Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jurze

Hulp Voor Plant

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Na veel te hebben gelezen op dit forum heb ik een plantje gekweekt.

Het is een royal creamatic van RQS. Dit is een autoflower.

Ik heb hem ongeveer een maand onder TL+spaarlampen gehad en toen een kweektent gekocht met een mars hydro 400w led lamp.

De grond die ik gebruik is batmix van plagron. Op dit moment is de plant 9 weken oud en ziet ze er zo uit:

gallery_46486_19066_1749339.jpg

 

Zoals te zien op de foto heb ik gebruik gemaakt van LST, dit omdat de plant erg klein was gebleven en ik hoopte om op deze manier een grotere opbrengst te krijgen.

 

Op dit moment heb ik hier last van : gele blaadjes met beschadigingen.

gallery_46486_19066_913003.jpg

 

Is dit een voedingstekort? Ik had gehoord dat ik met batmix niet moest bijvoeden en tot nu toe ging het ook gewoon goed.

De plant lijkt de afgelopen tijd ook een beetje stil te staan. Van een groeispurt in de eerste weken van de bloei is niks te merken en de topjes lijken ook niet echt groter te worden.

(hier een foto van de topjes)

gallery_46486_19066_1916052.jpg

 

Ik krijg morgen van een vriend plagron groei, bloei en pk13-14. Voeding die ik tot nu toe heb gebruikt is enkel een klein beetje wortelstimulator. Moet ik bijvoeden? en zo ja, waar mee?

 

Ik hoop door de hulp van de ervaren mensen hier om toch nog iets van dit plantje te kunnen oogsten :)

wie helpt er mee?

 

Groetjes

Jurze

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant lijkt last te hebben van stress paarse steeltjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant lijkt last te hebben van stress paarse steeltjes

Bedankt voor je reactie.

Temperatuur is overdag 27a 28 graden. in de nacht zakt deze tot 24

LV 40-50%

Waardoor zou de plant stress kunnen hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan aan zoveel dingen liggen ,krijgt de plant genoeg verse lucht.

Teveel of de weinig voeding.

Teveel water, welke afstand van de plant led.

Edited by piercing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel te veel water wat op een zwaar bemeste grond (de batiks) behoorlijk tegen je werkt.

 

Onder de spaarlampen 'zopen' ze meer dan onder de LED vrees ik en ben je al weken stug aan het overwateren?

Hoeveel water geef je, hoe bepaal je dit en (check site van je waterleidingbedrijf) wat is de ph waarde ongeveer?

 

Nu voeding gaan geven of boosten met de PK kan alles nog veel erger maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan aan zoveel dingen liggen ,krijgt de plant genoeg verse lucht.

Teveel of de weinig voeding.

Teveel water, welke afstand van de plant led.

Heb een actieve inlaat, kleine fan voor luchtcirculatie en goede afzuiging dus daar kan het niet aan liggen.

Heb geen voeding gegeven dus tenzij de plant zelf te veel voeding uit de batmix haalt is dat uitgesloten.

Water zou inderdaad kunnen. en 80 cm zoals aanbevolen door de maker.

Veel te veel water wat op een zwaar bemeste grond (de batiks) behoorlijk tegen je werkt.

 

Onder de spaarlampen 'zopen' ze meer dan onder de LED vrees ik en ben je al weken stug aan het overwateren?

Hoeveel water geef je, hoe bepaal je dit en (check site van je waterleidingbedrijf) wat is de ph waarde ongeveer?

 

Nu voeding gaan geven of boosten met de PK kan alles nog veel erger maken.

Dat kan ik inderdaad geloven! Zo vaak gelezen dat beginners vaak deze fout maken en er alsnog in getrapt :')

Ik heb zelf een automatisch water systeem gemaakt met druppelaars en moisture sensors + arduino. Daar mee ging het prima.

Afgelopen week ben ik een weekje weg geweest en heeft mijn buurman op de plant gepast.(ik vertrouwde mijn systeempje nog niet voldoende.)

En deze kweekt zelf onder HPS dus ik denk dat hij het verkeerd heeft ingeschat. (niet om hem de schuld te geven)

 

Kan het nog beter worden als ik hem de komende tijd even geen water geef tot het weer echt nodig is?

Of is het al te laat ?

 

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh en Ph is hier trouwens rond de 8 (heb een meter) ik heb deze zelf omlaag gehaald naar 5.9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, dat verklaart de bladproblemen volgens mij... ik zou iets hoger gaan zitten met de ph, op 6.3 heb je dit soort gedoe een stuk minder.

Laat r maar ff goed droogtrekken, en ga dan verder met ph 6.3-6.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, dat verklaart de bladproblemen volgens mij... ik zou iets hoger gaan zitten met de ph, op 6.3 heb je dit soort gedoe een stuk minder.

Laat r maar ff goed droogtrekken, en ga dan verder met ph 6.3-6.5

ga ik doen , dankjewel! hoe kom je aan deze waardes? ik vond 5.8 tot 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die waardes die jij noemt zijn meer voor op coco of steenwol.

Op aarde gaat t beter als je niet onder de 6 gaat als je kraanwater 8 of hoger is.

Iets met dat je met teveel afzuren de calciumbuffer in de aarde vernielt, en zodra die weg is gaat de ph in je aarde steeds verder omlaag tot je planten tekorten gaan veŕtonen.

Ik heb dezelfde problemen gehad in t verleden, daardoor weet ik dat structureel onder de 6 zitten problemen geeft richting t einde vd kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top! Bedankt voor de uitleg:)

Ik laat haar eerst goed droogtrekken en dan doe ik langzaam de ph omhoog.

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...