Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ganja_stickie

16 X Northen Light Onder 600Watt In Dr120

Recommended Posts

Hey iedereen,

De zaadjes zijn aan het ontkiemen in kleine potjes. Vanaf ze ontkiemt en sterk genoeg zijn zet ik ze in de 11l potten. Momenteel staan ze op de vensterbank. Had jammer genoeg 2potjes te weinig dus heb moeten improviseren met weggooi bekers. Ik heb er 21 laten ontkiemen en de beste 16 gaan door. Ze staan wel in de zon maar ik hou ze vochtig. Om de 30 minuten eens even sproeien. Ik heb echter geen plek om ze ergens te zetten in de zon. Ik woon nog thuis mag niet in het zicht staan. En straks na dat het droognet weg mag van de vorige kweek. Ga ik ze iin de dr 120 zette en de lamp op het hoogste zetten tot ze allemaal ontkiemt zijn en dan de lamp zachtjes laten zakken. De opstelling is het zelfde als vorige keer. Deze keer ga ik toppen en ook op toprot controleren. Ga het niet zo ver laten komen als vorige keer.

Setup: dr120

Softbox 500kuub

16 Northen Light van Royal queen Seeds

Batmix Plagron en heb de andere producten maar zou juist de groei en bloei green Sensation geven als booster

11 liter potten 16 stuks

Adjust wing 600 wat

Smscom twincontroller 7a

En inblaas Ruck rond de 300 kuub als inblaas als het te warm wordt.

 

Tot de volgende update

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker oldskool soortje :) succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb momenteel ze nog niet overgepot naar de 11L potten.Had dit begin van deze week al willen doen, Maar door de hitte golf deze week heb ik ze nog in de kleine potjes laten staan waar ze in ontkiemen. Met een soort tafel lamp er boven. nu ze iets slechter weer geven rond de 25° dus (onder de 30°) zou ik deze vandaag overpotten. ik heb batmix plagron staan maar heb gehoord dat je er je planten kan van overvoeden, ik heb ook nog een zak plagron lichtmix. zou ik deze beter mengen? wat denken jullie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf fan van lightmix en iedereen in mijn omgeving gebruikt het ook. Alleen mix ik het op dit moment met kokos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu ongeveer dezelfde setup hier klaarstaan,buiten die adjust a wing dan.

Enige updates ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal vanavond wat foto's nemen als de lamp aangaat. Ik heb jammer genoeg 3 plantjes dat het niet gaan halen. Heb wel nog 4 stuks xl skunk laten ontkiemen. Was echt niet de bedoeling om 2 soorten in de tent te zetten. Marja wat doe je eraan. Warm en zonnig iedereen blij buiten de hobby kweker dan. Ik draai nu ook snachts voor de warmte. Oja de tent sta 2 meter van mijn bed. 😞

Edited by Ganja_stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de 16 zijn er die het niet zo goed doen. Ik denk dat het mss komt omdat ik de light mix en batmix heb gemixt en dat er in die 3 potten meer batmix in zat en daar door een beetje overvoeding heeft gehad. Ik zal het nooit weten maar het is nu zo. ik heb wel nog een stuks skunk lten ontkiemen om ze daardoor te laten vervangen de 3 dat het minder doen. Er is zelfs 1 aan het afsterven. en door die warme temp de van de laatste dagen was het moeilijk voor de skunk zaailingen. Ik twijfel gewoon de potten eruit gooien of rap de skunk overplanten in die potten. dan zit ik natuurlijk met 2 soorten dus ook verschilende hoogstes plus dat de skunk een achterstand gaat hebben. Ik weet niet zo goed wat te doen. Hier wat foto's.

 

gallery_33873_19067_2068658.jpeg

 

gallery_33873_19067_3648322.jpeg

 

gallery_33873_19067_1627462.jpeg

 

En de 3 die het minder doen waarvan al 1kapot is

gallery_33873_19067_918191.jpeg

gallery_33873_19067_580508.jpeg

gallery_33873_19067_2474852.jpeg

 

En dan nu de zaailingen die ik mss wil vervangen door de 3 die het slecht doen. Je ziet het niet goed op de foto maar 1tje is gwn dood.

gallery_33873_19067_308605.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dek de aarde af met plastic, 1x alles ff op maat knippen en dan voor elke ronde bewaren. Droogt t niet zo snel uit. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de 16 planten zijn er 3 dat niet vooruitgaan en niet groeien. Water krijgen deze genoeg ze groeien mooi en rap zeker met deze temp van de laatste week. De 3 die het minder doen waren eigenlijk als zaailingen al wat zwakker dan anderen en dat zie je nu goed het verschil. Heb dan rap wat skunk van rqs Seeds die ik nog liggen had rap ontkiemt ze kwamen allemaal mooi naar boven maar toen kwam de hitte golf en de zaailingen deeden het ook wat minder dan normaal. Het was met de bedoeling deze te verplaatsen in plaats van de 3 nortthen light die het slecht deeden en er 1 Al van dood in de 11l potten. Ik had het liefst maar 1 soort in mijn tent. Geen gedoe met het drogen als de skunk nog niet klaar is en ze groeien in verschillende hoogtes. De skunk en northen light zijn wel het zelfde van van aantal weken en hoogte ook ongeveer volgens Royal sein Seeds. Aan het water kan het niet liggen de northen light groeit goed buiten die 3. En de 3 skunk die ik zou willen vervangen hebben ook genoeg water gehad. Ik heb dit dagelijks meerdere keren naar gekeken hoe ze erbij stonden. Ik geraak er echt niet uit. Van de 16 northen light in 11 potten zijn er dus 2 die bijna niet groeien en 1 is dood. De rest doet het super. Ik ga zeker al de dode vervangen door een skunk maar weet niet Wat ik met de andere 2 moet doen ze hebben zo een achter stand... Dat ik meschien de 2 ook uit de pot haal en de 2 northen light vervang met de skunk. Van de 6 skunk zaailingen staan er 3 goed bij. Ik moet snel beslissen anders ga er zeker een verschil in hoogte en achterstand komen. Komt allemaal door die hete temp. Maar ik twijfel of het de batmix is en de 3 northen light planten heeft overvoed en meschien staan ze daarom zo slecht. Meschien heb ik bij die 3 potten de lightmix en de batmix niet goed gemengd. Pffffff ik weet het ook niet. Maar 3 planten minder is wel een kostelijke blunder ook al is het voor eigen gebruik. Ik ga zien als de lamp aangaat hoe het er uit ziet. Het is er 3 northen light wegdoen of er ze eruit halen en 3 skunk er bij zetten die een weekje achter liggen. Maar water geef ik echt genoeg hoor. Ik kijk paar keer per dag zeker met dat warm weer hoe ze er bij staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DePaashaas@ ze krijgen 200ml water. En de zaailingen doe ik met Doseerspuit. Werkte altijd goed en de bladeren hangen niet.

 

Aan drr@ dat kan ik inderdaad doen. Zou me ook wat naft besparen naar de gs. Maar denk dat ik gewoon de light mix ga kopen zoals ik altijd doe. Het was een slechte zet om de plantjes te ontkiemen in kleine bekertjes en dan in de batmix te zetten. Gewoon overvoeding heeft de 3 genekt. Ik wou gewoon iets anders proberen. Beter houden aan wat je kent.

Bedankt voor de to Drr

Ga het gewoon zo laten maak me er veel te druk over...

Edited by Ganja_stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die zaaiingen zo snel mogelijk overpotten en overschakelen op 12/12!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ik vraag me af of er wel plaats is voor die nieuwe zaailingen?

Of heb je een 2e locatie ervoor ?

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn voor een vriend autoflowers. De andere helft is skunk fem. Heb die reserve gehouden moest er een NL kapot gaan. Die ga ik ook aan men vriend greven. Hij wil iets doen let to light.

Edited by Ganja_stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de moment gaat alles goed. Buiten juist plantje niet echt groeit. Maar ik ben blij dat de andere het goed doen. Het is me opgevallen dat de voorste planten minder ed doen in de hoogte. is wel kut als je planten niet gelijk groeien. sommige zijn half zo groet als sommige anderen. ik denk dt het aan de uitlaat ligt en waar te kpude lucht op komt. ik ga dit straks verplaatsen zodat de verse lucht beter verdeely wordt boven de planten. mijn clpfan heeft het loodje gelegt dus ik ga deze week een nieuwe ventilator kopen van sicret jardin. lijkt me makkelijk om ze aan de stokken van de tent te hangen. tussen de lmp en de planten . Zou er ook graag zwenk ventilater in zetten maar die vind je niet in clip versie. Heb ook gekeken voor zo een airsock maar die heb je maar vanaf 1,5m en niet 1,2m. Boven in de tent heb je ook nog een inlaat en twijfel om die te gebruiken. Het is nu de 2de keer dat ik met een tent werk en het gaat me goed moet juist nog wat kneepjes leren zoals de beste luchverdeling in de ten en hoe je ze opstelt. ik heb ook steungaas die er volgend week in gaat. was van plan om eerst en scrog te doen mar het is nu al een oerwoud.

Dus welkom to my jungle zie maar op de foto's

ps die platsieken ber zijn voor een maat van me. daar komt ie morgen achter.

 

Groetjes en nog een fijne dag

gallery_33873_19067_493027.jpeg

gallery_33873_19067_1068333.jpeg

gallery_33873_19067_1706205.jpeg

Edited by Ganja_stickie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er gezond uit! Succes

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...