Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
danee

Paddestoelen In Mn Pot

Recommended Posts

Hoi,

 

Vanmorgen zag ik bij drie potten paddestoelen omhoog komen (helaas niet de geestverruimende). Toen ik in de zak grond keek waar de aarde uit kwam zag ik daar ook paddestoelen.

 

Paddestoelen gewoon weghalen of de planten spoelen en overpotten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is niets om je momenteel zorgen over te maken, je grond zal championne mest bevatten met enkele sporen er in. Niets aan te doen gewoon zo snel mogelijk plukken voor ze hun sporen los laten anders word het een zeer grondig opkuis werkje

 

Greetz alki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhmm denk eerder aan uitgroeiende mycorrhiza.

 

Dat er paddenstoelen uitgroeien betekend dat het met je bodemleven wel goed zit.

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er meer licht op de bodem valt (of droger trekt) dan ben je er weer vanaf, gewoon weghalen zodat ze geen sporen dumpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gehad met de special mix en (bacto) schimmeltjes in de pot

'voorbereiden van de potten (inwateren met baco soepje) en er was wat vertraging en warmer weer met als gevolg heel wat 'mycorrhiza' uitgroei drie dagen later. De paddo's gewoon geplukt en in de kliko, verder prima rondje gedraaid toen voor zover dat ging op dat adres in de zomer

 

Na de kweek nogmaals toen de bakken eveneens wat langer stonden om afgevoerd te worden, dit keer met deksel erop (wel beluchting) en het was een champignon woudje.

 

Tegenwoordig ben ik niet zo bio meer bezig en zie het ook niet meer, echt een bio/organic dingetje en Worm zei het al, je bodemleven zit wel goed dan al ben je wel wat 'nat' aan het kweken misschien :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...