Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Northenlightje

Oogstijd? Graag Jullie Antwoord

Recommended Posts

Hallo allemaal, kunnen jullie bepalen door middel van deze fotos of ik mn plant al kan oogsten? Mvg

 

15z1o2b.jpg

 

Komen zo nog wat shots. :)

 

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

 

33cq5nt.jpg

 

1g3cif.jpg

 

9va0qb.jpg

 

Hoop dat iemand het hierop kan zien beter krijg ik het helaas niet:(. Bedankt

 

Sorry foto 2 is van een andere dame.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan beter een foto maken van de hele top en plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gok nog even laten staan, heb je geen loepje ter beschikking? Maar ze zien er wel super uit moet ik zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, ik heb geen loepje helaas. Wel heb ik een betere app gevonden hoop dat iemand het hierop kan zien?

 

f1ib6e.jpg

 

 

2j5xqfq.jpg

 

 

 

oszjgw.jpg

 

13zpxr5.jpg

 

28a45xg.jpg

 

2rhmotv.jpg

 

s62dkj.jpg

 

 

2mewdqf.jpg

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan nog wel ff een dag of 10 / 15 .

11x 7 = 77

een boel donkere dagen weinig zon dus ga voor 90 + of 100 dagen .

teveel witte haren nog te weinig herfst tralala .

kijk uit voor rot .

oogst een tak en rook op weet je meer .

trichomen op autoos is geen graadmeter .

laatse loodjes zijn zwaarder dan een kilo veren !

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan nog wel ff een dag of 10 / 15 .

11x 7 = 77

een boel donkere dagen weinig zon dus ga voor 90 + of 100 dagen .

teveel witte haren nog te weinig herfst tralala .

kijk uit voor rot .

oogst een tak en rook op weet je meer .

trichomen op autoos is geen graadmeter .

laatse loodjes zijn zwaarder dan een kilo veren !

:vape:

Wat ie zegt,

Een afje laat ik ook een weekje of 2 langer staan en zie je de toppen voor je ogen zwellen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, ik kwam een heel klein stukje toprot tegen in mn bovenste top dus gelyk de bovenste top omgehakt. Ik heb even een vraag, ik wil ice o later hasj maken met me overgebleven bladafval(de bladeren met thc tuurlijk) nou is mijn vraag hoe droog ik het best mn bladeren?. Ik wil het liefst even wachten tot al mijn dames klaar zyn(2-3weken) maar hoe droog ik mn bladeren? Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, ik kwam een heel klein stukje toprot tegen in mn bovenste top dus gelyk de bovenste top omgehakt. Ik heb even een vraag, ik wil ice o later hasj maken met me overgebleven bladafval(de bladeren met thc tuurlijk) nou is mijn vraag hoe droog ik het best mn bladeren?. Ik wil het liefst even wachten tot al mijn dames klaar zyn(2-3weken) maar hoe droog ik mn bladeren? Mvg

 

Wat je best doet is wanneer je gaat oogsten en je plantje omhakt eerst et thc loos materiaal vrwijderen en Dan de rest met thc aka sugarleaves laten drogen door ophangen Dan als het droog is en je knipt je buds mooi in shape een doos onder zetten en alle sugarrestjes opvangen en zo is het al droog en klaar voor gebruik :)

 

Doe zo verder

Grts

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nat knipt blad afval uitspreiden op kranten of iets dergelijks, liefts op een verhoging welke lucht toe laat onder de krant.

 

Je kunt ook zoals kelso zegt enkel de grote bladeren verwijderen en dan de thc houdende bladeren mee drogen aan de top.

 

Ik zelf combineer beide methodes altijd, eerst fan leaves er af en weg flikkeren, grotere thc houdende bladeren er af en opvangen en apart drogen, klein blad in de toppen laten en verwijderen vlak voor consumptie (geboren uit luiheid) en dan alsnog verzamelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, bedankt... ik heb gister mijn 1st plant geoogst. Maar heb alle blad in die vriezer bewaard is dit notdone?

Ik wacht nog op 3 dames voordt ik alles kan gaan maken. Voorderest is dit mijn eerste x maar ik zie enkel thc op mn kleine bladeren (by de toppen) en inniminnie bladeren (by de top) is de bedoeling tog dat ik alle blad wegknip? Of moet ik die kleine inniminnie bladeren op de toppen houden? Lol ik zelf haal altijd alle blad weg als ik by de shop een zakje haal... als k de kleineblad wegknip is et niet mogelijk om ze optehangen LOL. Als ik iets verkeerd doe zeg het gerust.

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je best doet is alle MET thc bedekte bladeren , dus die kleintjes bij de toppen En die miniblaadjes in je toppen laten hangen tijdens het ophangen en drogen . Pas eens als je toppen droog zijn dan knip je die blaadjes vol thc ervan en vang je ze op en doeje ermee watje wil , hasj van maken , of zoals ik wietboter van maken , noem maar op .

 

Welke bladeren heb je juist in de diepvries gestoken ? Toch niet de grote bladeren en fanleaves ? XD altijd zo denken , met thc laag sparen , alles zonder thc zoals stam en bladeren vuilbak in xD

 

Dus kort Samengevat de kleine blaadjes met thc Sugar laat je best hangen en meedrogen , je smaak trekt ook meer in je buds dus meer smaak

 

Succes nog alvast

Grts

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het eraan laten. Haha nee alled waar thc aan zit ligt in de vriezer derest niet!. Maar als ik de bladeren deze x eraan laat en na 10-15dagen kunnen ze dan nog de vriezer in? Ik ben bang dat me volgende 3 dames niet tegelyk klaar zijn...

 

Nog een vraag;

Ik had 2x northenlight af

1 is al geoogst (10L)

De andere in 17L is op het oog nog niet klaar? Wel keiharde toppen maar nog wel witte haren. (10L was al helemaal bruin hoe kan dit?) Ivm grote pot misschien? Ik zal later op de dag even wat fotos uploaden.

 

Thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net zoals bij mensen zijn alle planten anders he

Ik had dat ook bij mijn 2 cream caramels de ene was geoogst en de ander week enhalf later

Je kan soms 5 dezelfde zaadjes af zelfde soort ,zelfde seedbank zelfde moment planten en ze gaan allemaal op een ander moment klaar zijn :)

 

Dus niks om je zorgen over te maken gewoon die trichomen beetje in de gaten houden , en geduld baren :)

 

Succes nog

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt,

 

Ik heb helaas geen microscoop dus io moet het echt op het oog gaan doen... wat denken jullie? Oogsten? Of nog niet. Toppen voelen super hard aan.

 

Deze is ook omhoog gekomen 17-05

2cyp3ix.jpg

 

2afwx1t.jpg

 

169j05v.jpg

 

33cnm84.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...