Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo allemaal ik ben er weer en gelijk maar de kiem ellende ingedoken

 

5 jaar na mij vorige topic http://www.wietforum...rtjes-2e-ronde/dacht ik dat het wel weer eens tijd voor een topic zou worden

Mijn olie die ik van vorige oogst heb kunnen maken tesamen met een ander lid van dit forum is eindelijk op (jaja ons ben zunig). Ik heb wel gemerkt dat zelfs olie na een aantal jaar beduidend minder qua werking wordt . De smaak is er nu nog wel maar gewoon nul effect.

 

Tijd voor een nieuwe ronde dacht ik zo.

 

De zaden gepakt die ik 5 jaar geleden van mijn gulle medegrowers heb gekregen en eerst stevig ingelezen hoe je sterk verouderde zaden nog aan de praat krijgt.

Ik hoopte dat er wat zaden van Blackberry Kush https://www.leafly.c.../reviews/435169 of BerryWhite https://www.leafly.c.../reviews/585634 tussen zouden zitten omdat ik heb gelezen https://www.leafly.c...arch?q=tourette dat deze soortjes uitstekend blijkt te werken bij Gilles de la Tourette maar helaas het mocht niet zo zijn. Mocht iemand weten waar deze strain zaadjes / stekjes te vinden zijn dan hou ik dat graag.

 

Aan de slag dan maar met mijn NDB van Gueswho? de Thai van Elmo en de gift van Buble namelijk de Blueberry Haze en AfghaanxCarlifornia.

1-2 dagen een aantal in waterstofperoxide van 3% van 2% en 1% laten liggen

 

Van de 18 zaadjes hebben er uiteindelijk 2 geworteld maar na op verpotten in potjes met kiemaarde (intratuin standaard Zaai & Stek grond https://www.intratui...nd-rhp-20l.html) waren ze niet krachtig genoeg om door te zetten en zijn na een korte spurt zielloos ten onder gegaan.

De potjes met 16 zaadjes en 2 geworteld kiemplantjes stonden in een kweekkastje op een extern verwarmingsmatje zodat ze in ieder geval warme voetjes hadden.

Is er verder nog iets wat ik kan proberen of kan ik beter met deze oude zaden opgeven en bedenken dat 5 jaar echt TE oud is om nog vruchtbaar te zijn.

Ik hoor het graag want sta te popelen om weer iets op poten te gaan zetten (natuurlijk met bijhorend verslag)

 

Groetsels van Tourtje (still alive and kicking :dribble: )

Edited by Tourtje
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

peroxide? laat maar eerst lezen dan typen :rtfm:

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze eerst een paar dagen in de vriezer leggen,

tenzij je zeker weet dat dit gebeurt is,

dan ontkiemen op 22-25 graden in een kasje

 

en ja die peroxide kan prima, alleen weet je zeker dat die oplossing niet te pittig is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaden van vijf jaar die niet kiemen zijn niet oud, maar verkeerd bewaard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze eerst een paar dagen in de vriezer leggen,

tenzij je zeker weet dat dit gebeurt is,

dan ontkiemen op 22-25 graden in een kasje

 

en ja die peroxide kan prima, alleen weet je zeker dat die oplossing niet te pittig is?

Hoi weetje leuk te zien dat jij er in ieder geval nog (actief) bent :dribble: . Ik heb een paar zaden in 3% een paar in 2% en een paar in 1% gezet, van alles wat dus. de 2% en 1% is er 1 in ontkiemt.

 

Hoe lang moeten de zaden in de vriezer? En moet ik niet beter gewone potgrond nemen i.p. stek & kiem grond ? Lees nogal wat negatieve berichten daarover vanwege de hoeveelheid meststoffen erin.

 

Groet Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg aguar hierin uitgaand van gezond zaad

 

gelukkig, als je er genoeg hebt, dan zit er nog wel wat kiemkrachtigs tussen

palmzaadontkiemer kan helpen voor de schil losser te maken

nitrozyme kan je helpen met ontkiemen

alfalfa-thee kan dat ook

....

 

zoveel middelen die kunnen helpen maar goed zaad heeft dat allemaal niet nodig

ik gebruik de eerste twee alleen voor zaden die +10j oud zijn en erg dik van nature zijn,

de dunnere hebben dat niet nodig want enkele jaren terug nog 20j oud zaad ontkiemd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaden van vijf jaar die niet kiemen zijn niet oud, maar verkeerd bewaard.

gewoon droog in donker. Hoe oud de zaden waren en hoe ze bewaard werden voordat ik ze kreeg weet ik niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg aguar hierin uitgaand van gezond zaad

 

gelukkig, als je er genoeg hebt, dan zit er nog wel wat kiemkrachtigs tussen

palmzaadontkiemer kan helpen voor de schil losser te maken

nitrozyme kan je helpen met ontkiemen

alfalfa-thee kan dat ook

....

 

zoveel middelen die kunnen helpen maar goed zaad heeft dat allemaal niet nodig

ik gebruik de eerste twee alleen voor zaden die +10j oud zijn en erg dik van nature zijn,

de dunnere hebben dat niet nodig want enkele jaren terug nog 20j oud zaad ontkiemd

 

3 dagen in de vriezer en daarna 2 dagen in het water met 2% peroxide dus ? Pas in potje zetten wanneer er een wortel verschijnt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaden van vijf jaar die niet kiemen zijn niet oud, maar verkeerd bewaard.

gewoon droog in donker. Hoe oud de zaden waren en hoe ze bewaard werden voordat ik ze kreeg weet ik niet

Zaden koel, droog en donker bewaren. Bij voorkeur luchtdicht afgesloten in de koelkast. Sommigen gebruiken de vriezer. Zelf bewaar ik ze dan nog extra in gedroogde rijst om eventueel vocht weg te vangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zaden van 15 jaar oud gekiemd,California orange. :dribble:

Ik stop rijst bij alle zadenzakjes en bewaar ze licht&luchtdicht in de koelkast tussen 4 en 7 celsius :rtfm: GEEN VRIEZER!(zaden bevatten altijd nog wat vocht en de vormende ijskristallen drukken vitale cellen aan stront)

 

 

California Orange

gallery_22295_10617_932835.jpg

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeps, vochtdicht in koelkast met wat droge rijst erbij zijn ze tiental jaren houdbaar.

 

ik zou ze ruim een dag vrieskou geven

en begrijp ik goed dat het echt een 2 % oplossing is?

ik dacht dat dit veel te pittig was?

ik dacht een glas water met wat druppels 2 a 3 % oplossing>?

 

en dan langzaam uit winter laten komen,

niet meteen in verwarm kasje, maar gedurende een paar dagen opvoeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet volle mep bijverwarmen, gewoon de natuur zijn gang laten gaan.

Bijverwarmen geeft best een shock als het zaad niet zo kiemkrachtig is en zo koud is het nu ook weer niet zonder bijverwarmen, zeker niet als je de lamp 24u wat branden.

 

Voordat je ze in het water gooit zou je ze nog wat licht op kunnen schuren met hele fijne korrel schuurpapier (lucifer doosje) als de buitenschil door verkeerd bewaren zo hard is geworden dat het anderszins nooit lukt.

 

Volle 2% zou ik ook niet doen, ik doe een half koffie kopje water of een cocktailglaasje en daar dan max een half dopje vh flesje 3% bij.

 

Nu had ik ook wel zaden die gewoon niet wilden en nu is het bij mij:

glas water en dan worteltje laten zien na max 5dgn, anders poten in een stekplugje en dan max 4dgn onder licht, niks boven, kansloos

 

euh.. ik dus een stekplug met Shiva erin op plancet wasbak en 3dgn later een lange spriet, was zaadje alsnog ontkiemt, dit was 2wk terug en ze heeft een gig achterstand toch kan laat ik haar staan (is fem) want ze heeft er hard de best voor gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet volle mep bijverwarmen, gewoon de natuur zijn gang laten gaan.

Bijverwarmen geeft best een shock als het zaad niet zo kiemkrachtig is en zo koud is het nu ook weer niet zonder bijverwarmen, zeker niet als je de lamp 24u wat branden.

 

Voordat je ze in het water gooit zou je ze nog wat licht op kunnen schuren met hele fijne korrel schuurpapier (lucifer doosje) als de buitenschil door verkeerd bewaren zo hard is geworden dat het anderszins nooit lukt.

 

Volle 2% zou ik ook niet doen, ik doe een half koffie kopje water of een cocktailglaasje en daar dan max een half dopje vh flesje 3% bij.

 

Nu had ik ook wel zaden die gewoon niet wilden en nu is het bij mij:

glas water en dan worteltje laten zien na max 5dgn, anders poten in een stekplugje en dan max 4dgn onder licht, niks boven, kansloos

 

euh.. ik dus een stekplug met Shiva erin op plancet wasbak en 3dgn later een lange spriet, was zaadje alsnog ontkiemt, dit was 2wk terug en ze heeft een gig achterstand toch kan laat ik haar staan (is fem) want ze heeft er hard de best voor gedaan.

Ok bedankt en ga het vanavond uit proberen. Als de zaden wortels laten zien doe je ze dan ook in een stekplug of gelijk in de grond (en zo ja welke potgrond of kokos?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 Jaar oude zaden zijn prima te kiemen. Waarschijnlijk zal je wel meer afvallers hebben dan bij vers zaad.

 

Humboldt Seeds hebben een cross met Blackberry Kush als één van de ouders:

 

Blackberry Kush x Headband

https://azarius.nl/s...oldt-feminized/

 

Humboldt heb ik nog niet getest maar lees wel goede recensies.

Volgend rondje komt er een Chocolate Mint OG in van hen.

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaden worden al duizenden jaren buiten de koelkast bewaard, kou? vocht? mwah..

 

humboldt heeft ook een blueberry mmmmmh nog meer blueberry :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bewaar ze nooit in de koelkast, nooit kiemproblemen, wat het niet doet doet het niet lol

 

7/8 jaar oud kiemt prima, geen fratsen uithalen en gewoon in de grond. Geef het minimaal een week met een zakje erover en whalla er is leven.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat doet er niet toe???

ik vind alleen maar links en informatie over het koel bewaren

net zoals in de winter

net zoals de natuur..

 

Ben wel benieuwd waar jij je geen fratsen theorie hebt geleerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja het is ook altijd winter he weetje net als in de natuur haha, mijn zaden liggen in een humidor in de slaapkamer.

 

Daar merken ze vanzelf dat het winter word en weer zomer enz. Ik heb nog nooit een zaadje in de koelkast bewaard allemaal flauwekul.

 

Op mijn ark wisselt het continu net als in de natuur en dat merken mn zaden ook, als je ze 'altijd koel' legt is gewoon pampere wat je doet en omdat er zoveel links over zijn is het meteen de waarheid? Lol

 

Mariniers train je door ze af te laten zien ook met zaad, only the best will stay just like natures selection.

 

Winter/natuur in de ijskast, wat een larie lol

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zaden van 15 jaar oud gekiemd,California orange. :dribble:

Ik stop rijst bij alle zadenzakjes en bewaar ze licht&luchtdicht in de koelkast tussen 4 en 7 celsius :rtfm: GEEN VRIEZER!(zaden bevatten altijd nog wat vocht en de vormende ijskristallen drukken vitale cellen aan stront)

 

In de hooggebergte van Nepal & Noord-India, Siberië krijgen ze ook de vorst erover heen.In Spitsbergen worden zaden bij -18 C bewaard, dus dat met die ijskristallen zal wel meevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig wat een argumenten jij gebruikt poldergrower,

hehehe, echt geinig cabaret.

misinformatie oke, majah,een kniesoor die daar op let,

najah doe is 1 linkie?

dat durf je niet he?

 

 

ik help je:

how to store seeds for years.

en heeft geen drol met cannabis te maken,

dat dan weer niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste is het eigen bevinding dus vandaar de argumenten, ik kan gewoon geen ijskast kwijt en heb geen ruimte in degene die er staat.

 

Ten tweede heb ik daar geen link van misschien ff konopi vragen die weet alles van links lol

 

Ten derde bewaar ik mn groentezaadjed van de sla enz. ook niet koel en doen het altijd ook na een paar jaar dus what's the point nou?

 

Dat jij het zo doet EN het zo in jou linkjes staat is prima toch, voorlopig zien we nooit 1 plant en blijft het bij alleen letters, tja......

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

welnee vriend het gaat om het feit dat het weldegelijk uitmaakt voor opslag van zaden

en zeker voor langere tijd.

nix eigen bevindingen etc,

gewoon facts.

 

en ach joh, heb ik wat te bewijzen door plantjes op het forum te zetten?

tel ik anders niet meer mee?

 

of bedoel je dat ik dan ook zonder argumenten mag gaan praten,

is kijken wie er langere stickys heeft jij of ik, hehehe.

 

er is maar 1 manier:

de redelijke manier van praten op het juiste moment gestaafd door link of wetenschap.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig wat een argumenten jij gebruikt poldergrower,

hehehe, echt geinig cabaret.

misinformatie oke, majah,een kniesoor die daar op let,

najah doe is 1 linkie?

dat durf je niet he?

 

Inderdaad het toonbeeld van een uitvoerig gesprek of discussie...?

 

Ik zeg hoe ik het doe en wat jij doet zei ik al is prima toch? Een kniesoor die daar op let haha lol

 

Pg

 

Zou PG hier op lijken :D

 

R.-Lee-Ermey-Full-Metal-Jacket.jpg

 

Pasfotoos van mij op het world wide web ooojeee lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaad bewaar je nog het langst door het in je mond te houden. :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...