Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jpmillman

Vraag Afbloeien Royal Bluematic Autoflower Onder 4X55W Tl

Recommended Posts

Beste kweekgenoten,

 

Mn 2e kweekje ooit. Op dit moment heb ik 2x een royal Bluematic staan van RQS op kokos, eentje gaat week 7 in en de ander is al in week 10. Mijn vraag gaat dan ook over de plant in week 10. Ze staat mooi in bloei, enkele haartjes beginnen nu bruin te worden, de trichomen fonkelen onder mijn TL opstelling. Kortom, einde van de bloei gaat er aan komen.

 

Nu geeft RQS aan dat de plant klaar is na 8-9 weken na het ontkiemen, daar zijn we al ruim overheen met wk 10 en ik gokte zelf op een week of 11. Echter had ik begrepen dat het blad wel langzaam moest gaan vergelen en zodra dat start je geen voeding meer hoeft te geven om zo de voedingsstoffen te spoelen, dit voor 2 weken. Echter zijn mijn bladeren nog donkergroen, en als ik nu met spoelen zou beginnen zitten we uiteindelijk in week 13, 4 weken later dan geadverteerd?

 

Kortom, wat is nu de beste strategie?

 

- nu beginnen met spoelen en bij 80% haartjes bruin oogsten (nog 1 week?)

- wachten tot bladeren gaan vergelen en dan spoelen (zeker nog 2 a 3 weken)

 

 

gallery_46433_19068_2492117.jpg gallery_46433_19068_5293971.jpg

Edited by jpmillman

Share this post


Link to post
Share on other sites

trichoompjes checken ;-) ... Koop voor 10 euro een zakmicroscoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Drrr,

 

Echter geeft de kleur van de trichomen wel de oogsttijd aan, maar niet het moment om te gaan spoelen of af te bloeien toch? Daarnaast las ik op 'rollingstoned.nl dat autoflowers minder snel amberkleurige trichomen lieten zien, waardoor die methode minder betrouwbaar zou zijn?*

 

*Rolling Stones ligt er nu uit dus kan dat even niet quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou als ik jou was nu al wel gaan spoelen. Op aarde 14 dagen voor de oogst, is wat men zegt. Anderen zeggen dat je op aarde nooit echt kan spoelen, zou het zelf wel 14 dagen van te voren doen.

Edited by Drrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van 7 weken staat op 100% kokos, die van 10wk staat op ,70%kokos en 30% plagron potgrond geloof ik. Spoelen gaat wel lukken .. ga er meteen mee beginnen.

Edited by jpmillman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...