Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ForestGreen

Oc 3500 Problemen Error 3 En 12

Recommended Posts

Opticlimate draait al een aantal weken ik zit rond week 4 en ineens was er van de week error 3 en 12. Inregel ventiel staat vol open maar de manometer kwam niet verder als 1,6 ik zag dat begin dit rondje al dacht ah na dit rondje ff gasbijvullen of even de leiding nakijken. De opticlimate staat in een frame in me tentje en de tyleen slangen lopen omhoog door een gat aan de bovenkant van de tent verder zitten er geen knikken of iets in. Heb aantal dingen veranderd heb de magneetklep constant open gezet of dicht maar net hoe je het bekijkt. Om wat klachten van me buurman. De outlet en de condens afvoer heb ik in een kniestuk gedaan. Rondje hiervoor ging dit ook probleemloos. Nou zit ik zelf te denken waar het aan kan liggen heb de condens slang en de outlet al uit de afvoer gehaald kwam wel erg warm water uit de afvoer. Vervolgens stroom eraf en gereset maar de error's blijven zich melden. Verder gebruik ik de koolstofmat achter de opticlimate niet misschien kan deze verstopt zijn? Verstopte inlaat van de opticlimate heb ik nog niet gecontroleerd hier kom ik erg lastig bij, maar lijkt mij niet verstopt te kunnen zitten het is tenslotte gewoon leiding water? HELP ME OUT PLEASE! Verder is de Opticlimate pas anderhalf jaar oud. Als ik de sensoren uitlees geeft hij bij koelblok 20 graden aan en bij het afvoer water begint redelijk maar op het moment dat ie moet koelen schiet hij binnen een minuut naar de 55 en slaat vervolgens uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inlaat airco voorzichtig stofzuigen wil wel is helpen (als er veel stof inzit)

 

foutje was andere post dat iemand ander probleem had opti

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

De inlaat heb ik de stofzuiger langs gehaald was behoorlijk vies, maar nog geen vooruit gang. Zijpaneel eraf gehaald toen zakte de koelbloktemp wel maar water bleef zelde:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is t probleem gekomen toen je aan de magneetklep zat te rommelen?

Of heb je wat anders geks gedaan wat dit probleem zou kunnen veroorzake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb opgegeven moment de magneetklep constant open(of dicht net hoe je het bekijkt) gezet maar het probleem deed zich pas 2 weken later voor. Als ik de bypass aansluit wat behoorlijk wat geschuif zal worden. Wat zijn de dingen waar ik op moet letten of mij aan moet houden? Heb enig huiswerk gedaan en heb gelezen over een naaldafsluiter of kogelkraan. Hoe werkt dit precies.Ik kan me niet voorstellen dat het inregelventiel ineens kapot gaat heb er verder niet aangedraaid wel viel me op begin deze ronde dat de druk op 1.6 stond terwijl het ventiel helemaal naar rechts gedraaid was. Ik draai 4 x dimlux 1000 (ik zal kijken voor een verslag volgende ronde) op boost met het airco'tje wat eerst vrijwel probleemloos ging op 1150 met een constante temperatuur van 29,5 en de waarde van het koelblok was netjes 10 graden en afval water 39,5. Ik vraag me af wat het kan zijn zou ik hem nou moeten bijvullen? Begrijp me niet verkeerd wil eigenlijk alle andere dingen uitsluiten voordat ik de bijpass aan ga sluiten aangezien dit echt werk is waar het veel te warm voor is vandaag, nu zeker...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren gezien dat het de druk op 1,0 staat wanneer hij is uitgeschakeld dat is best hoog als ik me niet vergis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt best wel voor hoor regelventiel kapot of verstopt. zeker bij een 3500.

Je regelt hem dan zelf met een kraan ja. Gewone kraan suist erg vandaar een naaldafsluiter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boef fijn dat je zo snel reageert! Naaldafsluiter halen de inlaat op de bypass zetten met de magneetklep gewoon en dan afstellen op de juiste druk? En na dit rondje hem even laten maken?

 

Ga ik meteen aan de slag want is al een aantal dagen de er maar 2 pitjes staan te branden op 600 en dat vinden de kaaskoppen niet zo lekker... Naaldafsluiter na de magneetklep toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft niet meteen naaldafsluiter te halen. gewoon omzetten en kijken of het beter gaat. Mocht dit beter gaan dan naaldafsluiter er tussen of direct je regelventiel vervangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naald afsluiter niet te vinden bij bouwmarkten kogelstopkraan goed alternatief voor even?

 

Boef als je hem op de bypass zet en andere gat afdopt dan giert er toch vollebak water doorheen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat wel. maar je hebt vast wel een kraan ervoor want anders heb je hem ook niet kunnen aansluit. Zo kan je hem wel testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens bedankt! Bypass aangesloten kogelstopkraan er tussen op half open met een gewone stopkraan vanuit een andere ruimte kan ik nog bijstellen maar hij draait nu op 1,3 en c01 12,5 c02 25 prima dacht ik zo!?

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dank.

 

Nu maar inregelventiel bestellen. Nog best lastig klusje trouwens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar kan ik die bestellen boef? Zat ook te denken misschien is er iets lek ofzo want druk staat als ie uit staat nog steeds rond de 1,0 mPa. Zag bij het paneel bij de wateringang wel wat vlekken zitten die vermoedelijk uit de koperen dunnen leidingen zijn gekomen.

 

Dus denk dat ie sowieso voor een servicebeurtje moet. Of is dit zelf te doen? Gaan lopen slepen en sjouwen is zo vervelend hij staat net lekker op ze plekkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou wat fluoride (lichtgevend) spul kunnen toevoegen aan je freon gas...dan weet je het direct. Mocht je thuis zijn in hard solderen en je kunt makkelijk bij het eventuele lek.... dan is je vraag snel beantwoord. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...