Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vlakspaan

Dak Controle

Recommended Posts

Nou daar gaan we dan.

Ik ben genoodzaakt om de uitblaas dicht te maken vanwege dakinspectie ivm lekkage.

Heb nu vanaf de binnenkant de paddenstoel dicht gespoten met pur zodat als ze op het dak lopen alleen een dichte pijp zien.

Het andere probleem is heb nu 5 dagen de haze stekken in de startblokken staan.

ze moeten nu dus eigenlijk over 2/3 dagen de slabs op.

zit te denken om perliet in de bakken te doen en de stekken er boven op zodat de wortels niet uitdrogen.

stel dat deze week de inspectie uitwijst dat er niks hoeft te gebeuren,kan het kwaad om ze dan te toppen en met een volle bos wortels op de slabs te zetten?

hebben ze wel lang voor gegroeid en veel wortels.

zou dit te doen zijn of hebben jullie andere ideeën?

stel dat het nog 8/10 dagen duurt voordat er uitslag is zouden ze het dan ook nog doen?

of zeggen jullie omhakken uithuilen en als alles rustig is opnieuw beginnen?

alvast bedankt voor jullie reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelijk flink terugsnoeien, veel blad verwijderen, temp niet te hoog en niet te veel licht geven.

Kennis in de buurt had een soortgelijk probleem laatst, dat de oude ronde nog liep maar t voorgroeihok bijna uit zn voegen barstte.

Heb ze toen getopt en driekwart vh oudere blad verwijderd zodat we het net een weekje konden uitzingen.

Werkte perfect.. na 6 dagen waren de dames weer redelijk terug waar t begonnen was, maar nu getopt en met mooie brede uitgroei.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blad verwijderen remt ook de wortelgroei heb ik ergens gelezen.

Plant gebruikt al zn energie om t verloren blad aan te groeien, dus wortelontwikkeling staat dan vrijwel stil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze topt duurt et wel ff voordat het aangegroeid is..

Qua wortels weet ik niet ik zet ze altijd meteen in startblokken en prik ze vast op slabs.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou probleem opgelost.

Erop en eraf niks aan de hand,

Dus als een gek de slabs onder water gezet en gisteren de kleintjes op de matten gezet.

Lekker veel wortels eentje hing vanmorgen slap denk stukje droge slab maar even wat vochtig gemaakt en nu hup bloeien.

 

Long time no see Vlakspaan

 

Ik zou uithuilen

ja heb het aardig onder controle en aardig door hoe het met onze tomaten hobby gaat.

dus minder topics gestart.

je kan wel zeggen een tevreden vlakspaan hier

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...