Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pat67

Opti 2 15K Koelt Niet Na Bypass En Mpa Reageert Niet

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb tot mijn grote verdriet een gereviseerde opti 2 gekocht, waarbij er vanaf dag 1 al problemen waren. De opticlimate geeft e11 aan. In het begin kwam er geen water uit de opticlimate en stond hij op 0.9 mpa. Ook de C01 gaf als temperatuur 28!! Graden aan.

 

Na bypass gemaakt te hebben geeft hij wel water af maar de mpa staat nog steeds op 0.5 ook de C01 staat op 23 graden wat nog steeds te hoog is. De mpa is ook met de naaldventiel van de bypass niet te veranderen?

 

Ik heb alle topics gelezen hier maar mijn probleem staat er niet tussen. Ook heb ik een nagano 15k staan en die werkt perfect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij was er pas nog een topic met een redelijk vergelijkbaar opti probleem.

Ff beter zoeken... daar stond wel veel bruikbare info in.

Zal niet veel meer dan n maand geleden wezen, dus t moet te vinden zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow jammer.... ik zal ff verder zoeken mast d8 dat ik alles al gelezen had....mpa is bij mij het grote probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je die nagano al lang en werkt die fijn ?

 

wat ik begreep heeft de nagano wat minder functie , wat juist een voordeel kan zijn (in mijn ogen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens jongens.... wat een kut ding.... mpa nu 0.9.... c01 24 graden... c02 17.5 graden... freon bijgevuld.... koelblok temperatuur gaat niet omlaag....ook schiet continue mijn stoppen door... ik heb me laten vertellen dat ondanks 3x4mm3 hij prima ook op 3x2.5mm3 kan draaien....zo maar ff airsupplies bellen pfff ben dat ding echt zat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een stomme vraag, maar heb je het waterslot gecontroleerd? En gaat deze goed open? Probeer eens het waterslot er tussen uit te halen en kijk hoe het dan werkt.

 

Als het goed is kun je de mpa regelen door een kraantje aan de zijkant van de opti.

 

Er moet gewoon water uit komen met best wat druk en met een watertemperatuur van ongeveer tussen de 30-45gr.

 

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Mvg,

Gtti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het waterslot ? Bedoel je de naaldventiel op de bypass? Maar goed djw voor je input maar heb inmiddels 7k uitgegeven voor een opti 4 .... plus extra kosten voor aansluiting..... gelukkig draait dat ding as een zonnetje en super stil..... het enige wat ik de rest van de forum leden zou willen meegeven is koop nooit een gereviseerde opti of 2de hands ..... dat is echt verkeerde zuinigheid

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eerlijk gezegd nooit een verslag geschreven op enig forum. Ik kweek nogal grootschalig en ik weet niet precies hoe de regels zijn hierover?! Je moet dan denken aan een koelcel met minimaal 35 dimlux en 2 airco's. Ik werk altijd met 1 nagano en 1 opti. Wat ik meestal lees op forums zijn 10 plantjes en ik weet niet of de leden op mijn verslag zitten te wachten dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je die nagano al lang en werkt die fijn ?

 

Ik werk al jaren met nagano al zul je wel deze alleen kunnen gebruiken in combi met een opti. Idd is dat ding beperkt maar oerdegelijk en ik heb nog nooit een storing met dat ding gehad. Het probleem is dat hij met een tijdschakelaar in je bord zit een dus maar 1 instelling heeft qua graden en dus alleen aanstaat als je lampen aan zijn.

 

wat ik begreep heeft de nagano wat minder functie , wat juist een voordeel kan zijn (in mijn ogen)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote kweek verslagen staan we echr wel op te wachten hoor.. Sommigen hopen ook ooit een hokkie te vinden en doen daar ook weer info uit op ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor komma rop met die verslagen !

Sterker nog zijn nog interessanter dan de kleinere vind ik dan.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké... ik heb 2 koelcellen.... 9x5.5 mtr

Beide beschikken over 1 nagano 15k en 1 opti met co2. Het ene hok heeft nog de oldtimer skool 35x 600W en de andere 35 x dimlux 1000W.

 

Ik zit wel te denken aangezien ik geen voorstander ben van foto's en films op mijn telefoon hoe andere forum leden hier mee omgaan? Ik heb al een apart prepaid kaartje gehaald om hier te kunnen schrijven?!

 

Ik zal een apart topic aanmaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik zo'n ruimte had plaatste ik ook geen verslag... is me toch ff teveel risico.

Met 50kw aan licht praat je toch minstens over een paar ton (euro's, geen wiet) opbrengst per ronde als je t goed doet...

 

Als ik al een verslag zou plaatsten dan iig met foto's van fotos, met een cash betaald telefoontje via de wifi vd mcdonalds of whatever.

Niks dat aan jou of je locatie te linken valt iig.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Via Tor browser forummen.

Eraser gebruiken om de fotos van je phone én van je computer te wissen nadat je ze naar je forum-album hebt geupload.

XnView gebruiken om de metadata van je fotos te wissen voor je ze naar het forum upload.

 

Als je dit doet ben je behoorlijk anoniem bezig en niet te tracen. Als ik me niet vergis hoor, en ik hoop van harte dat ik me niet vergis. Handig ook om niet al te duidelijk te vertellen en laten zien op wat voor schaal je werkt.

 

En er nog eens goed over nadenken voordat je een verslag plaatst, want als je later last krijgt van ongemakkelijke gevoelens is het een beetje laat. Natuurlijk ben ook ik benieuwd naar je reilen en zeilen, het is prachtig en een voorrecht om mee te kunnen kijken bij projectjes als de jouwe.

 

Overigens, kun je die nagano niet via twee timers en een externe thermostaat laten lopen? Je kunt dan je temp op de nagano laag instellen, de laagste temp die je wilt halen ik neem aan gedurende de nacht. Als je 1 timer zonder thermostaat gebruikt en een tweede timer met een externe thermostaat dan kun je die tweede thermostaat zo instellen dat die bij een hogere temp al uitschakelt. Als je nu de timer met externe thermostaat enkel overdag aan laat staan en de andere thermostaat 's nachts zou je dus mooi je nagano op twee verschillende temps kunnen laten draaien. Áls dit tenminste werkt met dat apparaat, ik heb er geen ervaring mee dus deze oplossing is zuiver theoretisch.

 

*Edit* Oh ja, waarschijnlijk wel verstandig om je nagano niet direct via timers te schakelen maar via relais als je voor mijn vermeende oplossing kiest..

Edited by Twiet
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom maar op met zo'n verslag.

 

Ikzelf durf het niet aan. Zulke grote had ik alleen op Hennepdesk destijds staan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat soort hokken zou ik lekker voor jezelf houden....

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indd tor browser gebruiken, geen foto's via je telefoon uploaden ivm locatiegegevens. Koop gewoon een simpel camera'tje. Of eerst Xnview gebruiken om de gegevens te wissen. Maar we respecteren je ook als je geen verslag schrijft.

Succes met de ronde 👍🏼

Share this post


Link to post
Share on other sites

Via Tor browser forummen.

Eraser gebruiken om de fotos van je phone én van je computer te wissen nadat je ze naar je forum-album hebt geupload.

XnView gebruiken om de metadata van je fotos te wissen voor je ze naar het forum upload.

 

Als je dit doet ben je behoorlijk anoniem bezig en niet te tracen. Als ik me niet vergis hoor, en ik hoop van harte dat ik me niet vergis. Handig ook om niet al te duidelijk te vertellen en laten zien op wat voor schaal je werkt.

 

En er nog eens goed over nadenken voordat je een verslag plaatst, want als je later last krijgt van ongemakkelijke gevoelens is het een beetje laat. Natuurlijk ben ook ik benieuwd naar je reilen en zeilen, het is prachtig en een voorrecht om mee te kunnen kijken bij projectjes als de jouwe.

 

Overigens, kun je die nagano niet via twee timers en een externe thermostaat laten lopen? Je kunt dan je temp op de nagano laag instellen, de laagste temp die je wilt halen ik neem aan gedurende de nacht. Als je 1 timer zonder thermostaat gebruikt en een tweede timer met een externe thermostaat dan kun je die tweede thermostaat zo instellen dat die bij een hogere temp al uitschakelt. Als je nu de timer met externe thermostaat enkel overdag aan laat staan en de andere thermostaat 's nachts zou je dus mooi je nagano op twee verschillende temps kunnen laten draaien. Áls dit tenminste werkt met dat apparaat, ik heb er geen ervaring mee dus deze oplossing is zuiver theoretisch.

 

*Edit* Oh ja, waarschijnlijk wel verstandig om je nagano niet direct via timers te schakelen maar via relais als je voor mijn vermeende oplossing kiest..

 

Die nagano is zo simpel dat je 1 temperatuur maar kan kiezen... dus aan uit dam zal die ook weer aan springen op de temperatuur die je ingetoetst had... dus jouw creatieve oplossing is idd leuk bedacht! Maar tis in de praktijk onmogelijk ten zij je telkens zelf de nachtmode intikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...