Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greenbag

Vraag Omtrent Paarse Haartjes En Oogsttijd

Recommended Posts

Beste community,

 

Een tijdje terug heb ik een aantal zaadjes van m'n vader gekregen. Deze kwamen uit het wiet die hij kocht voor m'n moeder i.v.m. met der ziekte. Omdat ik de prijs relatief hoog vind voor waar m'n moeder het voor nodig heeft, was ik benieuwd of ik zelf een plant kon groeien.

 

Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb het zaadje in een potje geplaatst waarna deze ontkiemde. Vervolgens verpot in een grote pot en deze een tijdje in een kasje gezet. Nadat deze te groot werd, heb ik de plant buiten neer gezet met 2 balkjes om de plant te ondersteunen.

 

Nu is de plant redelijk groot geworden (2,5 a 3 meter) en moet hierbij eerlijk zeggen dat ik niet altijd even goed voor de plant gezorgd hebt (vergeten water te geven tijdens warme dagen, etc..). Ik heb 't gevoel dat de tijd om te oogsten eraan zit te komen, dus heb rond gezocht op internet. Hierbij vond ik vooral dat je moest kijken naar de haartjes, en dat deze geel / bruinachtig moesten worden. De haartjes op de toppen van mijn plant worden echter paars. Ik heb een foto toegevoegd als verduidelijking:

20160903_195856.jpg

 

Zoals je kan zien, zijn er ook veel verrotte en gele bladeren te zien. Deze zitten eigenlijks door de hele plant heen. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom dit zou kunnen komen. Zou dit kunnen komen doordat de pot te klein is?

 

In iedergeval, gezien de bovenstaande foto, zou ik kunnen beginnen met oogsten? Of is misschien de plant helemaal niet bruikbaar?

 

Ik heb hier nog een foto toegevoegd van een andere top:

20160901_153526.jpg

 

Ik kan niet vertellen welke soort plant dit is, en heb ook niet bij gehouden wanneer het zaadje geplant is en wanneer het zaadje ontkiemt was.

 

Alle hulp ontvang ik met open armen zodat ik de volgende keer een mooiere plant kan laten groeien.

 

Alvast erg bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duurt nog even ..groeifase-bloemfase-vruchtfase., sommige soorten hebben paarse haartjes.

Tijd zat om je nog verder in te lezen... (bloemfase, aanmaak van stampers. Vruchtfase aanmaak van vruchtbeginsels/zaadhoezen)

Ja vuistregel is 80/90% stampers bruin/verdort, verder pak een vergroot glas/macro camera en kijk naar de trichomen glazig/melk (high) of amberkleurig (stoned). helder trichomen werken niet of weinig.

 

google: cannabis wanneer oogsten

google: trichomes harvest

google: blossom builder liquid

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...