Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cookienl

Perliet + Vermuciliet Als Hydro Substraat

Recommended Posts

Beste groeiers en draaiers,

 

Wat vinden jullie van de combo Perliet en vermuciliet (50/50) als substraat voor een hydro kweekje?

 

Tot heden alleen ervaring met aarde maar gaf altijd al van onder water middels vijverfolie.

 

Ook vroeg ik me af of jullie iets weten over atami 1 component aarde voeding.

Wat ik er over kan vinden is dat er waarschijnlijk een kalk te kort zal ontstaan indien je aarde voeding op hydro gebruikt.

 

Het lijkt me dat je dit zelf gewoon weer kan toevoegen.

Vind het zonde om zon fles voeding te laten verpieteren of weg te gooien.

 

Stomende groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je doen die perliet mix maar ga wel hydro voeding halen dan want aarde voeding op een hydro medium werkt niet ook al voeg je kalk toe en wat let je om een plantje op aarde er naast te zetten zodat die voeding alsnog wel op komt?

 

Het is niet dat het 3mn houdbaar is ofzo :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een combinatie van aarde en perliet 50/50 werkte voor mij destijds heel goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je doen die perliet mix maar ga wel hydro voeding halen dan want aarde voeding op een hydro medium werkt niet ook al voeg je kalk toe en wat let je om een plantje op aarde er naast te zetten zodat die voeding alsnog wel op komt?

 

Het is niet dat het 3mn houdbaar is ofzo :innocent:

Bedankt voor je reactie!

 

Nou het is zo dat mijn buren 24/7 thuis zijn en ze zijn behoorlijk nieuwschierig.

 

En om nu iedere keer een paar 40 liter zakken aarde naar binnen te tillen en de oude naar buiten dan gaan ze met mijn miniatuurachtertuin van 3 bij 3 wel vragen stellen haha.

 

Vandaar dat ik op hydro wil overgaan.

 

Er zijn toch ook aditieven om je oude aarde weer op te waarderen?

Weet jij toevallig een goed product?

 

Een combinatie van aarde en perliet 50/50 werkte voor mij destijds heel goed.

Dat is het hem nu juist dilago, gebruikte je deze aarde met perliet gewoon opnieuw?

 

Of waardeerde je het gewoon op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruikte de aarde overnieuw zonder op te waarderen en voedde volgens het schema van Biobizz op lightmix. De planten had ik in 18literpotten en het waren de dikste toppen die ik tot nu toe gekweekt heb. Mogelijk omdat ze eerst moeders waren, maar mogelijk ook doordat de planten vanwege de perliet zopen als vissen. Soms heb ik wel 5 liter per plant erin gekiept voordat het uit de potten begon te sijpelen.

 

Dit waren ze:

 

gallery_6495_18534_36734.jpg

 

gallery_6495_18534_169417.jpg

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet een ander hydro substraat, je hebt steenwol, mapito, rfx-1 en coco's dat makkeljker, houdt beter water en netjes werken?

 

Vind het een rare keuze.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij doen ongeveer 2 jaar met onze aarde, gewoon opwaarderen met Complete organics.

 

Extra makkelijk voor de luie stoner, potten omkieperen, aarde met mix mengen en terug erin...easy as that.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurvriendelijk is het niet, maar je krijgt er wel bomen mee ja

 

 

of is het dan wel natuurvriendelijk? :whistle:

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gewend bent om op aarde te kweken zoek je best een substraat dat niet teveel verschilt van de huidige werkwijze, anders denk ik dat de meeste fouten gaan maken of hun keuze gaan vervloeken.

 

Elk substraat heeft zijn voor- en nadelen, als je zoekt om dezelfde ritme als op aarde te werken is coco, mapito of rfx-1 je beste keuze met jouw huidige instalatie zonder extra kosten. PH meten en Ec bijhouden is dan een must, maar makkelijk als het gewend bent.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjessus wat een dikke toppen zijn dat van die atmosphere kweek. Hoe is dat in vredesnaam "maar" 690g droog?

 

Ik snap dat hij doordat hij 600W in een 100x100 tentje een hogere lichintensiteit krijgt en dan dus ook ditto dikkere toppen. Wellicht in een 120x120 tent wat minder dikke toppen, maar dan wel meer oogst gehad?

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietefras

atmosphere geeft zelf aan in reply dat er een probleem met relais was en dus veel minder licht dan die 600W

klik

 

@Huff

Hydrosensa is best natuurvriendelijk, gelijk aan kleikorrels qua materiaal.

Vriendelijker dan de perliet/vermiculiet mix in ieder geval en veel makkelijker her te gebruiken.

 

Seramis is ook erg mooi spul maar flink aan de prijs, wel makkelijker in hergebruik omdat het een soort van klein grind is.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild, Hij geeft elders in de thread aan dat maar voor twee weken was. Ergens aan het begin van de bloei.

 

Mijn punt was ook meer dat die toppen er zo dik uit zien dat ik een hoger gewicht had verwacht en juist niet dat de toppen zijn uitgebleven door een slecht werkende bulb.

 

Kun je dat hydrodensa overigens ergens in de randstad gewoon kopen? Ik heb het namelijk toen ik overstapte op hydro ook wel overwogen, maar het is blijkbaar een product van SpaceCees en dus niet iets wat gangbaar voor handen is. Zo'n zak van 25 liter weegt 29 kilo en de enige shop die het in het assortiment heeft staan (zonder voorraadvermelding) zit in IJzendijke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een 40 liter zak aarde past pecies in een aldiboodschappentas .

ik gooi er dan nog een zak paprikachips en een bos lentui boven op .

dan kom ik gewoon thuis van boodschappen .

alleen gaat het niet zo zwierig heffend als de jumboman want daar zijn ze net iets te zwaar voor .

en die hydrodensa is dat niet dezelfde die welkoop heeft als vijversubstraat ?

:vape:

ps : een zak cocopeat past ook in die aldiboodschapperstas .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...