Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

RedHot

If Nothing Goes Right , Go Left

Recommended Posts

Hardware

Homebox 80x80x160 cm

400 watt hps

Afzuiging temperatuur geregeld met filter 400kub

Davin schakelkast

Clipfans 2x

Termometer2x

Verwarming (optie)

Ec en ph meters

Grote draaiende fan (optie)

Plagron lightmix

Piranha 1x per week eerste 3 weken 12/12

Plagron roots 1x per week eerst 3weken 12/12)

Plagron sugar Royal (1x per week eerste 5weken 12/12)

Flora series gh 3part (nieuw)

Plantjes staan 2 dagen op 12/12

2 stekken Chocolate ( sativa uit eskobars Chocolate mix 11 liter

Zaadjes

Ww 18 liter

Chemdog 13 Liter

Blue himalayan diesel 5 liter (vroeger gezaaid en bloeit al)

Auto lemonskunk 3 liter die gaat er wss terug uit als het wat te druk word

Planten hebben allemaal verschillende grote enkel de 2 choco stekjes. de bhd bloeit al mooi.

Word dus wat knakken, buigen , verlagen, verhogen, draaien en keren om een mooi egaal veldje te krijgen :)

Alles is voorgegroeid onder 6000k led en tl lampen.

flora serie is iets nieuws voor mij , ervoor altijd terra van plagron met greensensation maar die is op en vind het nogal prijzig en heb deze lijn staan dus probeer het eens met deze.

 

Las over de lucasformulle, maar denk dat ik toch mijn eigen ding ga doen! Heb de grow staan dus kan die dan ook gebruiken.

Het shema van gh terra is nogal vaag dus zal het wat zoeken zijn naar de juiste verhoudingen !

Met nogal vaag bedoel ik bv van week 3 bloei tot oogst geeft het shema verhoudingen aan grow 3 micro 6 en bloom 9 , ml op 10 liter... kom aan ec+ van 0.4 ??! dus met tapwater (ec 0,8) totale ec van 1,2, en dit vanaf week 3 bloei tot oogst :s

In week 3 bloei met plagron terra totale ec rond 2.0 en max ec van 2,4 ongeveer

 

Dus hierbij is geen booster ofz nodig! Kan natuurlijk alles simpelere maken en green sensation halen en verder doen zoals ik bezig was! Denk daar nog even over na terwijl de plantjes gestaag verder groeien!

Maar als ik de verhoudingen wat volg en naar de gewenste ec breng zou dit in theorie een goed resultaat moeten leveren denk ik.

Alles word genoteerd om de chocos te leren kennen en met tijd het beste er uit te halen en tot de limiet te pushen ! Moeder staat te groeien en grootmoeder staat buiten te bloeien ;)

Foto's volgen als er meer te zien is :)

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon a en b voeding geven zonder poespas stimulators en boosters

 

"Ik blijf het toch zeggen hoor"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter als je op aarde kweekt bio spulletjes gebruiken, kun je de aarde ook makkelijk hergebruiken.

 

Hoe gaan ze bij jou? El capitano?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een us gallon water met van alle 3 de flessen 4 ml, komt op 0.6 ec+ ideaal dus voor eerste week! een snuifje piranha erbij en we zijn vertrokken :)

Temps zijn goe, zowel van water als de ruimte!

De ruimte .... die veels te klein is ;)

Hopelijk kan ik de planten wat in bedwang houden! Met de 160 cm hoogte , - filter,- lamp afstand ,- potten! Straks es meten en rekenen, maar desnoods ander tentje van 2 m hoogte halen! Maar moet lukken! Budget is er niet, nothing nada rien nougabollen. Maar dis De stekjes zijn de enigste sativas, de chemdog zou ook wel es een groeispurtje durven placeren!

Heb me laten wijsmaken dat stekjes wel minder strekken(groeien ) eens op 12/12!? Klopt dit

 

El capitan, zit nog een flesje extra in die lijn

Componenten, we zien wel

 

Poldergrower

Vroeger nog bio bizz gebruikt was wel vet wietje die der vanaf kwam! Komt zeker nog terug , voorlopig doen we verder met wat ik nog in huis heb :)

Met tabs en zware aarde is niets voor mij

Die flesjes die ik nu gebruik zijn gekocht voo chilipepers in dwc te kweken vorige zomer, dus waarom niet es wiet proberen! Heb ook wel ambitie om es een dwc grow te doen.

 

 

Edit: dubbele post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak met n paar stukjes hout een vierkant onderstel van bv. 20 cm hoog voor je tent, en knip de bodem er grotendeels uit. Lowbudget oplossing voor te lage tenten.

 

Edit: wel ff stukje zeil of folie onderin leggen en zo hoog mogelijk tegen de wandjes vastnieten voor de waterbestendigheid.

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze morgen allen samen gedronken: 3.8 l ec 1.6 met de flora serie, ph 6 + piranha (nog poeder ) heb er 7 jaar over gedaan om het leeg te krijgen lol

 

wat snelle niet zon goeie fotos

gallery_40774_19101_35058.jpg

gallery_40774_19101_246380.jpg

 

 

die rechts onder staat hier voorlopig wat mee te zonnen! achtergebleven, misvormd autoflower in veels te klein potje

als het wat voller word gaat ie gewoon buiten spelen, is het niets dan ist niets

zag wa spint op een autoflower hier buiten, staat nu zo ver mogelijk van derest en hoop dat het niet erg word.

 

 

van volgende plant uit zaad heb ik 3 stekken genomen, 2 staan in de foto hierboven en 1 groeit verder al toekomstige moeder

dussssss.... dat maakt deze binnenkort oma ;)

zit nu ongeveer in week 5 deze morgen 1.5 liter ec 2 met jawel de flora series ;)

 

gallery_40774_19101_1549205.jpg

gallery_40774_19101_888555.jpg

 

 

ciaokes en goe weekeeeeeeeeennnnnnnd :)

 

gallery_40774_19101_1472924.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

we doen gewoon verder :)

heel warm geweest en dat hebben de planten ook laten zien

de bhd auto in 5l pot heeft er voooral last van gehad.

das deze rechts vooran

de choco mix zijn beiden geknakt en de chemdog en de ww verhoogd op een houten wijnkistje

gaan week 3 in ec 1.7 en als de groei uit de chocos is dacht ik die meteen naar 2 op te schroeven.ze bloeien al goed :) staan al nieuwe stekjes klaar

wat snelle fotos , ik zal morgen es met daglicht fotograferen.

 

grtz

 

gallery_40774_19101_560212.jpg

 

gallery_40774_19101_1348507.jpeg

gallery_40774_19101_119936.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit RedHot... .

 

Goed bezig zou ik zó zeggen... .

 

Ik weet niets van EC meters... .

 

Ik doe alles met paar tensiometers... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey PG ik ben de boel hier aan het verbouwen opti met co2 en slabs op deensebodems dus momenteel is het rustig.

 

Ec en ph meters is wel een must...zuurtegraad van t water en voedingsinhoud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er nu nog mooi uit maar de Ec lijkt me aan de hoge kant. Doch ken ik de soort verder niet.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hay bedankt voor de reacties!

Klopt dat de ec te hoog is, was een foutje

Zit nu op 1.5 totale ec, met kraan water ec 0,8

Is 0,7 ec+

 

Is echt raar dat schema van genhydro, heb al 7 verschillende grow formules gezien en geen enkel hield steek. Straks es een schematje opstellen waar ik me aan kan houden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zat inderdaad veel te hoog met voedingf en heb nu 2 x puur water gegeven, waarvan 1 keer met enzymen!

leidraad :) allemaal op ml/5L

PH6

 

iemand hier die geh gebruikt op aarde?

vraag me af of het slim zou zijn enzymen in mijn voedingswater te doen?

gallery_40774_19101_40319.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

doen we, maar met de voor mij nieuwe voeding kijk ik er soms scheel op

zal es proberen om de voedingsbeurt water te geven

dus vanavond afgezuurd water, morgen voedingswater,...

hopelijk komt het nog goed.

ze spreken op de flessen geh, in de boekskes en op internet over ec en ppm

maar als je het wil meten krijg je compleet andere waarden dan andere voedingslijnen....

 

vanavond foto's

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat afgekoeld en de planten hebben het meer naar hun zin. no stresssss,

heb ook een actieve inlaat verzorgt met een ruck L125

 

max hoogte bijna bereikt maar de groei is er wel uit dus dit zit snor.

weet nog niet of ik deze voeding zal blijven gebruiken. nergens deftige referenties te vinden.

hoe hoog gaan jullie in ec en met welke voeding?

 

vandaag wat zitten klooien in het stekkenkotje met smart pots, steenwol en druppelaars! leek me een leuk testje als tijdverdrijf :) we zien wel als ze aanslaan, de gewortelde stekken in aarde staan fier recht op maar die in smartpot/steenwol zien er de eerste dag maar triestig uit.

snik snik, en dit nog steed met de chocolate rain x somas nycd, of cbh, of somas buddhas sister of de lavander ??? denk niet dat het de nycd is ruikt veel te kruidig :)

ciaokes

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

druk bezig met een nieuwe kast

ietwat meer stealth

80,160,230

helaas is deze maat van tent moeilijk te vinden als je alleen langs de korte zijde er in kan.

nu gebruik ik al paar jaar een mini tomatenkasje van ongeveer die afmetingen maar dan met lengte 170 en schuin dakje.heb es 10 stuks voor 200 eu gekocht .

idee¨kwam de 3 cm dikke buizen :D en hoeken als ribben van de nieuwe kast te gebruiken.

na wat meten en tekenen

gallery_40774_19101_89803.jpeg

 

 

 

gallery_40774_19101_521692.jpeg

 

 

 

originele zijkant word de vloer

 

 

gallery_40774_19101_1472527.jpeg

 

geluidsiso

 

gallery_40774_19101_255660.jpeg

 

 

zit grote vlakken gaas bij en die kan ik gebruiken.

gebruik 1 tentje van 20 euro en wat overschotten voor steun en om de hoogte 40 cm op re krikken wat het uiteindelijke doel is van deze operatie. -een hogere,ruimere, toch iets verborgen kweekruimte.

 

de kast komt in een hoek van een kamer met een kleer-kast ervoor, later maak ik een wandmeubel waarin uitblaas naar raam leid.

daar denk ik met een plexi glas en stuk koolstofmat uit te blazen naar buiten.

 

genoeg te doen dus.

 

kweekje nu zal het voorlopig even zonder ph correctie moeten doen,loopt toch niet denderend goe maar dus hanna wil niet meer :(

wil niet meer calibreren , herkent ph 7 niet alles is 4 . nieuwe electrode voor dit toestel is 66 +35 euro verzending wat nogal prijzig is....

 

 

buiten ook wat opgeruimd

chocrx?gallery_40774_19101_1827839.jpg

 

gallery_40774_19101_343526.jpg

 

GRTZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

druk bezig met een nieuwe kast

ietwat meer stealth

80,160,230

helaas is deze maat van tent moeilijk te vinden als je alleen langs de korte zijde er in kan.

nu gebruik ik al paar jaar een mini tomatenkasje van ongeveer die afmetingen maar dan met lengte 170 en schuin dakje.heb es 10 stuks voor 200 eu gekocht .

idee¨kwam de 3 cm dikke buizen :D en hoeken als ribben van de nieuwe kast te gebruiken.

na wat meten en tekenen

gallery_40774_19101_89803.jpeg

 

 

 

gallery_40774_19101_521692.jpeg

 

 

 

originele zijkant word de vloer

 

 

gallery_40774_19101_1472527.jpeg

 

geluidsiso

 

gallery_40774_19101_255660.jpeg

 

 

zit grote vlakken gaas bij en die kan ik gebruiken.

gebruik 1 tentje van 20 euro en wat overschotten voor steun en om de hoogte 40 cm op re krikken wat het uiteindelijke doel is van deze operatie. -een hogere,ruimere, toch iets verborgen kweekruimte.

 

de kast komt in een hoek van een kamer met een kleer-kast ervoor, later maak ik een wandmeubel waarin uitblaas naar raam leid.

daar denk ik met een plexi glas en stuk koolstofmat uit te blazen naar buiten.

 

genoeg te doen dus.

 

kweekje nu zal het voorlopig even zonder ph correctie moeten doen,loopt toch niet denderend goe maar dus hanna wil niet meer :(

wil niet meer calibreren , herkent ph 7 niet alles is 4 . nieuwe electrode voor dit toestel is 66 +35 euro verzending wat nogal prijzig is....

 

 

buiten ook wat opgeruimd

chocrx?gallery_40774_19101_1827839.jpg

 

gallery_40774_19101_343526.jpg

 

GRTZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een kutkweekje maar we doen gewoon verder :)

terug plagron voeding besteld voor de volgende rondes, ben ik gewoon.

had mijn bestelling ook dubbel geplaatst en betaald! die gast van eugrowshop heeft dit opgemerkt en de dubbele betaling gewoon terug op mijn rekening gestort! ging tenslotte om en bij de 100 euro! moet zeggen chapeau, veel shops hadden gewoon 2 x hetzelfde naar je toe gestuurd.

 

ph meter ligt dus terug in de kast en de planten gaan verder op 1 ml ph- op 5l voeding en water. wat ongeveer ratio was toen phmeter nog werkte

 

heb een hanna hi98127 die compleet het noorden kwijt is.kalibratievloeistof niet herkennen en dus onmogeliujk te kalibreren.

nu kan ik zon sensor apart kopen voor 66 euro + 35 euro verzending maar dan denk ik heb ik nog geen garantie dat deze terug marcheert, zou het binnenwerk ook kunnen zij.

bij hanna zelf kan je niet rekenen op services en mijn dealer zit in frankrijk en vind nergens nog het aankoopbewijs. misschien iemand die een licht kan werpen op desbetreffende situatie. sensor kopen of volledige nieuwe meter?

 

 

nu de eerste resultaten van "milky-way" (chocolate rainx?) welke ik als moederplant gebruik

dit is de klein stukje van eerste oogst van deze soort en is buiten gekweekt onder afdak

gallery_40774_19101_2621157.jpeg

 

 

milky-way uit stek onder 400 watt

gallery_40774_19101_45472.jpg

gallery_40774_19101_97271.jpg

 

gekke mix

 

gallery_40774_19101_625008.jpg

 

ww maakt echt gigantische bollen aan

niet echt duidelijk op foto maar zijn nu zl golfbal groot

gallery_40774_19101_92705.jpeg

 

 

bouwen gaat rustig verder! straks nog een laagje verf op het plafond, dan nog de muren isoleren, dichtmaken en dan kan ik de binnenkant in radiator folie doen. is dt goed genoeg voor reflectoe en isolatie? is beetje te vergelijken met zon scherm om voor je raam van je wagen te leggen tegen de hitte? maar dan om achter de radiator te plakken.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 weken 12/12

al 4 dagen water

komen paarse tinten in de toppen van de milky way

chocokate rain x lavander??? of buddha sister

beter fotos deze week

 

gallery_40774_19101_1065636.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat rot in de ww en alles neergehaald,

samen droog 293gr !

 

gallery_40774_19101_1883463.jpeg

 

 

 

gallery_40774_19101_1037361.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit redhot! Genoeg rookwaar voor komende winter :tu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...