Ga naar inhoud

Nieuw Nft Systeem Met Problemen.

27 replies to this topic

#21 knakenpoetser

Ere lid

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1609 Posts:

Gepost 11 september 2016 - 13:55

oja wat ik nog vergat.

als je pomp ermee stopt word uvc lamp te warm (geen koeling water meer)

ozon klinkt wel interessant .

http://www.lenntech....zon_aquaria.htm

#22 Wietefras

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 4547 Posts:

Gepost 11 september 2016 - 14:34

De circulatie pomp van het DWC heb ik toch al draaien dus dat lijkt me niet zo'n probleem. Zou de UV ook zo nu en dan aan zetten dus dat probleem met oververhitten zal dan ook wel mee vallen.

Misschien gewoon een keer proberen.

#23 Twiet

Neetkwieker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1412 Posts:

Gepost 11 september 2016 - 14:52

De ozongenerator van mijn kennis is krachtig en heeft rond de 1000 eur gekost. Maar hij is zo goed dat er voldoende ozon wordt geproduceerd om water én ruimte te ontsmetten én via een klein luchtslangetje zoveel ozon in zijn luchtafvoer te pompen dat zonder enig filter de lucht compleet geurloos naar buiten gaat. Toen ik dat zag en hoorde was ik even verbaasd maar hij is zo overtuigd van de werking dat ik hem echt geloof. Is volgens hem het geld dubbel en dwars waard. Het is wel noodzakelijk dat de luchtafvoer lang is, minimaal 5 tot 8 meter, zodat de ozon de tijd krijgt zijn werk te doen.

Het gaat er om dat je berekent hoeveel ozon er geproduceerd moet worden om voldoende te zijn voor het doel waar je het voor inzet, ik meen dat die generators in mg geproduceerde ozon per uur ingedeeld worden.
Make wiet, not war.

#24 Boefje030

Modder eter

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 6188 Posts:

Gepost 11 september 2016 - 15:24

Maar is je wiet dan niet geurloos straks las je het in je hok blaast ? Of doet hij het alleen zonder planten ?
Meneer kweekniet

#25 Twiet

Neetkwieker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1412 Posts:

Gepost 11 september 2016 - 16:17

Hoe de wiet uiteindelijk ruikt als het klaar weet ik nog niet, zal ik vragen als ik hem weer zie.

Hij gebruikt het in zijn hok tegen beessies (spint) en schimmels. Ik neem aan dat zodra de beessies onder controle zijn hij de ozon weer enkel gebruikt in de luchtafvoer. Het lijkt mij niet slim om constant hoge ozon-concentratie in je hok te hebben nee, maar af en toe even ontsmetten lijkt me niet zo'n punt. En in je vat constant gebruiken lijkt me ook geen punt, maar, ik weet er het fijne niet van. Heb momenteel ook geen noodzaak om dit te onderzoeken en er centjes aan uit te geven dus ik weet niet eens in hoeverre er info op het net te vinden is.
Make wiet, not war.

#26 knakenpoetser

Ere lid

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1609 Posts:

Gepost 11 september 2016 - 18:39

met planten zou ik helemaal geen ozon in je hok gebruiken , ik heb wel stekken in de beurt ozongenerator gehad die gingen er niet lekker .

ik denk dat als je juiste hoeveelheid in water doseerd er nagenoeg geen ozon in je hok komt (weet het niet zeker)

http://www.lenntech....zon_aquaria.htm

#27 Ponix

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 997 Posts:

Gepost 12 september 2016 - 18:05

Ik ben juist bang voor verdroging van de wortels en jij laat ze juist drogen.
Zijn daar kweekverslagen of youtube filmpjes of zoiets van ?

Ik zou zeggen, lees eens wat ze op alles behalve DWC en NFT doen, dat is allemaal een nat/droog cyclus. Cannabis is geen waterplant.

Ik ben voor buizenkweek en spreek uit een ruime ervaring met buizenkweek en dan zeg ik:

Onder inblazen met max 22° graden en onder de buizen door blazen richting je reservoir, boven voldoende afzuigen, lichtgrijze PVC buis 200mm pakken met enige ruimte tussen de buizen en je hebt nul temp issues, waar dan ook, dus niet in je reservoir, niet in je buis, niet in je hok. Voor de rest zorgen dat er geen licht direct in je reservoir schijnt (....) en alles waar gif uit kan komen vermijden en het werkt. Veel moeilijker moet je het niet maken. Geen UV of chillers of plastic folie nodig.

En voor de simpelheid: ongeacht hoeveel lucht er in je water zit, in de lucht zit meer lucht. Ik zou daar mediumloos gebruik van maken iig.

Succes!
medisch gebruikert

#28 Silent

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 46 Posts:

Gepost 12 september 2016 - 21:37

Dat onder inblazen met 22 graden gaat bij mij een beetje moeilijk als het buiten 30 is. Vandaar dat het in april wel goed ging aangezien ik toen de lucht wel kon verwarmen naar 20 graden.
Het water komt maar even in het licht als het uit de buizen komt en terugstroomt naar de ton die 2.5 mtr. lager staat, dus beweging zat in het water.
De recy-pipe heb ik nagevraagd en deze word zelfs in de viskwekerijen gebruikt dus moet wel schoon zijn.
Ik heb de planten een dag of 5 op water en bleekwater gezet en de wortels zien er weer slijmvrij uit en komen er nieuwe wortels dus ik geef ze nog niet op.
Beter een gat in je sok als andersom......!