Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

susphine

Hoeveel Opbrengst En Wat Voor Tips Kunnen Jullie Mij Geven

Recommended Posts

Wat ik wil gaan halen

 

SOL 900w Led

 

Details :

32x3w

660nm RED x 12, 640nm RED x10, 610nm Orange x 2, 470nm Blue x 3, 440nm UV x 3, 730 IR x 1 525nm x 1

9x100w 800w HPS 120x120 cm 460*460*83.5mm 450w

 

DarkRoom II DR120 120 x 120 x 200

 

Canna PK 13/14 5 Litre

 

Hesi Hydro Grow 5 Litre

 

Hesi Bloom Complex 5 Litre

 

Biobizz Coco Mix 50 Litre

 

GuanoKalong Vleermuis Mest 1kg

 

Air Pot 20 Litre x 4

 

En natuurlijk ventilator carbon filter etc etc

 

Het is me eerste groei met mijn budget kan ik deze dingen halen.

Soort wiet dat ik wil gaan halen wss Northern Lights of Big Buds iets wat snel groeit en veel oplevert. Misschien autoflowers?

 

Wat zou een goeie groei opleveren met een ruimte van 120x120x200 met een 900w led lamp en 4 20l airpotten

 

Ik wil graag per groei 1 kilo kunnen oogsten, misschien lachen jullie mij uit ik geef jullie groot gelijk alleen is het mijn doel en misschien met jullie tips en advies kan ik mijn doel bereiken.

Heb al 2 maal buiten gekweekt wat tip top ging

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey daar,

Opstelling ziet er netjes uit.

Ik zou persoonlijk voor een eerste binnen kweek voor een AF-je gaan (maar ben dan ook een enorme ruderalis fan) dan kan jezelf nog wat spelen met lichtregime,

ze zijn zeer vergevingsgezind...

 

1kilo met 900w led gaat een hele opgave worde (=1,11gr/W) maar wens je er veel succes mee en hoop dat je het ooit haalt.

 

En ga je eerste binnen kweek alvast volgen.

 

Greetz alki

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga je volgen, kilo op 1,20x1,20 is vrijwel niet te doen. Wens je wel veel succes, hoop doet leven.

Edited by Drrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen AF'jes !! als je een kilo wilt draaien in 4 20L potten moet je een volle sativa nemen.

 

Zoals een lekkere dikke haze ofzo.

Een grote oogst kost meer tijd om de planten op de juiste hoogte te krijgen etc. ,zowieso zijn de langere bloeiers meestal de betere opbrengers.

 

En met maar 4 20 L potten onder je 900W op 1.20 x 1.20,ga je die kilo niet halen.

 

Als je autoflowers wilt zetten moet je SOG doen met genoeg potjes,en vierkante meters maken,dus dat is veel werk en dan nog garandeerd het dat je de kilo niet haalt.

 

 

Sorry voor de buzzkill,we moeten je een realistisch beeld blijven schilderen van wat haalbaar is.

Je wilt net teveel in een te korte tijd,staar je niet blind op die kilo's. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drrr heeft gelijk, heel moeilijk om in een 120x120x200cm 1 kilo te halen, zeker als je maar 4 potten van 20L gaat zetten.

 

In een tent van 120cm kan je beter dan met 9x 25 of 30L potten werken, of met 16x 11L potten.

 

Jij bouwt jouw opinie waarschijnlijk op een filmpje op YouTube waar ze met de 450w versie 595gr claimen te doen, en dan denk je van dubbel zoveel licht te geven voor tweemaal de opbrengst. Dit is in praktijk niet waar.

 

 

Ook is het voor mij ondenkbaar om zoveel geld aan licht te geven, rond €1500 als je met €500 al de beste electronische vsa hebt met de beste reflector waar je één kilo mee afhaalt.

 

Greetz,

H.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt niet meteen een 5 litervat PK13/14 nodig t.o.v. je hoeveelheid voeding die je van plan bent te kopen. Je gebruikt het spul maar 1 week lang en 15ml op 10 liter, dus met een litertje doe je al een eeuwigheid. Verder denk ik dat je beter 1 lijn van Hesi kunt aanhouden, dus aarde of coco-lijn in jouw geval.

 

met 4 x 20 literpotten in een 120 tent ben je een flinke tijd aan het voorgroeien om de tent helemaal vol te krijgen, dit strookt een beetje tegen je 'snel en veel'-houding in. Dan kun je beter meer potten en kleinere plantjes zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SOL 900w Led

 

Details :

32x3w

660nm RED x 12, 640nm RED x10, 610nm Orange x 2, 470nm Blue x 3, 440nm UV x 3, 730 IR x 1 525nm x 1

9x100w 800w HPS 120x120 cm 460*460*83.5mm 450w

Je verlichting is me wat onduidelijk. Ik zie LED, HPS, 900w, 450w,, 9x100w en 800w HPS staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De SOL armatuur is 450w Led power dat overeenkomt volgens hen met een 800w HPS en die van 900w Led power dat overeenkomt met 1500HPS.

 

Dus als je heel fier op YouTube 595gr op 800w HPS referentie gebruikt ( sterkte van hun 450w Led armatuur volgens fabricant) dan valt die 1.35gr per watt weg. Is dan in vergelijking met een 800 HPS meer 0.74gr per watt. Wat geen slechte score is, maar die score die ik makkelijk met een 600w evsa. Vergelijk je dan de kostprijs van het geheel, €1400 voor de Led armatuur, en €600 voor twee 600w evsa kits.

 

Wat mij het meest doet twijfelen aan de overstap naar Led is niet alleen de aanschafprijs, maar ook wat te doen als er iets mis gaat. Las dat ergens in een topic over Mars Led armatuur, lampjes uit, je kent niets van electronica, en je moet het terugsturen, waarschijnlijk op jouw kosten, naar de States of Engeland. Met een reguliere, electronische of magnetische vsa, ken je snel de oorzaak, lamp of kabels of vsa, dit kan je snel en makkelijk oplossen.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwacht dat je op n half kilootje zal blijven steken, plus of min een ons en dat moet alles nog pittig meezitten allemaal.

Wil je een K halen zal je je opstelling toch echt groter moeten maken, zowel oppervlakte als licht...

 

Heb je wel enig idee hoeveel een kilo is?

T valt niet mee om zoveel wiet in een klein tentje te proppen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

een pak suiker scirocco :likken:

 

 

als dat ding 450w is, moet je 225gr de eerste keer wel halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw bedankt voor jullie tijd en tips.

 

Ik lees dat bij sativa strains opbrengst minder is dan indica of althans als ik kijk naar haze en dergelijke dan zie ik dat de opbrengst helft van indica strains zijn nou weet ik niet in hoeverre dat klopt ik haal me seeds bij original-ssc.com ik lees de tabel en kijk op Leafly ( voor de mensen die het niet kennen bezoek de website een echte aanrader). Ik ga binnen kweken in Turkije doe het al 2 jaar op balkon met hand op me hart. Dat is voornamelijk de reden dat ik led wil zodat mijn elektriciteits kosten niet opvalt.

 

Natuurlijk is het zo dat hoe langer je groeit hoe meer opbrengst, maar laat ik het dan zo stellen. Ik hou van amnesia haze mijn top favoriet en super silver haze. Het liefst toch ook wel een couch lock effect, maar ik weet dat deze strains best wel lang duren. Wat kun je binnen kweken dat je een couchlock effect geeft en binnen 50/60 dagen klaar is en nog goed ook is of heb ik teveel eisen eraan gehangen.

 

Nogmaals bedankt voor jullie tijd en inzet ik ga zeer zeker verslagen houden ben van plan alles op te zetten en te kopen binnen een maand tijd in turkije is dit spul niet makkelijk te vinden. Heb wel een turkse shop gevonden we gaan het checken!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik nog wat mag toevoegen

 

In hoeverre verschilt de opbrengst tussen af en normale strains. Als ik het goed heb begrepen zijn groei technieken niet echt toepasselijk op autoflowers zoals super crop, scrog, fim, toppen etc. Dus lijkt het me ook logisch dat een normale strain meer opbrengt, maar zit wel met vraagtekens heb een video gezien waarin de persoon vertelt dat hij scrogt en 1 x fimt alleen is het toch wat oefenen en in praktijk uitvoeren om de vraagtekens weg te halen.

 

Ik dacht ook aan de volgende strains

Jock horror

Black domina

Purple haze

 

Wat kunnen jullie mij aanraden en welke technieken kan ik het beste toepassen en hoevaak en wanneer. Heb echt veel vragen gesteld, maar vind de meeste info in het engels, maar vind toch dat wij nederlanders beter zijn vandaar dat ik het graag nogmaals aan jullie vraag

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt van je eerste kweek niet verwachten dat je meteen de beste resultaten haalt.

 

Elke kweker kweekt op zijn Eigen manier en elke ruimte is verschillend. In Turkije zal de temperatuur waarschijnlijk veel hoger liggen dan hier.

 

Ik ben nog geen led voorstander, wel een "believer", maar als je 1kg wilt halen dan kan je het met een tent van 2.4x1.2x2m met twee 600w evsa en goede reflectors zonder op te vallen. Ik werk zelf met twee tenten van 120x120 met elk 600w, één draait 's nachts en de andere draait tijdens de dag, zo hou ik het klimaat beter onder contrôle en kan ik ook twee verschillende soortjes kweken. De "dag" tent gebruikt dan ook de lucht dat ik uitblaas van mijn "nacht" tent zodat mijn hydro kweek een constantere dag/nacht temperatuur heeft.

 

Geen voorstander van AutoFlowers. Je hebt geen uniformiteit, kunt geen moeders houden, ... Bij gewone zaden kun je moeders houden zodat je elke keer jouw lievelingssoortje kweekt. Smaak is persoonlijk, moet ieder voor zich uitmaken.

 

Leafy is goed, seedfinder.eu is voor mij beter.

 

Dat een Sativa minder opbrengt dan een Indica, alles hangt af van soortje, substraat, ... Haze kan je kweken, liefst op hydro, en de 1.5kg halen met 2x600w, na een beetje ervaring en passie. Ik kweek voor mijn vriendin indica soortjes op aarde, en voor mij haze op hydro, beide met 600w en beide boven de 600gr opbrengst.

 

Als je een soortje dan verschillende keertjes ga kweken en steeds verbeteren haal je dan meer elke keer met fijntunen.

 

Je kent er blijkbaar nog niet veel van, en dat is niet erg, maar ga niet teveel vanuit wat je op video's en promo's ziet.

 

Als je een eerste kweekje doe, ga met een makkelijke soort van een goede breeder, je noemt zoveel verschillende soorten van Big Bud, Amnesia, SSH naar Black Domina... Wat zoek je, lekkere roker of gewoon de grootste opbrenger?

 

Ik zou in jouw geval met een kleinere en meer budget vriendelijke oplossing vinden, gewoon met één tent beginnen en daarna evolueren.

 

Wil je een goed zaad soortje dat goed opbrengt, dan kan ik jou Critical Super Silver Haze of Critical Kalimist van Delicious Seeds aanraden. Dan heb je een productie wiet gekruist met een goede haze. Beide geoogst na 63 dagen.

 

Greetz,

H.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tip is ook om je verder in te lezen in led als verlichting. Er zijn veel armaturen op de markt die veel beloven, maar weinig waarmaken. Ik geloof HUFFnPUFF onmiddelljk dat je onder die 450 Watt eerder een 0,5 gram per Watt haalt. Veel efficiënter zal dat armatuur niet zijn. Wel erg duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ervaring met Spectrabox en Kindled , als je het echt goed doet kun je 0,5 gram per watt halen .

In jou geval zoals Huff al aangaf 225 gram .

Qua autoflower heb ik dit jaar buiten goede ervaringen met Think Big van Dutch passion , een grote opbrenger voor een autoflower .

Zou negen 30 liter potten zetten in jou opzet , en Sannies way kweken met een soort als Sugar Puch of Kolossus .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk gaat het allemaal goed. Als ik 0,5g per watt kan halen ben ik ook wel tevreden.

 

Hoe zit het met de geur ik ben op zoek naar een huis op de bovenste verdieping maakt dit zoveel uit? In Turkije heb je bijna alleen maar appartementen geen huizen zoals Nederland.

 

Als ik een goeie carbon filter zou hebben maar zit ergens in het midden van de appartement in hoeverre zullen mensen het ruiken of gewoon niet?

 

Dit is op dit moment mijn balkon groei heb een mix van Cheese, Chocolate Haze, White Chocolate Haze en Lemon haze heb nog een paar aan de andere kant ze zijn iets te opvallend en groot geworden. Fingers crossed dat ik niet opgepakt word vind dit meer riskant dan indoor na mijn mening Qn3fDEBh.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Helvetica Critical super silver haze klinkt heerlijk in de oren. Bedankt voor je tips. Ik zal het zo uitleggen. Led is veiliger als ik het goed begrijp en zal ook best vaak buiten zijn. Heb namelijk een kledingzaak en een auto garage dus ben echt druk bezig en kan me geen brand veroorloven. En de elektriciteits kosten mogen totaal niet opvallen misschien neem ik later een grotere tent met 1800 w led 200 x 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de zelfbouw topics al gezien betreffende led. Als je een auto garage hebt ben je wellicht handig... Heb je ook een link van de percieze sol die je wil kopen. Als ik google komt er van alles langs.

 

Als je toch bereid bent zoveel geld uit te geven, dan misschien nog iets meer onderzoek doen naar LED.

 

http://www.weedforum.eu/wietforum/topic/4226-welk-ledarmatuur-is-koopwaardig/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je mijn mening wilt, dan zou ik jou deze opstelling aanraden om zo efficient mogelijk te werk te gaan.

 

Allereerst neem twee tenten, bijv. één van 120cm oppervlakte en een kleinere zoals 100/90/80cm. Je hebt dan één afzuiger zoals een softbox met goede koolstoffilter voor de grote tent. De nieuwe lucht wordt dan passief ingezogen van je kleinere tent. Samen met Sonodeck en uitblazen door een venster of naar buiten eventueel met een demper is alles reuk- en geruisloos.

 

Eén van de tentjes neem je een evsa met reflector, zo ben je zeker van een goede oogst, en in de tweede tent neem je Led, evsa, ...

 

Ik werk ook zo, veel minder energiekosten en één tentje weet ik dat het genoeg opbrengt, en het tweede tentje gebruiken om nieuwe technieken, nieuw apparatuur, nieuwe soortjes, ... te werken.

 

Als je nog efficienter te werk gaat, dan neem je in één tent een soortje dat snel gaat zoals Cheese, Critical, die in 8 weken klaar zijn. In de andere tent neem je dan SSH, Amnesia, ... die 10 weken gaat. Je oogst het eerste op 8 weken, 10 dagen drogen dan oogst je de andere tent, 10 dagen drogen en in die 10 dagen één tent gebruiken om voor te groeien. Klaar met drogen, kan je bijna onmiddelijk weer met je tentjes starten en zo zonder veel plaats en heel efficient te werken om steeds goede rookwaar te hebben.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je tevreden bent met een 0,5 gram/Watt zou ik eerder voor een Tneon gaan. Velen malen goedkoper en weinig geconcentreerde hitte, waardoor brandveilig. Een led armatuur waar je slechts een halve gram per Watt mee haalt is trouwens ook niet energiezuiniger als Tneon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Turkije heb je bijna alleen..........

Fingers crossed dat ik niet opgepakt word vind dit meer riskant dan indoor na mijn mening

 

Ik denk dat je ballen als kokosnoten hebt.

Je gaat voor zover ik weet zwaar nat daar als je gepakt wordt..

 

Leg eens uit hoe het daar zit met het kweken en het roken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten staan er mooi bij op je balkonnetje. Maar op deze locatie, middenin een appartamentencomplex in turkistan, zou ik het niet doen. Je risicofactor is te groot als je die afzet tegen het beetje smurf wat het je op kan brengen als alles goed gaat. Kiep die planten in de kliko en concentreer je op een safere kweek in tentjes of waar dan ook, zolang je je kweek maar neerzet op een plek die niet voor het publiek vrij toegangkelijk is en waar je de boel goed onder controle kunt houden, denk aan stank...

 

Wil je ze toch laten staan koop dan wat plastic sierbloemetjes met leuke kleurtjes en hang die in je plantjes, dan lijkt het van een afstand gezien in elk geval nog op een normale plant, met blommekes, geraniums oid.

 

Maar echt maat, je speelt met vuur en da´s niet slim, je kunt beter op zeker spelen, of in elk geval op zo zeker mogelijk.

 

In Turkije heb je bijna alleen..........

Fingers crossed dat ik niet opgepakt word vind dit meer riskant dan indoor na mijn mening

 

Ik denk dat je ballen als kokosnoten hebt.

Niet lullig bedoeld hoor, maar ik denk dat-ie een kokosnoot in zijn bovenkamer heeft zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Turkije heb je bijna alleen..........

Fingers crossed dat ik niet opgepakt word vind dit meer riskant dan indoor na mijn mening

 

Ik denk dat je ballen als kokosnoten hebt.

Je gaat voor zover ik weet zwaar nat daar als je gepakt wordt..

 

Leg eens uit hoe het daar zit met het kweken en het roken??

 

Kweken en roken is op zijn strengst verboden. Ze verkopen hier wiet nouja wiet wil ik het niet noemen het is gewoon meestal een mannetjes blad gedroogd en fijn gemaakt en dan gemixt met ammoniak of rattengif. Heb t wel eens gerookt het is geen high of stoned, maar meer alsof je dood gaat. Vol met zaadjes. Mensen gaan er aan dood hier en daarom denken mensen dat wiet slecht is. Het is op zijn strengst verboden je kan 15 jaar zitten of langer voor het groeien en roken of hebben is een paar jaar minimaal.

 

Ik heb vandaag alle planten op mijn balkon verplaatst naar een wat safere plek ben er de hele nacht mee bezig geweest er ging al rond dat de hele buurt zwaar naar wiet rook.

 

Ik ruik het zelf niet wss omdat ik erin leef en rook.

 

En nu weer on topic

 

Ik heb dus een 120x120x200 tent

Ik wil dus bijv big buds strain kweken

En wil alleen gaan toppen en scroggen. Zover ik weet kan ik het beste toppen na elke 3 nodes en max 2/3 keer? En dan gewoon steeds de branches naar mate ze groeien individueel door de vakjes laten groeien en vanuit daar alleen maar bijhouden en klaar? En als ik dus alleen wil gaan scroggen en toppen in een 120x120 ruimte zal ik dan vooralsnog 9 20 liter potten zetten of moet ik dan bijvoorbeeld 4 28 litter potten zetten wat is het meest efficiente om te doen?

 

In Turkije heb je bijna alleen..........

Fingers crossed dat ik niet opgepakt word vind dit meer riskant dan indoor na mijn mening

 

Ik denk dat je ballen als kokosnoten hebt.

Je gaat voor zover ik weet zwaar nat daar als je gepakt wordt..

 

Leg eens uit hoe het daar zit met het kweken en het roken??

 

Kweken en roken is op zijn strengst verboden. Ze verkopen hier wiet nouja wiet wil ik het niet noemen het is gewoon meestal een mannetjes blad gedroogd en fijn gemaakt en dan gemixt met ammoniak of rattengif. Heb t wel eens gerookt het is geen high of stoned, maar meer alsof je dood gaat. Vol met zaadjes. Mensen gaan er aan dood hier en daarom denken mensen dat wiet slecht is. Het is op zijn strengst verboden je kan 15 jaar zitten of langer voor het groeien en roken of hebben is een paar jaar minimaal.

 

Ik heb vandaag alle planten op mijn balkon verplaatst naar een wat safere plek ben er de hele nacht mee bezig geweest er ging al rond dat de hele buurt zwaar naar wiet rook.

 

Ik ruik het zelf niet wss omdat ik erin leef en rook.

 

En nu weer on topic

 

Ik heb dus een 120x120x200 tent

Ik wil dus bijv big buds strain kweken

En wil alleen gaan toppen en scroggen. Zover ik weet kan ik het beste toppen na elke 3 nodes en max 2/3 keer? En dan gewoon steeds de branches naar mate ze groeien individueel door de vakjes laten groeien en vanuit daar alleen maar bijhouden en klaar? En als ik dus alleen wil gaan scroggen en toppen in een 120x120 ruimte zal ik dan vooralsnog 9 20 liter potten zetten of moet ik dan bijvoorbeeld 4 28 litter potten zetten wat is het meest efficiente om te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dan niet lekker meer slapen! Je gaat daar tog geen 15jr voor op t spel zetten grote kans dat je daar nat gaat..zeker als er al mensen zijn die aant zoeken zijn waar die lucht vandaan komt.

 

Ik had 3jr.geleden op vakantie in bodrum per.ongeluk een zakje wiet meegesmokkeld zonder dat ik dit wist. Ik kwam erachter toen ik in me broekzak voelde die ik al een aantal maanden niet meer aan had gehad. Voelde dacht ik een briefje van 5 ofzo dus ik trok me hand uit me zak op een vol terras zag ik dat t een zakje wiet was! Niet een hele dikke top maar heb mooi een appelpijpje gemaakt met een pen en ben er toch nog lekker stoned van geweest haha

 

Maar eerlijk is eerlijk schrok me de golera je heb gewoon een probleem daar...

 

Zou nog even goed de gevolgen tot je nemen als ik joh was.

 

Maar goed anders alle succes van de wereld!!

 

Pies!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...