Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietbladeren

Kleine Webjes In De Stam Van Verse Tomatenplantjes

Recommended Posts

Goedemiddag,

Geen sporen van plekjes op het blad,maar wel webjes om de onderkant van de gesneden internodes.

Spint ?Maar vanwaar dan geen plekjes op het blad ?

Maar wat is het dan ?

Iemand ?

De Moeder heeft geen sporen van het beestje en pas in de nursery met perliet krijgen we deze sporen

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je wat vreemd is,er zijn 4 verschillende bakken(met kap) gebruikt en in alle 4 zat het,terwijl er op de moeders niks zit.(te zien is)

Waar komt het vandaan deze ruimte is vaker gebruikt en nog nooit last van spint gehad,kan het misschien in het perliet zitten ?

 

Btw Er wordt bladvoeding gebruikt wat ook helpt tegen spint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan er al gezeten hebben, of je hebt de spint meegenomen op je kleding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is t geen schimmel?

Krijg je ook zomaar als je props niet schoon zijn, of te nat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint hoeft geen bladschade te geven, vaak genoeg op kamerplanten (bij anderen.. hier die ene plant die ik heb schoon) webjes en zien lopen maar geen bladschade.

 

maareh.. als het erg vochtig is dan vindt de spint er toch juist geen lol aan ?

misschien overgebleven webjes of als je met de loep gaat kijken een heel ander wezentje wat denkt een nieuw thuis te hebben gevonden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een "tomatenplant" en deze is besmet met spint,dan heb ik in ieder geval ALTIJD last van blad schade.

Het zijn geen overgebleven webjes en loep heb ik niet ,helaas.

Ik had gehoopt dat er inderdaad iemand een suggestie had van een beestje die ook webjes maakt.

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

spinnen.. rupsen..

 

het zal toch wel spint zijn, schade hoef je niet te hebben, op verschillende planten spint gehad zonder ooit schade te zien

 

deze "tomatenplant" geeft zeker rookbare trossen? dan zou ik wel even goed afspoelen met water en denken aan insecticide als het niet te laat is

 

 

check ik zo even ook hier mijn kamerplanten, had van de week een paar op de komkommer zitten, zie ik dr lopen @^@%@#%^ :kill: waar dr een is.... :rolleyes2:

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...