Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jongentje

Vraag Autoflower Bloeiharen

Recommended Posts

Beste mensen,

Mijn autoflower staat nu zo'n 10 weken.

Vorige week dacht ik dat hij einde deze week geoogst kon worden. Heel veel bloeiharen waren al bruin en verschrompeld. Onderin zitten al gele bladeren. Maar nu lijkt het alsof er steeds nieuwe witte bloeiharen bij komen. Is dit niet goed/ gebruikelijk of juist beter zelfs ? En kunnen bruine haren ook nog van kleur veranderen?

Edited by Jongentje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal toch een microscoop nodig hebben om de trichome te controleren al is dit geen nauwkeurige indicatie voor autoflowers omdat sommige soorten nu eenmaal niet melk-achtig of amber kleurig worden.

En de pistels zijn ook buiten geen indicatie deze kunnen verkleuren door regen en zon.

 

Heb je misschien een foto? En om welke soort gaat het?

 

Greetz alki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het bericht. De soort weet ik niet. Hier foto's. Ik vind het nog niet zulke dikke toppen.

gallery_46657_19087_2583398.jpg

 

gallery_46657_19087_688495.jpg

 

 

gallery_46657_19087_2112944.jpg

 

 

ik denk zelf bijna klaar of al klaar?

Edited by Jongentje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantje heeft het best naar haar zin en de vergeling valt mee, denk dat ze best nog een weekje of twee kan, vindt zelf tien weken voor een gemiddelde autoflower buiten aan de korte kant. Voedt je nog of alleen water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk zo op het eerste zicht een weekje nog misschien iets minder.

 

Het vergelen dat redman opmerkt is zowat de beste indicatie voor een autoflower dat die bijna klaar is door dat de toppen het blad "leegzuigen" voor aan te dikken. (is niet precies wat er gebeurt maar vind het duidelijk om zo uit te leggen)

 

Ga je een droge periode tot de oogst doen? (dus geen water geven)

Word door sommige aangeraden en door andere dan weer niet...

Ik ben wel een voorstander van 4 tot 6 dagen voor het knippen geen water meer te geven.

 

En voor de rest ziet er zeer mooi uit good job.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

Ik heb geen voeding gebruikt, alleen water gegeven. Het is voor mij de 1e keer namelijk.

Ik ga dan vanaf nu geen water meer geven.

Ben benieuwd naar het resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je je al ingelezen over het droogproces ? Al een ruimte uitgekozen die van temperatuur, lv en donker is?

Je hebt al 2/3de van het werk al gedaan maar het drogen is net zo belangrijk voor smaak en textuur van de toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb 1 kamer tot mijn beschikking, zolang de lucht niet door het hele huis heen gaat. Ik ben van plan de hele plant op te hangen. Voorderest luchtvochtigheid en donker komt dan wel goed en temperatuur zou ook wel rond de 20 graden zijn. Had gelezen dat het beste is tussen de 15 en 20, daar misschien nog een tip voor, misschien een ventilator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ventilator indirect laten draaien kan wel is niet echt nodig als je er genoeg luchtcirculatie is 15-20graden is goed.

 

Het kan wel de eerste 3dagen ruiken geur verminderd wel een beetje maar echt weg gaat die niet.

 

Het moet vooral donker zijn voor afbraak van chlorofyl en om te voorkomen dat thc niet teveel afbreekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de informatie.

Blad wordt geler, maar het lijkt alsof sommige stukken blad zwart wordt. Hoop dat de trichomen niet zwart zijn. Ik hoop dat ik wat duidelijke foto's heb gemaakt. Laat maar weten wat jullie denken

 

gallery_46657_19087_294020.jpg

 

gallery_46657_19087_2617554.jpg

 

gallery_46657_19087_2032777.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk wel dat je hem kan omdoen, is het echt zwart ? Of paars/blauw?

 

Weet je echt de naam van de soort niet meer zat zelf te denken dat het een auto blue of een andere blueberry kruising is :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het leek echt op zwart dus heb de plant omgehaald en hangt te drogen

Wat zou ik zo'n beetje kunnen verwachten? 15 gram ongeveer?

Edited by Jongentje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussen de 10-15gram mag je toch rekenen zal eerder tegen de 15 aanhangen zijn op foto nogal redelijk grote zijtoppen.

Maar hou de hoofdtop wel even in het oog en de rest ook op schimmel/rot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...