Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ingoqnitosaus

5X Critical Kush Op 600Watt 120X120X200

Recommended Posts

Dag allemaal!

 

Zoals beloofd start ik hier mijn eerste topic op dit forum en tevens mijn eerste eigen kweek.

 

Ik zal zo in details mogelijk proberen uit te leggen wat ik tot nu toe gedaan heb en wat mijn bevindingen erbij zijn.

Tips en bijsturing word zeker op prijs gesteld

 

Onderstaande even een opsomming van de spullen die in gebruik zijn tot nu toe:

 

120 x 120 x 200 cm

VSA Ph 600w

Lamp 600w PH Ralight

Buisventilator s-vent 125 mm 350w + Empire 350m3 flens 125

Thermostaat voor buisventilator tbv temperatuur

Thermo/hygrometer

Ventilator met klip

Luchtbevochtiger met ionisator CA-602

4x600watt schakelkast met tijdklok

 

Voeding van Plagron:

 

PH -

Power roots

Terra Bloom

Green Sensation

 

De Dames:

5x Critical Kush

 

 

Verslag tot nu toe:

 

 

* De zaden heb ik ontkiemt in vochtige watten, dit had ik in het verleden al eens gedaan en voelde vertrouwelijk.

 

20-08-16

* Vervolgens in 250ML potjes geplaatst met Growtech aarde die een week voeding van huis mee krijgt, maar wel Power Roots mee gaan geven.

Licht gaan geven op 18/6

 

22-08

* Luchtvochtigheid was flink aan de lage kant wanneer het licht lekker stond te beuken.

Heb direct een luchtbevochtiger aangeschaft!

 

Vraagje tussendoor:

De cleanair luchtbevochtiger heeft een ionisatie functie, kan deze nadelige of juist voordelige werking hebben op de plantjes?

 

 

De planten zijn flink aan de temperatuur, ze lijken er niet egt problemen mee te hebben maar er valt natuurlijk bijna niet te bevochtigen tegen

de afzuiging die frisse lucht blijft brengen om te koelen.

 

op 29-08-16 heb ik de dames van 250ml potjes naar 4 liter potten verhuisd met verse Growtech aarde.

 

Nu word er aangegeven op het schema van Plagron dat ik moet beginnen met voeden in week 3, dus start bloei.

Dat zal dus precies een week na het overpotten zijn en waar de voeding zou moeten eindigen volgens de aarde leverancier.

 

Vraagje tussendoor:

Is het voor mij niet heel raadzaam een EC meter aan te schaffen, zodat ik deze waardes zou kunnen meten?

 

31-08-16

 

De piek van de temperaturen schijnt nu te dalen, denk dat we de warmste dagen nu wel gehad hebben ( hopelijk ) zo is natuur.

 

Tot mijn schrik kwam ik er achter dat ik mijn water niet aanzuurde! dit eigenlijk omdat de verkoper van de voeding zij dat dit niet zo belangenrijk was in het begin.

Uiteraard zoals ik lees geeft elke guide aan dat dit heel belangenrijk is!

 

Ik zal dus ook vandaag direct me voeding naar de juiste PH brengen.

 

Zal zometeen even wat foto's plaatsen ze willen vast even bekeken worden.

1 van de planten heeft in mijn beleving wat problemen, en dit was tevens ook het laat komertje.

Misschien zegt het 1 van jullie direct iets na de foto's

 

Nogmaals ben nieuw tot mijn eigen kweek dus tips zijn altijd welkom :wave:

 

Update 31-08 11:00

De afzuiging en licht bevestiging

 

De 5x Critical Kush bij elkaar in de overgepotte 4 liter pot

 

Onderstaande foto's de 4 goed uitziende dames.

 

De andere Dames foto 1

De andere Dames foto 2

De andere Dames foto 3

De andere Dames foto 4

 

Onderstaande het zielige laatkomertje

 

Het 5de plantje dat een beetje moeilijk kijkt foto 4

Het 5de plantje dat een beetje moeilijk kijkt foto 3

Het 5de plantje dat een beetje moeilijk kijkt foto 2

Het 5de plantje dat een beetje moeilijk kijkt foto 1

 

Onderstaande is de log die ik bij houd.

a52f96d048d1f8264a986c05e2434c1c.png

 

Update 31-08-16 (20:30)

Het achterblijvende plantje lijkt wat op te knappen na vandaag! :)

Hij vond het vast wat schrikken in ze nieuwe pot.

 

Heb nu de spullen om in ieder geval de voeding naar de juiste zuurtegraad te krijgen, zal hopelijk er voor zorgen dat deze nog lekker mee kan gaan in de ronde.

Edited by Ingoqnitosaus

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC-meter +1.. Overvoeden is namelijk mogelijk. Probeer de ec rustig op te bouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC-meter +1.. Overvoeden is namelijk mogelijk. Probeer de ec rustig op te bouwen.

 

Thanks, ga zo gelijk ff winkelen + nieuwe PH meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie net ook pas je temperatuur. Die is behoorlijk aan de hoge kant. Probeer het met lampen aanrond de 28 graden, lampjes uit 20 te krijgen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie net ook pas je temperatuur. Die is behoorlijk aan de hoge kant. Probeer het met lampen aanrond de 28 graden, lampjes uit 20 te krijgen,

Ga ik ook vandaag mee aan de slag! :book:

 

Was alleen bang dat door de hitte deze dagen als de planten dan op 35 graden stonden en ik de temp naar 20 graden laat zakken in de nacht dat het verschil te groot zou zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet meer dan 10 graden verschil was t dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC en PH meters zijn duur en niet noodzakelijk.

Wanneer je bio/organisch kweekt heb je die dingen niet nodig en laat je het bodemleven het werkt doen -> werkt altijd !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die temperatuur is wel meteen aan de hoge kant..

Probeer even wat meer koude lucht in te blazen(een airco ofzo,heb hier ook eentje backup).

350m³ lijkt me net iets te weinig met een 600w in een tentje als het buiten zelf ook 30 graden is.,

Vind qua aanvoer/afvoer van lucht kun je beter teveel capaciteit hebben dan te weinig,voor in deze gevallen..

Op wat staat ie nu ?

 

Ga deze wel volgen,leuk dat je alles zo netjes gaat bijhouden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6! Ga je ook in die growtech aarde afbloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6! Ga je ook in die growtech aarde afbloeien?

 

Dat is wel de bedoeling :jump: , heb al 25 liter potten klaarstaan + zelfde growtech aarde voor de volgende overpotting

Edited by Ingoqnitosaus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

350 kuub lijkt mij ook vrij zuunig.. 500 of meer zou wel lekker zijn, zeker als t per ongeluk nog eens warm mocht worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, 350kub is aan de lage kant, zelf met 520kub had ik het moeilijk met die warme dagen en ben een 1000kub gaan kopen. Deze staat op 3/4 van zijn toeren te draaien om rond de 26-27 graden te zitten.

 

Vijf planten in een 120x120cm tent is weinig, veel licht gaat verloren of je moet heel lang voorgroeien om alles vol te krijgen. Je zet er mooi negen potten in van 25L als je niet te lang wilt voorgroeien.

 

Als het jouw eerste kweekje is ga dan niet te ingewikkeld te werk, de keuze tussen meten en weten of biologisch kun je wel later uitmaken voor jezelf.

Een PH meter is altijd leuk om te hebben, zoals een EC meter, zelf al kweek je biologisch, soms wil je toch bepaalde dingen meten en weten, zoals PH van je aarde na enkele kweken.

 

Neem het schema van plagron, doe er iets minder in je water als aangegeven op het schema, en zie je plant bloeien. Dit geeft je een eerste kennismaking met goede resultaten. Nadien kun je dan een betere gedachte opmaken voor je volgende kweek.

 

Greetz,

H.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, 350kub is aan de lage kant, zelf met 520kub had ik het moeilijk met die warme dagen en ben een 1000kub gaan kopen. Deze staat op 3/4 van zijn toeren te draaien om rond de 26-27 graden te zitten.

 

Vijf planten in een 120x120cm tent is weinig, veel licht gaat verloren of je moet heel lang voorgroeien om alles vol te krijgen. Je zet er mooi negen potten in van 25L als je niet te lang wilt voorgroeien.

 

Als het jouw eerste kweekje is ga dan niet te ingewikkeld te werk, de keuze tussen meten en weten of biologisch kun je wel later uitmaken voor jezelf.

Een PH meter is altijd leuk om te hebben, zoals een EC meter, zelf al kweek je biologisch, soms wil je toch bepaalde dingen meten en weten, zoals PH van je aarde na enkele kweken.

 

Neem het schema van plagron, doe er iets minder in je water als aangegeven op het schema, en zie je plant bloeien. Dit geeft je een eerste kennismaking met goede resultaten. Nadien kun je dan een betere gedachte opmaken voor je volgende kweek.

 

Greetz,

H.

 

Thanks voor je bericht, duidelijk verhaal!

 

Heb in de tussentijd toch wel al de meters binnen gehaald, meten is weten :doctor:

 

Raad je aan meer dan 2 weken op 18/6 te blijven dan?

Is het raadzaam wel te toppen bij 5 a 6 internodes?

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan hoe hard het gaat qua 18/6 maar 2 week lijkt me minimaal. Toppen, ja want je wil ze meer de breedte in hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Critical Kush heb ik geen ervaring, maar hier vind je een leuk topic over: http://www.wietforum.nl/topic/121593-9x-critical-kush-dinafem-op-rfx-1-90x90x180-tent-400w/

 

Om het volledig vol te krijgen ga je veel meer dan twee weken moeten voorgroeien en zal je moeten werken met een scrognet, anders zullen er lege plekken zijn. Beter vier potten en zaadjes erbij.

 

Verschillende malen toppen is wel raadzaam om bredere planten te krijgen.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Critical Kush heb ik geen ervaring, maar hier vind je een leuk topic over: http://www.wietforum...x180-tent-400w/

 

Om het volledig vol te krijgen ga je veel meer dan twee weken moeten voorgroeien en zal je moeten werken met een scrognet, anders zullen er lege plekken zijn. Beter vier potten en zaadjes erbij.

 

Verschillende malen toppen is wel raadzaam om bredere planten te krijgen.

 

Greetz,

H.

 

Ik zal eens op het forum rond kijken hoe dat precies werkt met zoon scrognet. :icecream:

even een vraagje, verschillende malen toppen, hoe bedoel je dat precies?

Als je de scheut afknipt dan zal deze toch niet meer de hoogte in gaan?

Snap het top principe maar vind het toch nog spannend haha!

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een vraagje. de dames hebben nu 2 internodes en zitten over 2 dagen op 2 weken.

nu wil ik gaan toppen of fimmen in combinatie met een scrognet.

 

ik heb het zo in de planning staan

 

groeien tot 5 a 6 internodes dan toppen of fimmen + scrog plaatsen en tijd omzetten naar 12/12

klopt dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, het zal meer zijn van, eerste maal toppen, na een week nog eens toppen, en dan nog eens toppen een week later en dan scrognet plaatsen, beginnen vlechten en als je scrognet voller komt, omschakelen naar 12/12. Je bent dus nog even bezig voordat je kunt beginnen met bloeien.

 

Eerste maal toppen doe je als je plantje ongevier 15cm is en verschillende internodes heeft waar al goede takjes uitvoorkomen, de volgende keren toppen ga je ook de zijtakken toppen totdat alle takken op dezelfde hoogte komen. Dan kan je scrognet erop.

 

Greetz,

H.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, het zal meer zijn van, eerste maal toppen, na een week nog eens toppen, en dan nog eens toppen een week later en dan scrognet plaatsen, beginnen vlechten en als je scrognet voller komt, omschakelen naar 12/12. Je bent dus nog even bezig voordat je kunt beginnen met bloeien.

 

Eerste maal toppen doe je als je plantje ongevier 15cm is en verschillende internodes heeft waar al goede takjes uitvoorkomen, de volgende keren toppen ga je ook de zijtakken toppen totdat alle takken op dezelfde hoogte komen. Dan kan je scrognet erop.

 

Greetz,

H.

 

Duidelijk :) bedankt !

 

ik zal even foto's uploaden ze staan er vandaag fruitig bij, toch is er 1 achterblijver die wel opknapt, hij zag er beroerder uit maar wil niet egt mee met zijn zusjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20160901 215643


20160901 215650


20160901 215659


20160901 215705



Ze staan lekker te zonnebaden, had gisteren de bladeren natgespoten had gelezen dat ze dit wel eens fijn vonden.
nu hebben sommige een paar kalkvlekjes gekregen trekken al iets weg.

Wat is jullie mening over het natspuiten van de bladeren?
En de nakomer die niet wil doorpakken, die gewoon de tijd blijven geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is misschien iets te lang voor je maar ik zou echt wel 5 a 6 weken voorgroeien...

Weet niet of bv enkele weken rond de 20u licht geven iets zal doen voor je,las er daarstraks een stukje over van 24u licht gedurende een periode en dan afbouwen zoals bv 12dagen op 24/0,en dan elke dag een uur minder tot je op 12/12 komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avond allen :)

 

Even een kleine update, van de nu nog 4 dames.

Het buitenbeentje wou niet doortrappen en heb ik verwijderd uit de tent, de andere vier zijn lekker aan het opkomen.

Afgelopen Donderdag zijn ze van 4L potten naar 25L potten verhuisd, kwa voeding nog niet veranderd alleen nog aangezuurd water naar 6,1 + terra roots.

 

De stam is goed dik ruim een centimeter, weet niet of dit goed of slecht is :) gewoon ter info

 

Even een vragenvuurtje hoor! kennis is macht :P

 

Aankomende Donderdag ga ik beginnen met terra bloom dan zou de voeding van de bodem verbruikt moeten zijn, of zal ik zachtjes beginnen op dinsdag?

 

De planten hebben nu 6 internodes en heb zojuist de planten gefimmed.

Voor als nog is de planning om volgende week te gaan schakelen naar 12/12 en hoop deze week nog een paar keer te kunnen fimmen.

 

Nu groeien er ook extra toppen aan de zijkant, is het raadzaam deze ook te toppen of alleen de bovenste ?

En mag je eigenlijk meerdere toppen tegelijk fimmen of 1 per keer en laten herstellen?

 

Laatste vraag voor vandaag, zodra ik ga schakelen naar 12/12 kan ik toch nog wel een keer fimmen of toppen? omdat de plant waarschijnlijk 2 weken de tijd neemt om in bloei te gaan?

 

En tenslotte een paar foto's

 

gallery_46655_19112_99925.jpg

 

gallery_46655_19112_547958.jpg

 

gallery_46655_19112_74681.jpg

 

gallery_46655_19112_149394.jpg

 

gallery_46655_19112_902773.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix eerst die fotos eens even, niemand heeft zin om iedere keer naar je album te klikken en weer terug, gebruik gewoon de BB code daar staat genoeg uitleg over op dit forum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...