Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rinja

Bladluis In Bloeiende Plant

Recommended Posts

Helaas....1 van mijn 3 dames is getroffen door bladluis. Helaas de dame die het mooist bloeit en een lekkere dikke top heeft.

 

Ik ben starter en kweek outdoor cannabis voor mijn vrouw. Zij heeft MS en ernstige zenuwpijn.

 

Ik heb de aangedane plant nu besproeid met een mengsel van water en knoflook. Ik had haar overigens eerst met koud water afgespoeld.

 

Is water met zeep nog een optie, of is dat 3 á 4 weken voor oogsten niet verstandig?

Kan ik deze plant bij de andere laten staan, of moeten ze apart van elkaar?

 

De planten gaan bij slecht en regenachtig weer naar binnen en staan dan onder TL met 2700K. Verder draait dan de ventilator voor aanvoer van verse lucht.

Edited by rinja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff wat bladluizen kapotwrijven tussen je vingers, en daarmee over de hele plant gaan.

Bladluizen denken dat ze in gevaar zijn en gaan ervan tussen!

 

Edit: zou ze dan wel ff uit elkaar zetten... anders verhuist de ellende alleen

Edited by scirocco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je. Ga ze zeker uit elkaar zetten. Als er morgen nog bladluis in zit, ga ik je tip zeker volgen.

 

Baal er wel van, op ongeveer 3 weken van de oogst....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ,

Indien mogelijk uit elkaar zetten .

Zover in de bloei moet jij niet meer sproeien .

Wat jij wel kan doen is in de vrije natuur wat lieveheersbeestjes vangen ( het wordt weer mooi weer ) en deze op je plant zetten .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ik woon in belgie en bij ons kan je in tuincentrums van de aveve larven van lieveheersbeestjes bestellen. Deze larven eten tot 100 bladluizen per dag. En ze richten geen schade toe aan de plant.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik warm water om ze er af te spoelen, houd niet zo van koude handjes :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

in mijn enthousiasme had ik gisteravond nog warm water met knoflook gemaakt en dit op de plant gespoten. Vandaag zijn de bladluizen aanzienlijk minder. Ik heb de van de meeste bladeren de bladluizen kapot gewreven. Ik hoop dat de kwaliteit van de plant door het sproeien niet achteruit gaat (is gegaan).

Overigens zijn de overige 2 dames tot nu toe zonder bladluis.

 

Door het afgelopen slechte weer willen de toppen niet zo lekker groeien, helaas....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaneelthee is een natuurlijk insecticide,zolang je het niet op de toppen krijgt is het goed te doen en werkt prima tegen luis.

 

Anders krijg je wiet met kaneelsmaak en bijbehorende pittigheid in je longen :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe maak je die thee? Voor de laatste 3 weken moet ik geen ongedierte....

 

Verdwijnt de bladluis overigens als je de plant droogt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals .

Zo vlak voor de oogst moet jij niet meer sproeien , met wat dan ook .

Lieveheersbeestjes zijn gek op bladluis , dus vang er een stuk of 10 en zet ze uit op je planten

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaneelthee kun je aanbrengen met een kwastje,kijk in de bladproblemen sectie hoe ik dat maak(varenrouwmug topic)

 

Lieveheerstbeestjes werken met een ECHTE plaag te langzaam,gebruik roofwantsen zoals Orius insidiosus of Orius tristicolor.

Deze soort is vraatzuchtiger dan wat voor roofinsect dan ook,vreten zelfs jouw bloed als je niet oppast.

Deze zijn te vinden in gewone eikenbomen(Quercus robur),het liefst manshoge jonge boompjes.

Leg een witte lap onder het boompje,en schud de kleine duiveltjes uit het boompje op de witte doek.

Ik maak meestal een insectenzuiger uit een slangetje wat pantykous en een jampotje,dan zuig je ze zo in het potje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de bladluis helaas niet onder controle. Het aantal neemt toe. Lieveheersbeestjes erop gezet, helpt niet.

 

Moet ik de plant nu oogsten ondanks dat ze nog niet is uitgebloeid? Komt bladluis in de top en kan de plant dan in de kliko? Dit is mijn allereerste kweek, dus heb wat hulp nodig.

Ik moet geen gedoe met de oogst hebben aangezien het voor mijn vrouw is bedoelt. Nogmaals, zij heeft MS en heeft de wiet nodig....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dat je daar nu nog wat aan heb , zelf zet ik in het begin in iedere pot een teen knoflook .

Heb nog nooit iets van luis, trips of spint gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas komt die tip te laat Heribei-lover. Ik zal m zeker meenemen in een volgende kweek. Het gaat er nu voornamelijk om of de plant de kliko in kan/moet aangezien ik mijn vrouw natuurlijk niet zieker wil hebben. Mijn vraag is dan ook; nu oogsten drogen? Of is de plant niet meer te gebuiken? Waar moet ik op letten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vandaag de tip van Collie Weed proberen. Ik ga het aftreksel van kaneel op de bladeren smeren met een kwast. Wordt vervolgd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich kan die luizenplaag weinig kwaad voor de toppen, zeker als je er olie van maakt zal t niet zoveel uitmaken.

Of luizen blijven zitten zodra je de plant te drogen hangt weet ik niet, of dat je er nog wat van merkt durf ik ook niet te zeggen.

Van planten met spint heb ik er geen moeite mee om er de toppen gewoon van op te roken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

luizen blijven vaak zitten tot de plant dood gaat, maar je kunt ze er makkelijk af spoelen met water, heb je ze ook niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na de oogst kan ik het best watercuren??? Om zo alle verontreinigingen kwijt te raken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe erg is de infestatie, met de regen moet het toch wel schoon zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de dame gister ge-oogst. Ik vond dat de populatie Bladluis teveel toenam. Hoewel het alleen tot de bladeren beperkt is gebleven. De meeste bladluis is eruit. Ik heb de grote bladeren gesnoeid en de gehele tak opgehangen.

 

De andere 2 dames gaan nog even door. Daar zit geen bladluis in.

 

Ik hoop dat het goed genoeg is voor mijn vrouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...