Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

2X Amnesia Haze En 2X White Widow In 60X60X170 Cm Onder 180 Watt Led

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb dit topic geopend om hier mijn vorderingen en tegenslagen van mijn eerste kweek bij te houden. Vooral ook als documentatie voor mezelf maar ik hoop natuurlijk ook dat anderen er wat aan hebben.

 

Dus hier gaan we.............

 

19 Juli 2016, zaadje Amnesia Haze laat haar koppie zien en aanschouwt haar eerste licht.....eerst in de schaduw, daarna langzaam aan steeds langer in de zon. Zo heeft de dame tot 8 augustus buiten gestaan en 's avonds binnen. Maar omdat dit een LED verslag is begint het eigenlijke verhaal hier.......

1 augustus getopt (iets te vroeg denk ik ----> Leermomentje!) Weekje moeten herstellen.

 

8 Augustus, je eerste nachtje in de tent onder de lamp.

 

 

gallery_46643_19088_1680061.jpg

 

13 Augustus, je laatste streepje echte zon, nu moet je het alleen onder de lampjes gaan doen

 

gallery_46643_19088_122734.jpg

 

16 Augustus, de dame in een spagaat gelegd.

 

gallery_46643_19088_331140.jpg

 

WW Zaailing.

 

gallery_46643_19088_1561201.jpg

 

17 Augustus, Verhuisd naar een groter huisje..... Zijn dat nu de eerste bloeiverschijnselen?? Kleine meisjes worden groot.

Zaailingen lijken zich niet te strekken en dus genoeg licht te krijgen.

Links onder: Amnesia Haze/ Linksboven White Widow/ Rechtsboven: Amnesia en rechtsonder nog een Witte Weduwe

 

gallery_46643_19088_423446.jpg

 

19 Augustus, Zaailing WW

 

gallery_46643_19088_682978.jpg

 

 

20 Augustus, met LST hou ik de plant breed en laag hopend dat de zaailingen op gelijke hoogte komen. Begonnen met bloeivoeding.

 

gallery_46643_19088_1631001.jpg

 

Bloemetje

 

gallery_46643_19088_320308.jpg

 

21 Augustus, beide WW proberen te fimmen maar ik vrees dat het niet gelukt is. We gaan het zien. Morgen een weekje op vakantie en dan gaan ze enkel op een regime van kraanwater en is het even over met het vertroetelen.

 

gallery_46643_19088_304326.jpg

 

22 Augustus, Laatste foto voor de vakantie.

 

gallery_46643_19088_1722255.jpg

 

29 Augustus, weer thuis.......... Een eerste blik in de tent na eerst de lamp hoger te hebben gehangen. Wat een ontploffing!! Daar gaat weer wat werk inzitten.

 

gallery_46643_19088_2461049.jpg

 

 

1 September, alles geordend en ben best tevreden.

 

gallery_46643_19088_410519.jpg

 

 

2 September, gewoon vergelijken.

 

gallery_46643_19088_1602011.jpg

 

 

Vragen, opmerkingen of kritiek?? Ik hoor het graag. Vanaf nu regelmatig updates te verwachten!

 

Groene Groeten,

 

CaveDave

Edited by CaveDave
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed toch tot zover .

Mijn ervaring met de spectrabox is dat het een prima groeilamp is , maar dat de bloeiresultaten achter lopen .

Wens jou in ieder geval veel succes , en zal met belangstelling het vervolg van het kweekverslag gaan lezen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed toch tot zover .

Mijn ervaring met de spectrabox is dat het een prima groeilamp is , maar dat de bloeiresultaten achter lopen .

Wens jou in ieder geval veel succes , en zal met belangstelling het vervolg van het kweekverslag gaan lezen .

 

Bedankt! Tsja het is mijn eerste kweek en heb dus verder geen referenties maar de groeifase lijkt naar mijn idee dik in orde. Wat bedoel je met achterlopen? In de zin van dat het allemaal wat langer duurt of dat de opbrengst simpelweg een stuk minder is. Of beide :P? We gaan het zien en ik zal zeker dit topic onderhouden. Ik verwacht nog zeker 6 weken bezig te zijn met afbloeien. Wordt vervolgd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ CaveDave , vind de opbrengst ronduit teleurstellend , kwaliteit daarentegen prima .

1 van de grote problemen is de dekkingsgraad van deze lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ CaveDave , vind de opbrengst ronduit teleurstellend , kwaliteit daarentegen prima .

1 van de grote problemen is de dekkingsgraad van deze lampen

 

Dat was een van de tegenargumenten in mijn beslissing om met led te gaan kweken, vandaar de ronde potten zodat ik de planten kan draaien en de plant gelijkmatig kan laten groeien. Welke hoogte tussen plant en lamp hanteerde jij? Ik zit nu tussen de 22 en 25 cm, hoewel mijn gevoel 30 cm aangeeft. Maar het schijnt dat hoe verder de lichtbron van het object af is dat de intensiteit exponentieel afneemt. Dus ook daar gebruik ik deze ronde voor om dat een beetje uit te vinden. Nooit te oud om te leren toch? Mijn streven is om 500 gr droog per jaar over te houden met 4 planten in 3 cycli inclusief de hash uit knipafval. Of ik het ga halen weet ik natuurlijk niet maar de tijd zal het leren.

 

Leuk,zal deze volgen!

Succes!

Thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had de 540 watt Spectrabox , in de bloeitijd zat ik 50 cm boven de toppen , terwijl mijn gevoel met betrekking tot de dekkingsgraad 70 a 80 aangeeft , wanneer je er dan uiteindelijk een krappe 200 gram afhaal is dat niet veel vind ik .

 

Gebruik de spectrabox nu in een voorgroei hok van 60 x 60 , en binnen die afmetingen functioneert de 540 watt prima

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 September, plantjes in het daglicht bekeken en dat ziet er volgens mij keurig uit. Ik vind de Amnesia wat weinig blad hebben maar dat komt volgens mij omdat het een autoflower is en die zijn blijkbaar niet zo geschikt om te toppen. Je krijgt simpelweg te weinig tijd om een plant fatsoenlijk voor te laten groeien voordat je ze in bloei zet. Weer wat geleerd. De voeding lijkt nu goed te zijn. In het begin de door Plagron aangegeven hoeveelheden gebruikt maar die zijn voor een autoflower echt teveel van het goede. Zit nu op een hoeveelheid van 40% van de opgegeven hoeveelheid. Ik laat ze nu ook maar gaan dus geen gemanipuleer meer en afbloeien die handel. Nu hopen dat de beestjes wegblijven en dat ik de LV nog wat naar beneden kan krijgen.

 

gallery_46643_19088_2472113.jpg

 

gallery_46643_19088_1015432.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@toerist123, hoe bedoel je, dat de lamp aan 1 kant dichter op de plant staat rechts vooraan? Ik denk alleen dat die niet veel meer gaat groeien.

 

4 september, de katrollen gaan niet meer hoger dus ik heb de lamp er even uit moeten halen om het een en ander aan te passen. Mooi moment om toch nog wat foto's te nemen.

 

Bladerdek toch mooi groen?

 

gallery_46643_19088_2199519.jpg

 

Er beginnen toch echt wat toppen te ontstaan.

 

gallery_46643_19088_951793.jpg

gallery_46643_19088_1857989.jpg

 

 

En onder de microscoop.

 

gallery_46643_19088_467930.jpg

 

Later deze week weer een update.

Edited by CaveDave
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 September, toch nog een aanpassing in de tent. Eerst had ik de afzuiging rechtstreeks met tape aan de filter gehangen en dan een slang naar buiten. Als je naar filmpjes op internet kijkt zit er altijd nog een stuk slang tussen filter en ventilator. Dat dus aangepast, de slang aan de filter dan naar buiten en toen de ventilator op de slang aangesloten buiten de tent. Hij werkt nu een stuk beter, LV in de tent is nu acceptabel terwijl ie constant te hoog zat. Weer wat geleerd........ Plantjes lijken het nog steeds prima naar hun zin te hebben. Een sfeerimpressie:

 

gallery_46643_19088_129094.jpg

gallery_46643_19088_1516277.jpg

gallery_46643_19088_1232028.jpg

gallery_46643_19088_1149990.jpg

gallery_46643_19088_117401.jpg

gallery_46643_19088_1721750.jpg

 

Wordt vervolgd........

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 september, gewoon wat foto's ter vergelijking. Wat vinden jullie van de topontwikkeling? Een beetje in lijn met de verwachtingen? Vanaf vandaag gaat de Green Sensation bij het water, eerst ongeveer de helft van de aangegeven hoeveelheid. Auto's zijn nogal gevoelig voor overvoeding.

 

gallery_46643_19088_1831351.jpg

gallery_46643_19088_841875.jpg

gallery_46643_19088_2634973.jpg

 

Ik kan niet wachten om te proeven alleen duurt dat nog wel even, een ware beproeving van geduld.........

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 september, vandaag helaas de top van de amnees moeten knakken. Ze werd zo groot in vergelijking met de anderen dat ik in de problemen kwam met mijn verlichting. Ze moet gelukkig nog het langst staan dus ik hoop dat de schade meevalt.

 

gallery_46643_19088_1797864.jpg

gallery_46643_19088_2149505.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er al goed uit!

Led is leuk en nieuw,maar ik wacht toch nog even om over te stappen van hps naar led..

Voor mij nog net iets te duur in aanschaf en te weinig opbrengst voor de ruimte die ik heb momenteel..

Zal wel eens expirimenteren met een led paneel/armatuur in een stekkenhok/moederhok

 

Ga zo door!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ GWTF, Thnx! LED is natuurlijk de toekomst, daar hoef je niet meer aan te twijfelen. Zeker de afgelopen jaren heeft het een grote vlucht genomen. Maar als je inderdaad al hebt geïnvesteerd in HPS dan is het natuurlijk een dure bedoeling om over te stappen op LED. Die keuze heb ik als starter niet hoeven te maken dus ik ben voor de vele voordelen van LED gegaan. Ik kweek dan ook niet vanuit een commercieel oogpunt maar puur voor eigen gebruik. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet geniet van die enorme tuinen onder HPS die een aantal van de growers hier met hun high tech installaties in hun kweekverslagen laten zien. :book: en ik volg dan ook alle recente verslagen hier.

Ik verwacht dat de oudste amnees over 4 of 5 weken om kan dus over een week of 7 mijn eerste eigen wietje............Dat lijkt nog zooooo ver weg!! En geduld is niet mijn sterkste kant.......... :whistle: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat hartstikke mooi CaveDave, de top ontwikkeling gaat top. Het gevoel van lang moeten wachten voordat je kan oogsten herinner ik me nog wel van mijn eerste kweekjes. Nu ik de weckpotten vol heb mag het van mij wel zo lang mogelijk duren, des te dikker de toppen kunnen worden. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago, Bedankt! Tsja...... als ik jouw fotoalbum bekijk kun je nogal wat weckpotjes vullen!! Zo'n beetje als Sus Antigoon waarvan de wijnfles nooit leeg raakte. :tu Ik hoop met deze opbrengst de tijd tot de volgende oogst te kunnen vullen en zo een stash op te gaan bouwen die een paar maanden curen gaat overleven. Nu is het zo dat zodra de brand erin kan ik mijn bezoeken aan de shop stop en lekker zelf alles oprook....... dan maar niet curen :P.

Ik zie dat je zelf de OG Kush hebt gekweekt, is dat een beetje makkelijk plantje want het is wel een lekker wietje........?

 

Succes nog met je gigatoppen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank! Helaas heb ik geen Sus Antigoon fles of weckpot, dat zou wat zijn! :D

 

Op zich was O.G. Kush heel eenvoudig te kweken, maar ik kreeg er alleen wat rot in tegen het einde en dat was het enige probleem waar ik tegenaan liep. Een paar maten van me waren wild van het wietje wat er afkwam en hebben het er nog over, maar ikzelf vond 'm niet superlekker en werd er wat slaperig van.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje voor de ervaren growers hier. Als ik de toppen van mijn oudste amneesje bekijk, zie ik toch echt al trichoompjes die wat troebel beginnen te worden. Zeker nog niet allemaal maar toch zeker 30%. De plant is vanaf zaad in de grond nu 8 weken oud, In mijn berekening ben ik uitgegaan van 12 weken totaal met een week extra omdat ik de plant getopt hebt en ze een weekje heeft stilgestaan. Ik zou dus nog minimaal 4 weken moeten. Kan het kloppen dat ik nu al melkachtige trichomen zie en nog 4 weken kan abloeien? Ik wil natuurlijk het maximale uit de plant halen maar voor mijn gevoel gaat dit allemaal te snel.

 

gallery_46643_19088_491490.jpg

 

Alvast bedankt voor de reacties

 

 

CaveDave

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

17 september, weer wat vergelijkingsfoto's. De oudste Amnees lijkt niet ver meer van de oogst af te zitten dus die ben ik vanaf eergisteren aan het spoelen en hoop het oogsten nog minimaal een week uit te kunnen stellen zodat de toppen maximaal kunnen aangroeien. De plant is wel erg klein gebleven door het toppen en de LST dus de opbrengst zal ook niet super zijn. Ze zien er wel lekker uit die topjes. Dan is ie binnen 10 weken klaar en dat is toch vrij snel. De anderen doen het nog steeds prima en de beestjes blijven ook onder controle tot nu toe. De Amnees met de geknakte top omdat ie te hoog was lijkt weinig last van het knakken te hebben alleen denk ik dat het wel opbrengst gaat schelen.

 

De plaatjes:

 

gallery_46643_19088_796775.jpg

 

gallery_46643_19088_1296010.jpg

 

gallery_46643_19088_826866.jpg

 

gallery_46643_19088_1114444.jpg

 

gallery_46643_19088_303065.jpg

 

gallery_46643_19088_2636272.jpg

 

Tot de volgende!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

het beginnen er écht hele mooie topjens uit te zien CaveDave ;)

 

geniet jij maar binnen paar weken, vn je lekker eigengekweekte wiet ;)

 

mijn jack herers buitengrow, staat nu 2 dagen in bloei, en die topkens, beginnen der ook voller uit te zien, jummie ;)

 

nog 11weken, en 5 dagen geduld, dan oogsten, en de weckpotten in, in den donkeren, en laten drogen, en eens om de paar

 

dagen verluchten, ofwel iedere dag ewa verluchten ;)

 

grtjs ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx DonRoberto! Voor een allereerste kweek kan ik niet ontevreden zijn denk ik, veel geleerd en dat is toch het belangrijkst. Tsja, voor de buitenkweker breken nu de spannende tijden aan.......... je hebt in ieder geval een mooie nazomer! Je moet nog wel erg lang, ik hoop dat de weergoden met je zijn!!

 

grtz

CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

22 september, dag 68 na ontkiemen voor de oudste amnees. De toppen dikken nog steeds aan en geen veranderingen in de kleur van de trichomen. Madam mag dus nog steeds blijven staan, ik hoop op zeker nog een week maar het liefst wat langer natuurlijk.

 

De bloei in de andere plantjes zit er inmiddels behoorlijk in al vind ik dat de toppen op de zijtakken achterblijven en verwacht ook geen super opbrengst bij deze dames. Maar we gaan vrolijk verder en genieten van de heerlijke geur die inmiddels uit het tentje komt na het openen van de deur.

 

De snoepjes.......

 

gallery_46643_19088_1550523.jpg

 

gallery_46643_19088_507177.jpg

 

gallery_46643_19088_2148008.jpg

 

gallery_46643_19088_459878.jpg

 

 

Salut!!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi gedaan die autoos met verschillende leeftijden

 

als je de amnees oogst krijgen de andere plantjes gelijk meer licht en ruimte

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@toerist123, de verschillende leeftijden is meer geboren uit noodzaak. Ik wilde eerst eigenlijk alleen maar eens beginnen met 1 plant en zo een volledige plantcyclus door te lopen om te kijken of het wel iets voor me was. Daarna zou ik beslissen of ik een tent zou kopen. Dat is niet gelukt zeg maar, aangestoken door het kweekvirus en de mooie verslagen hier kon ik de verleiding niet weerstaan...... De volgende keer zou ik het zeker anders doen want dit brengt wel veel extra werk met zich mee omdat ik nu geen ideale opstelling heb voor mijn lamp, dus ik moet regelmatig de planten draaien om zo toch nog tot een regelmatige lichtspreiding te komen. Komt ook nog bij dat je met verschillende voedingsschema's werkt.

 

30 september, dag 76

Update en plan de campagne.

 

De oude Amnees gaat vrolijk verder en ik heb besloten om haar volgende week zaterdag om te gooien dus ze heeft nog een week om aan te dikken. Ze begint inmiddels wat tekenen van een voedingstekort te vertonen dus de grond lijkt aardig "schoon" te worden. Misschien dat ze nog wat langer kan maar zoals toerist123 al opmerkte komen de andere planten dan wat beter in het licht te staan en aangezien die minimaal nog een 4 weken moeten heb ik daar meer aan denk ik. (Goede keuze??) Ik hoop wel de andere planten tegelijk te kunnen oogsten zodat ik te tent kan gebruiken als droogruimte. Voor de Amnees moet ik nog iets bedenken dus als jullie suggesties of ideeën hebben voor een eenmalige tijdelijke droogruimte hoor ik het graag!

 

Hier nog wat fotookes omdat het oog ook wat wilt....... Hoewel jullie waarschijnlijk ziek worden van het zoveelste plaatje van een topke kijk ik nog steeds graag naar dit wonder der natuur.......

 

Volgende update waarschijnlijk na de Timber

 

gallery_46643_19088_1846187.jpg

gallery_46643_19088_474104.jpg

 

Puinhoop in de tent

gallery_46643_19088_3211292.jpg

gallery_46643_19088_1104979.jpg

gallery_46643_19088_388239.jpg

gallery_46643_19088_3131981.jpg

gallery_46643_19088_2023994.jpg

gallery_46643_19088_2393894.jpg

gallery_46643_19088_2362726.jpg

 

Lichtdruk op de top van de Amnees die het dichtst op de lamp staat...... duidelijk een spierwitte verkleuring.

gallery_46643_19088_1524818.jpg

 

Mijn eerste wietje komt steeds dichterbij.......

 

Saluukes

 

CD

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...