onder mijn voorgroei lampen 2x55 tneon om te kijken of binnen wat voor mij is. mocht dit bevallen en vallen de watts tegen dan zou ik misschien een tweede tneon willen aansluiten.

 

kwa tent wil ik het liefst een lange, twee plantjes naast elkaar leek mij ideaal maar dat vind ik minder snel. ik wil geen complete set aangezien ik al over een lamp en circulator fan beschik. ideal formaat zou voor mij 70x120x160 zijn. wat betreft ventilator wil ik stil en geurloos maar dat beloven ze bijna allemaal zou er iemand met goede ervaring zijn of haar voorkeur met mij willen delen? ik streef ernaar ongeveer 200 uit te geven maar dat mag ook meer worden als dat betekent dat ik helemaal klaar ben voor meer jaar. dit is uiteraard exclusief zaad, voeding, grond en metertjes.

 

zijn er nog tips voor een overstappende kweker? dingen die ik zo vergeet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi!

Jammer om te moeten lezen hoe ze met je planten omgaan!

Binnen is even leuk hoor,voor mij zelfs leuker!

 

Ikzelf heb weinig ervaring onder tl lampen,enkel HPS..

Misschien is een 90x90x160 tentje

2 armaturen met 2x55W of 4x55W..

Buisafzuiger 280m³ met koolstoffiltertje lijkt me wel voldoende :)

Echt stil stil zijn die goedkopere afzuigers nooit..

Weet niet hoeveel nut een demper erop heeft,zou bij het ophangen van de afzuiger proberen zoveel mogelijk geluidsdempend/absorberend materiaal te gebruiken zoals rubber :)

 

Succes!

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je niet een hokje maken? dan bepaal je zelf hoe groot het wordt.

 

als je een stille afzuiger wil hebben zou ik gaan voor een 500 kuub boxje (of een zwaardere aangezien je nu al denkt over extra lampen) met een variac, of je moet je budget wat (behoorlijk) verhogen en voor een degelijke fan-controler gaan. .

Een buisafzuiger is nooit echt stil en dan ook nog een goede slang gebruiken.

 

Lees anders eens een paar dagen n de bouwdoos want daar komt van alles voorbij zo kun je vast wat inspiratie opdoen.

 

Succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kastje bij de kringloop? goedkoper dan een tentje en prima voor tl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mammoth pro120l komt het beste in de buurt van jouw gewenste maat volgens mij, en is ook nog eens best goed van kwaliteit. (Heb ook alles mammoth pro tenten)

En dan ipv een 2e tneon misschien beter een 150 of 250w hps setje kopen? Kan je voorgroeien onder je tneon, en bloeien onder een hpsje.

Heb je meer licht voor amper meer geld, en qua stroom loopt t ook nog wel los.

Misschien n paar tientjes id maand.

Filtertje, slang, afzuiger en evt fancontroller of variac komt er nog wel bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb in het verleden een voorgroei kastje gemaakt (MDF) en dit is mij toen goed bevallen al vind ik dat een opvouwbare tent wel lekker makkelijk opruimen is.

als ik betrouwbaar 50-80 gram kan kweken onder mijn tneon dan houd ik het daarop. heb net een aantal verslagen bekeken en het lijkt erop dat dit niet onredelijk is.

ik ga zeker even kijken bij de kringloop al is het misschien alleen maar voor inspiratie, ik ben best handig met hout en verf dus er zou ook een goede optie uit kunnen komen. de kast/tent gaat zeker goed komen.

 

ik ben ook wat rond gaan kijken en zag zeer goede prijsjes op tenten van 90 cm hoog. is dit te laag? er wordt sowieso gescrogd.

ik ben niet heel handig met elektronica maar als ik het goed begrijp heb ik nog nodig:

  • een afzuiger met filter en dempend materiaal ik ga denk ik een afzonderlijke kast maken voor dit ding
  • een tijdschakelaar (een goeie geen aquarium ding)

ik heb een controller voor mijn mini fans en heb in het verleden zonder grote afzuiger de temperatuur stabiel weten te houden. het werd wel meer lawaai maar destijds woonde ik nog ver buiten bebouwde kom. dit keer wil ik een goede stille afzuiger. als iemand info heeft die ik hierover kan lezen of misschien goede opties die ik kan overwegen wordt ik hier dolgelukkig van.

 

ik bezit ook de nodige metertjes.

 

Ben met dit project gelukkig een beetje afgeleid van mijn verlies.

RIP dames.

 

en bedankt voor het meedenken! ik wist dat ik hier weer terecht kon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...