Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CaveDave

De Avonturen Van Cavedave En Zijn Mini Kweektentje Met Ledzonnetje...

Recommended Posts

Hallo mede-onkruidliefhebbers, warme Brabantse groeten aan u allen!

 

Al een tijdje kwam ik hier als bezoeker na zoektochten op het web over informatie over het kweken van het door ons geliefde plantje en heb al veel informatie hier vandaan gehaald. Dus het wordt tijd om me nu even voor te stellen.

 

Al een lange tijd liep ik met het idee om in plaats van mijn zuurverdiende centjens naar de coffeeshop te brengen zelf te gaan kweken om zo in mijn behoefte te voorzien. Het grote struikelblok hierin was altijd de verlichting en alles wat daarbij komt kijken, afgeschrikt door het beeld wat er heerste omtrent brandveiligheid en dergelijke. Nu waren er toen al alternatieven voor de HPS lampen maar de negatieve reacties die er over bijvoorbeeld LED waren hebben me altijd doen twijfelen. De afgelopen jaren heeft LED naar mijn mening een grote sprong gemaakt en dat kun je ook opmaken uit diverse ervaringen van medekwekers. Nu zul je altijd voor- en tegenstanders hebben dus in die discussie wil ik me niet gaan mengen. De veiligheid en de plug en play van de LED hebben bij mij de doorslag gegeven om te gaan kweken, niet de beste prestaties. Dat LED veel duurder is in aanschaf is voor een niet commerciële kweker als ik veel minder belangrijk. Zeker als je de levensduur en de energierekening mee laat tellen.

 

This is my story.............. The adventure begins...........

 

Hoewel ik dus al een tijdje rondliep met het idee om te gaan kweken in een tent ben ik eerst op onderzoek gegaan naar het buiten kweken van het groene goud. Ik had jaren geleden al eens een poging gewaagd op een balkon met wat verloren zaadjes die je (toen) nog af en toe tegen kwam in je gekochte wiet. Kansloos gezien de kennis die ik toen had (nul) en nu.

Bij mijn zoektocht stuitte ik op een blik waarin je een plantje kunt kweken inclusief 2 zaadjes autoflower White Widow, kiemmedium, potgrond en voeding (merk is niet belangrijk), bedoeld om kennis te maken met het kweken.... Zie het een beetje als de moestuintjes bij de AH. Omdat ik tegelijkertijd ook 5 Amnesia Haze zaadjes had gekocht besloot ik in plaats van White Widow de Haze in het blik te laten groeien. Binnen 5 dagen stak het haar kopje boven de grond en groeide als kool. Je begrijpt, ik raakte enthousiast en hakte de knoop door. Ik ga indoor kweken!!

 

Als beginner heb ik het me niet al te moeilijk gemaakt en heb een complete kweektent gekocht inclusief lamp, filter en afzuiging. Alles op elkaar afgestemd. Specs:

60x60x170 cm

afzuiging met koolstoffilter

180 Watt Spectrabox met flowerbooster

2 ventilatoren zorgen voor de circulatie (eigen constructie)

Maximaal ruimte voor 4 negen liter potten en ik gebruik ronde potten zodat ik de plant kan draaien om optimaal van de lichtbron gebruik te maken.

 

Natuurlijk ging het buitenplantje onmiddellijk onder de lamp, waarna ik begonnen ben met het kiemen van de 2 White Widow zaadjes en nog 1 Amnesia en die zijn inmiddels net zo groot als de buitenplant. De buitenplant is nu 2 weken aan het bloeien en de 3 nakomertjes staan op het punt te gaan bloeien. De buitenplant heb ik getopt na de derde node en daarna laag gehouden door LST en is net zo hoog als de andere en nu probeer ik alles een beetje op gelijke hoogte te houden en te laten groeien tot de oogst zonder verdere manipulaties van de planten. Over 6 weken hoop ik de eerste plant te kunnen oogsten. Ik hou jullie zeker op de hoogte en mocht je vragen hebben (ik zal ongetwijfeld wel het een en ander zijn vergeten) of opmerkingen hebben hoor ik het graag!!

 

Vruchtbare groeten,

CaveDave

 

gallery_46643_19088_186050.jpg

 

 

 

gallery_46643_19088_1092781.jpg

Edited by CaveDave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...