Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kamihaze

Uitblaas Via Filter In Leefruimte Schadelijk?

Recommended Posts

Mogguh!

 

Is t schadelijk voor uwe gezondheid om uit te blazen in de slaapkamer/woonkamer via een koolstoffilter vroeg ik me eige af?

 

Hele vele bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich kan t geen kwaad, maar vanwege t vele vocht kan binnenshuis afblazen wel tot schimmelproblemen leiden als je niet dag en nacht de ramen open houd.

En die schimmel is wel uiterst ongezond.... ventileren zoveel je kunt dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok tnx! Ik haal passief lucht van buiten en blaas binnen af en die ruimte is geventileerd..ik kan t ook omdraaien alleen was t binnen te warm naar me zin vandaar deze keuze maar als ik tjakka tjoeka doe is t zo omgedraaid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@al_g

binnen afblazen niet?

Ik doe het al jaren zo (max 1200W licht) zonder problemen maar heb al die jaren wel een overmatige ventilatie daar waar ik op uit blaas.

Eerder altijd de overloop op in mijn oude huis wat jaren '30 vooral hout was en nu in me betonnen huisje in zelfde kamer waar de tent staat, door de filter uitblazen die niet ver vd kamerdeur hangt en kamerdeur staat altijd open en raampjes op kierstandje en in aangrenzende kamers word normaal geventileerd (lees raampjes kierstand).

Geen condens of ander gezeik behalve als iedereen er last van heeft en niet naar buiten kan kijken door hun beslagen ramen.

 

Probleem wat ik een beetje heb met via een raam oid afblazen is dat als de wind verkeerd op de gevel staat het hele afblazen een omgekeerd verhaal word.

 

Klinkt misschien raar maar het is meer dummy proof.. je merkt het meteen als je filter op de laatste korreltjes aan het lopen is wat je met naar buiten afblazen nog wel eens te laat waar kan nemen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had er misschien bij moeten vermelden dat t om me drooghok ging maar heb t omgewisseld.. passief van binnen gefilterd naar bouten.

 

Rustaaagh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach so A_G

moet eerlijk bekennen dat ik ook zo begonnen ben.. 16m2 appartementje alles in 1 kamertje

een 90x90 kledingkast omgebouwd tot NASA hok

400W erin gehangen met een Stork huisboxje en filtertje en draaien maar, als de lamp aan ging moest het raam open (grote 3mtr ramen)

dat alles na een buitenplantje binnen neer te hebben gezet in diezelfde kast waar toen nog niks aan verbouwd was onder 1 simpele spaarlamp 827 van ik meen 8W :jump:

als ik daar nu zo op terugkijk (ik zat op middenlaag complex) dan was ik echt niet goed bij mijn hoofd..

onbezonnen jeugd :hug:

 

ook maar 2 grows daar gedaan, toen ging ik verhuizen.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je probeerd toch t beste van je ruimte te maken..heb nog een stuk kale muur gevonden boven de wasm.tafeltje gemaakt tentje aangeschaft en daar kan ik nu mooi apart in drogen.;)

 

En de dp90 als voorgroei in de woonkamer gekoppeld aan me bloeihok haha me vriendin zegt dat.ze aan t camperen is in eigen huis.

 

gallery_46333_18974_148451.jpg

 

gallery_46333_18974_2333958.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon uitblazen in je kussen is de lucht ook meteen weg. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die.slang om je gezicht tape heb je een dilago ballon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat kan ook nog, of anders laat je hem in je matras uitblazen, dan zijn de bedbugs meteen dood. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een voorstander van naar binnen afblazen, gewoon om het feit dat de warmte verdeeld wordt in je huis, in plaats van dat je raam 28 graden is. Een warmtemeting en ze hebben je te pakken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de lucht die uit een koolstoffilter komt ook nog vies/vreemd ruiken. Dat zou ik liever niet binnen hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blaas nu af naar buiten..is idd een vaag luchtje ja die actieve kool!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je woning verder goed ventileert zou je er niet veel last van moeten hebben. Zeker niet met zo een klein tentje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Veel) warmte binnen afblazen ben je juist beter te zien op warmtebeeldcameras.

Als jouw huis 5 graden warmer is als de rest vd straat, hoe denk je dat dat eruit ziet op een ir foto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat vage luchtje betekend dat je je filter moet vernieuwen.

dus lucht die je uit je slaapkamer naar binnen haalt is schoon

en als die vervolgens uit je filter komt is die "vuil"?

dat klinkt wat apartig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje vaag meer niet...niet echt vuil en al zeker geen wietlucht! Maar blaas al naar buiten deed ik al met t bloeihok en nu drooghok ook daar had ik t eerst.omgedraaid omdat het mij te warm was dus dacht wat verse.lucht rechtstreeks in t drooghok te blazen met maar 150m3 en dan naar binnen uitblazen omdat ik maar 1 ventilatiekanaal heb daar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Veel) warmte binnen afblazen ben je juist beter te zien op warmtebeeldcameras.

Als jouw huis 5 graden warmer is als de rest vd straat, hoe denk je dat dat eruit ziet op een ir foto?

 

Dat zal niet gebeuren met 1 of 2 lampen, maar zelfs dan ben je minder verdacht dan dat alleen 1 raam en raamkozijn 28 graden is terwijl het buiten vriest. Als je je huis 5 graden warmer wilt krijgen aan de buitenkant moet je 20/30 lampen hangen zonder isolatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hangt ervanaf hoeveel je ventileert...

 

De lucht achter een koolstoffilter ruikt idd wat apart, ook bij een nieuwe.

Kan n slecht omschrijven. Beetje muf luchtje.

Bij mij op zolder zijn de afvoerbuizen niet 100% luchtdicht, daar ruikt t soms ook wat apart als t licht brand.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hangt ervanaf hoeveel je ventileert...

 

De lucht achter een koolstoffilter ruikt idd wat apart, ook bij een nieuwe.

Kan n slecht omschrijven. Beetje muf luchtje.

Bij mij op zolder zijn de afvoerbuizen niet 100% luchtdicht, daar ruikt t soms ook wat apart als t licht brand.

Dat zijn je lampen die stinken, heb ik ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...