Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrowWithTheFlow

Toch Maar Een Hokje Gebouwd..tips Welkom

Recommended Posts

Twijfelde overlaatst tussen een tent kopen of een hok bouwen en het is uiteindelijk een klein hokkie geworden.

 

De afmetingen zijn 3m x 2.5m

3x600w hps

2x Lumatek en 1x een iets oudere kap

2500m³ box

G Tools fan controller

Externe airco die extra koude lucht aanblaast in deze warme dagen

basic vernevelaar.

Plagron lightmix en qua voedingen heb ik redelijk wat uit het aqualogics gamma staan.

Heb er nu 40 Amnesia Haze stekken in staan.

Gaan nu de 14e dag voorbij,fotos zijn al een weekje oud.

 

Hier de fotos

gallery_33733_19077_1205.jpg

 

gallery_33733_19077_11607.jpg

 

gallery_33733_19077_7434.jpg

 

gallery_33733_19077_8004.jpg

 

Heb de 2500m³ nieuw aan een spotprijs kunnen kopen.

Alle tips zijn welkom!

De eerste week enkel 2 lampen aan omdat de temperatuur plots naar 34 ging door het warme weer

Met dit warme weer de afgelopen dagen toch de temperatuur onder de 30 graden kunnen houden en een LV van 40-48 en de 3x 600w aan.

 

Shoot!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou je 10tjes kap in het midden hangen , nu verlies je veel licht op de wanden.

 

vernevelaar zou ik mee oppassen , je moet hele fijne druppels hebben anders krijg je kalkaanslag op je kappen.

 

 

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vernevelaar staat op de grond en de lampen hangen op 1.60m,kan het dan nog zo veel kwaad?

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je nevel gaat door je hele ruimte heen.

 

je moet of onder druk water vernevelen ,in de tuinbouw doen ze het dacht ikzo (niet zo geschikt voor binnetuintjes)

 

andere oplossing is zoiets :

https://www.rajatrading.nl/nl_NL/products/245/Luchtbevochtigers/1850/Luchtbevochtiger-HE402

 

maar best duur , ik vind voor een tradiontoneel hok/tent het helemaal niet nodig om te bevochtigen.

de tijd dat de plant groeit ,past de plant zich aan op het klimaat (tot +- 3/3,5 week 12u)

bij een lagere rlv zal de plant meer blad aanmaken ,(kan dan meer verdampen rlv word hoger)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook demiwater in je vernevelaar gooien om aanslag op je lampen en kappen te voorkomen.... of het condenswater uit je wasdroger, dat komt vrijwel op hetzelfde neer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je persee wil gebruiken is demiwater wel een aanrader mischien.

 

maar doordat de druppels te groot zijn word het vocht alsnog slecht in de lucht opgenomen (veel neerslag)

 

hoe fijner de druppels hoe beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de tips :)

Heb de afgelopen week de vernevelaar even uitgezet aangezien ik begonnen was met water geven van onder af en de lv zat ongeveer hetzelfde dus denk dat ie wel ff uitblijft :P

De planten gaan goed,deze week post ik wel even wat nieuwe fotos met dingen die ik geprobeerd heb.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine update,zijn nu bijna 4 weken later,en de eerste bloeiverschijnselen zijn duidelijk :)gallery_33733_19077_699608.jpggallery_33733_19077_1026884.jpggallery_33733_19077_2383779.jpggallery_33733_19077_197629.jpggallery_33733_19077_1363363.jpg

Edited by GrowWithTheFlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...