Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rinja

Hoe Nu Verder?

Recommended Posts

Ik ben bezig met mijn allereerste kweek. Mijn vrouw heeft MS met ernstige zenuwpijnen. Cannabis werkt bij haar pijnstillend.Omdat de kosten van cannabis uit de apotheek de pan uit rijzen, ben ik met een eigen kweek begonnen.

Buitenkweek in potten van 20 liter. Gepot in Terra professional plus Canna. En vervolgens groeimiddel van Terra.

De zaadjes zijn gekiemt in een box van Plagron.

 

Intussen is een automazar autoflower (was een gratis zaadje bij de Channel +) uitgebloeid en gedroogd. Deze gebruikt mijn vrouw nu, en voor zover ik hoor werkt de cannabis. Ook een buitenkweek overigens.

 

Volgens mij beginnen mijn Channel + (medicinaal) nu te bloeien. Hoe nu verder? Ik geef de dames om de dag Canna Terra Flora en nog een ander bloeimiddel. De dames gaan overdag naar buiten, maar blijven bij slecht weer lekker binnen onder TL van 6500 K.

Ik zie al druppels, maar hoe lang moet dit doorbloeien?

 

eerst wat pix van de Automazar (geen grote opbrengst, maar goed...het weer werkte ook niet mee). Daarna mijn huidige dames.

 

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor medicinaal zou ik een loep/microscoopje aanschaffen, dan kun je per soort perfect kijken hoe ver je trichomes (de druppels) zijn en hoe veel effect dat geeft op de klachten, en zijn hier een aantal mensen met ms die kunnen vast ook tips geven

geef het nog een week of 3 min

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank! Ik heb een loep(je). Ik ga op zoek naar foto's hoe de trichomen er uit moeten zien. Maar de toppen moeten toch ook nog dikker worden? Moet ik daarvoor nog iets doen? Hoe trek je de planten goed in bloei?

De autoflower ging eigenlijk vanzelf, en deze 3 dames is toch een andere tak van sport...

Edited by rinja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even mooi laten staan.

Die toppen worden vanzelf wel wat dikker, natuur doet zijn ding.

 

Erg mooi dat je wiet kweekt voor je vrouw, respect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en dit moet ook gewoon kunnen Nederland.

Alleen laat dat op zich wachten.....

Mooie fotos , succes met je ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Rinja ,

 

Heb zelf ook MS. , en heb jarenlang Heribei van Sannie gekweekt voor de zenuwpijn en spasmes .

Naarmate de jaren verstreken namen ook de klachten toe , en daarmee ook de afhankelijkheid van een geslaagde kweek .

 

Heb altijd in de tuin ruim voldoende kunnen kweken van 5 planten om het leven dragelijk te maken .

Helaas had ik vorig jaar voor het eerst te maken met toprot , en daarmee ook gelijk een financieel probleem om mijn medicijn te bekostigen , aangezien ik zeker een kilo op jaarbasis nodig heb .

 

Dit jaar besloten binnen te gaan kweken om niet langer afhankelijk te zijn van die stressvolle september maand , alsmede het continue gevaar dat de medicijnen uit de tuin geript worden , en dan hebben we het nog niet over de geur die de buurt bedwelmd .

 

Autoflowers leveren over het algemeen niet al teveel grammen op , hoewel ik dit jaar ter overbrugging een redelijke opbrenger had met Think big van Dutch Passion .

 

De planten van jou kunnen m.i. afhankelijk van het weer nog wel 3 a 4 weken staan , de vermelde bloeitijden bij de meeste zaadboeren zou ik niet al te serieus nemen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx. De directe buren weten dat ik wiet kweek ivm MS van mijn vrouw. Die zullen niet gaan klagen over de geur. Daarnaast gaan de dames 's avonds lekker in de schuur.

@Heribei-lover; helaas nemen de klachten bij mijn vrouw erg toe. Ze zit in de progressieve fase en is het laatste jaar erg achteruit gegaan. De zenuwpijn is moeilijk onder controle te krijgen. Hiervoor gebruikt ze dus wiet van de apotheek en nu eigen kweek. De eigen kweek bevalt haar veel beter. Gelukkig maar.

Verder slaapt ze erg slecht door de pijn. Hooguit 3 uurtjes per nacht.

 

Naast een full time baan ben ik mantelzorger, echtgenoot en vader. Erg druk.

 

Ik denk dat ik nog een paar autoflowers ga kweken. De automazar bevalt mijn vrouw tot nu toe erg goed. Ik dacht zelf aan de CBD Med Gom. Deze heeft een verhoogde CBD en een lagere THC. Misschien wil ik ook wel onder een lamp, maar daarvoor moet ik me eerst wat meer inlezen.

 

Moet de wiet ivm bloei ook extra voeding? Moet je anders wateren (minder)? Ik vind de bloeiperiode de moeilijkste. Met de autoflower bleven de toppen ook erg achter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb voeding ook altijd een lastige materie gevonden , kweek nu inmiddels al een paar jaar bio en dat bevalt mij prima .

Hierop het forum , en op de site van Sannie is hier voor alle informatie te vinden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulier duurt gewoon wat langer voor die in de bloei gaan, afhankelijk van de soort. Waar je misschien wel wat mee kan is verduisteren. Je vind het nu ook geen probleem om de planten in de schuur te zetten dan is verduisteren niet zoveel extra werk..

 

suc6 en sterkte

Share this post


Link to post
Share on other sites

verduisteren is dan in schema 12/12? Of langer duister?

De ramen zijn zo afgeplakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje over de bladeren. Van de grootste dame heb ik een aantal gele bladeren. Ze zitten redelijk hoog in de plant. Zie de foto's. Moet ik mij zorgen maken?

De dames krijgen om de 2 a 3 dagen water met Canna Flores en Bloombastic.

De overige dames zijn overigens mooi donkergroen van kleur.

De vochtigheid meet ik, lach niet, met mijn vinger. Ik heb geen luxe vochtigheidmeters. Als de grond droog is krijgen ze iets meer. Is de grond nog iets vochtig dan krijgen ze niets.

360.jpg

360.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De trichomen zijn nu melkachtig en een aantal zijn bruin. Is het tijd om te oogsten? Ik heb als beginner toch wat moeite om te bepalen wanneer t echt kan. De toppen zijn niet super groot en compact, maar dat is de consequentie van buitenkweken met dit weer (denk ik). Wat vinden jullie ervan?

 

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...