Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietbladeren

Kleintjes Op Steenwolplug Werden Geel

Recommended Posts

Goedemorgen,

Zoals de titel zegt en dat was na een week of 2.(2 weken oud)

Kregen alleen bladvoeding en heb het idee dat daar de fout ligt.(zou eerder voeding op de plug moeten gaan geven )

Als ze de juiste voeding krijgen,kunnen ze toch wel langer op een steenwol plug staan.

En als je voeding geeft wanneer de worteltjes er net uit komen is het dan verstandig om af te zuren naar 5.5 ?

Mvg

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je dan dat je stekken dat je gesneden hebt na twee weken wortelen geel zijn of heb je stekken ergens gekregen en is het hun begin periode?

 

Dat niet afzuurd op steenwol kan slechte gevolgen hebben, je steenwol heeft een hogere ph waarde daarom dat je afzuurd naar ph 5.5 om de ph in het substraat te doen dalen.

 

Ik gebruik startbooster van aptus, en dit geeft je al wat minimale voeding en extra vitaminen met zichtbare voordelen, vanaf de eerste dag. Eens je ziet dat je stekje begint te gaan, ga ik ze wat formulex geven. Als de worteltjes uitkomen moet je die in een grotere pot/mat/... zetten, anders gaan je wortels eraan na een tijd.

 

Meer informatie en een foto doet wonderen.

 

Greetz,

H

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet de vers gesneden stekken eerst altijd op steenwol pluggen die ik alleen nat maak met lauw kraanwater wat ik niet afzuur. Zodra de blokjes droogtrekken geef ik ze minimaal voeding Ec 1.0 en de pH op 5.5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steenwol pluggen hebben een ph van 7+.

Slabs, startblokken, pluggen enz enz altijd ff laten inweken

 

Probeer de volgende eens 12-24u te laten inweken in;

Afgezuurd water met ph van 5.5 met wortel en een ec van 1.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je dat doen, Wiekspiet? De plant neemt nog niks op via de wortels want die zijn er nog niet en als het blokje droger wordt loopt de Ec op zodat de plant meteen een knal krijgt als er eenmaal wortels zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voeding in stekpluggen vertraagt het wortelen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

voeding in stekpluggen vertraagt het wortelen

 

Oh?

Zonder duurt het hier 3 dagen langer en een slechtere start dan wanneer de blokjes zijn ingewaterd/geweekt met de door fabrikant vd voeding aanbevolen hoeveelheid voeding voor stekken (met de s5), geen of te weinig voeding is alleen het kruintje nog groen en de rest geel.

Denk dat dit nogal soort/ hoe de moeder gehouden wordt, afhankelijk is want als ik hetzelfde met een Katastrofala (s5xHerijuana) doe dan duurt het inderdaad net ff wat langer vd worteltjes komen.

 

@Dilago

tegen de tijd dat de worteltjes er zijn heb jij de plug toch al weer een keer gedipt en ditmaal in max 1.2 water met de juiste ph waar (hydro wise) ze meteen op los gaan ipv die (wortel) shock waar jij het over hebt?

indrogende met alleen kraanwater zou ik me meer druk om maken omdat de ph dan alle kanten op kan gaan maar toch vooral op loopt (blokje is uit zak 7 nogwat ph) en voor wortelen is een lagere ph net ff wat gunstiger.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zullen waarschijnlijk na een dag of 14 in een medium gestopt moeten worden of koel gezet moeten worden,want langer zal je ze wel niet kunnen houden op alleen een steenwol plug

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago

tegen de tijd dat de worteltjes er zijn heb jij de plug toch al weer een keer gedipt en ditmaal in max 1.2 water met de juiste ph waar (hydro wise) ze meteen op los gaan ipv die (wortel) shock waar jij het over hebt?

indrogende met alleen kraanwater zou ik me meer druk om maken omdat de ph dan alle kanten op kan gaan maar toch vooral op loopt (blokje is uit zak 7 nogwat ph) en voor wortelen is een lagere ph net ff wat gunstiger.

Dit doe ik omdat de Ec in het medium oploopt.

 

Ze zullen waarschijnlijk na een dag of 14 in een medium gestopt moeten worden of koel gezet moeten worden,want langer zal je ze wel niet kunnen houden op alleen een steenwol plug

Heb je geen startblokken? Daar kan je ze eventueel wel wat langer op hebben onder tl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...