Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kachel

Autoflower

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb thuis 2 autoflowers staan van kalashnikova (ak47xww). Een van de autoflowers hangt krom en heeft een paarse steel. Ik zet m 'sochtends om 6 uur voor het raam, en om 21.30 in een kast helemaal in het donker. Ik geef hem alleen kraanwater als de grond droog begint te raken, en dan maar een heel klein beetje. Toch hangt hij nu helemaal naar beneden gericht, met de blaadjes opgevouwen en een paarse steel. Maar ze leeft nog wel. Ik denk niet dat ze het meer gaat redden, maar hebben jullie misschien tips of weten jullie wat er fout is gegaan. Ze zit in speciale grond met superveel voeding. Deze heb ik vaker gebruikt en daar zijn autoflowers zonder extra voeding groot in geworden (50gr).

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder foto's kan ik daar niets zinnigs over zeggen natuurlijk. Maar wat verder opvalt, waarom verduister je een autoflower? Waarom die moeite?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat niet nodig dan? Als hij voor het raam staat kan er nog het licht van een lantaarnpaal bij, en ik heb gelezen dat hij dan zn rust niet krijgt. Hoeft dit niet bij een autoflower? Ik snap dat hij automatisch de bloei in gaat, maar ik dacht dat hij anders ging stressen. Foto komt eraan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

DROOGKLUIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

heb je mischien de kluit laten opdrogen ?

want dan is het ook einde oefening .

alhoewel paarse steel wijst op een blokade .

is de steel lichtpaars of is ie echt pimpelpaars ?

staan ze in bakken van 50 x 50 x 46 cm ?

want dan is een heel klein beetje water veels te weinig .

plemp ze nu en dan eens goed vol dat het er onder weer uitloopt dat is soms echt ff nodig .

kluitverdroging is een veel voorkomende fout .

en dat weet ik omdat ik zelf menig plant er mee verneukt heb .

het lullige er van is dat je het niet kunt herstellen .

TIS EEN SLUIPMOORDENAAR!!

het sluipt er in en dan neemt de kluit nix meer op aan vocht .

in bepaalde fases van de bloei gaan cannabisplanten nog meer zuipen als hun baas .

en dan kun je het echt verkloten en is alles voor nix geweest .

watergift is het moeilijkste van alles .

ik hanteer altijd minimaal 10% van de potmaat als regel en gaan ze zuipen kan dat wel 20 % zijn .

en dan tegen het eind van de bloei weer afbouwen en wat droger gaan .

maar mischien is er ook wel wat anders mee aan het handje .

:vape:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is goed ik ga hem zo ff lekker doorwateren dan!

Dit zijn de fotos hoe ze er nu bij staat:

IMG 20160808 113518

IMG 20160808 113508

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeps tsjaa ik denk dat je beter een nieuwe kunt zaaien .

dit gaat em niet meer worden vrees ik .

het lijkt wel een kalifaatzaailingetje die niet meer kan oprichten na het gebed .

ligt het in de richting van mekka met het kopje ?

triest om te zien .

:vape:

ps';het is denk ik een beschadiging van het worteltje

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha oke helaas.

Ik ga niet nu nog een nieuwe planten, dan wacht ik wel tot volgend jaar, aangezien deze autoflower lange bloeitijd heeft.

 

Bedankt voor de reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kachel, een autoflower is niet afhankelijk van licht om te gaan bloeien, dat wil zeggen ook al staat zij niet donker, niet geheel donker of niet altijd geheel donker na een x aantal weken gaat zij bloeien. Kortom geen enkele reden om ze donker te zetten. En wat mac met heel veel woorden zegt, deze gaan het niet meer worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De indoor kwekers draaien autoflowers meestal op 20/4 hele cyclus.. ik durf niet te zeggen of ze t ook goed doen met (bijna) 24/0, maar t zou me niet verbazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

56 woorden om pecies te zijn tegen b.o.b 64 woorden valt mee toch ?

 

 

hier nog veel meer hey joh heey !

24 uur gaat ook prima .

heb ik winters wel gedaan om een constante temperatuur te handhaven .

maar onder een 400 watter kun je beter fotoplanten zetten .

want een autoflower ben je ook zo maar +90 dagen mee onderweg in totaal .

plus dat je bij afjes altijd de lowryderphenootjes (dwergen) tegenkomt die kun je beter wieberen want das gewoon klote .

en als je 15 euro betaald voor 3 zaadjes trek je ze niet uit de grond dus ga je ze op een verhoging zetten en doorgaan er mee .

en die phenootjes haal je onder 400 watt net 20 gram af max .

als je dat al haalt .

dus .

en welk een voorschakelaar had je in mind kachel ?

:vape:

 

ps :139 zonder dezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht geen? Aangezien het maar 400 watt is? En wat bedoel je met fotoplanten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

fototplanten die komen pas in bloei bij 12/12 lichtregiem.

en een vsa heb je nodig voor deze lamp .

\ :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh oke dus dat is dan gewoon een standaard gefeminiseerd zaadje?

Oh dat wist ik niet, goed om te weten. Helaas weet ik daar niet veel vanaf dus dat ga ik dan even uitzoeken.

Ik heb wel nog een thermo control pro II liggen. Daarmee kan ik dag en nacht temperatuur instellen, en lichturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat een soort schakelkastje ?

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat is een kastje die alleen de stroom aan/uitzet als een bepaalde temperatuur / tijd is bereikt. Heb je een tip voor een voorschakelaar? En hoe werkt dat precies in het kort?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers hebben toch echt minimaal 4 uur rust per nacht nodig voor het beste resultaat,dus een gehele cyclus van 20/4 is gewenst.

Net zoals mensen hebben planten rust nodig om afvalstoffen af te voeren.

 

Kleine zaailingetjes van autoflowers houden niet van te zwaar bemeste grond(full mix),dan blijven ze te klein.

Het beste is eerst op light mix opzaaien in kleinere potjes(P9),en voorzichtig overpoten zodra het geslacht zichtbaar word naar zwaarder bemeste grond (full mix)

 

Zorg voor een temp. van 24 graden,het liefst constant.

Lichtcylus 20 uur licht en 4 uur 100%donker.

Luchtvochtigheid 40%/45%

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@collie weed

 

Sorry als ik het mis maar wat is nou het voordeel van je lamp 8 uur langer aan te hebben per etmaal?

 

Ff vlug is dat 56 uur per week meer licht?? Zie je dat nou terug in opbrengst maar auto's produceren meestal minder...

 

Over 8 weken tijd draai je dus dik 400 uur meer lichturen, dat is alleen interessant als deze energie direct omgezet word in buds maar dat zie ik echt niet gebeuren.

 

Beter is het om flinke sativa dominante strains neer te zetten en ze een uur extra te geven dus 13/11.

Dat extra uur elk etmaal geeft wel extra energie waar ze wat mee kunnen, na een x aantal weken stel je bij dimlux de rise and fall functie in en de plant is helemaal happy, ze weten dan dat het einde nadert en geven nog wat extra.

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor de reacties, rust heeft hij dus wel degelijk nodig, wat ik al dacht! Moet het dat helemaal pik donker zijn, of is het niet erg dat er een lataarnpaal deels op schijnt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ P.G. : langere dagen = snellere productie,en er zit tegenwoordig veel verschil tussen opbrengst van auto's.

Ik heb serieus weleens 150 gram droog van 1 autoflower gehaald :o wel een 12 weken soort.

 

Het voordeel is dat het tijd scheelt,ik kan sneller opeenvolgend draaien met fem. auto's.

En als je ze in een veldje zet zal het je verbazen.

Sommige plantjes zijn meer top dan plant namelijk. :whistle:

 

Een gewone plant gaat lang niet zo snel,vanwege 12/12 regime.

Ik moest mijn Cali O minimaal 8 weken laten bloeien,waarbij een autootje maar 5 weken bloeifase heeft.

De opbrengst is ongeveer hetzelfde wanneer ik een veldje zet van 1.20 x 1.20 aan auto's,of 4 grote stekken.

 

Zeker weten dat auto's het minder doen op 18/6 of 12/12

 

 

@ kachel : een lantaarnpaal is een constante waarde,zodra dat niet veranderd is het goed. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt allemaal!

de andere 2 staan nu in de bloei, en eentje daarvan is echt wel heel groot geworden voor een autoflower (1 meter hoog denk ik).

Heel erg bedankt voor de tips, en ik wacht rustig af tot volgend jaar om wat autoflowers te planten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...