Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
De_Föhn

Hydro Korrels Hergebruiken Ph Vraag

Recommended Posts

Het is een suffe vraag, maar wil het toch ff zeker weten. Heb dit guitige dametje achter in de tuin weggewerkt in zo'n Action tentje, vooral om stekken van te trekken dit jaar.

 

gallery_45821_19034_313364.jpg

 

Dat is aardig gelukt. Heb er vorige maand 10 afgehaald. En wil er straks ook nog een stuk of 10 uitknippen. Heb de propogator nog staan, met de hydrokorrels erin die ik voor de vorige stekken sessie op PH 5.5 heb afgezuurd.

 

De vraag hierbij is:

 

Wanneer ik die hydro korrels nu weer opnieuw wil gebruiken. Zuur ik deze dan weer een nacht af in PH 5.5 water. OF omdat ik dit al heb gedaan voor het vorige rondje is een nachtje in het regenwater van PH 6/6.5 genoeg ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

met water spolen is ook natuurlijk prima

 

het is meer dat die dingen wit slaan van de voeding

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de korrels alleen onderin de pot doet is spoelen helemaal niet nodig dunkt mij, sowieso niet want de plant eet het wel op als het bruikbaar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik er ff bij moeten zeggen. Ik dump die korrels onderin de propogator. en dan de startblokken met stekken erop Had gelezen dat je ze dan de eerste keer goed moet spoelen omdat die dingen sowieso smerig van het stof zijn en te hoge PH hebben. Nachtje in 5.5 dan zijn ze 6. zoveel. Was de les. Heeft goed gewerkt, maar weet niet zeker of die korrels over tijd de PH weer aan gaan nemen als voor het spoelen. Korrels onderin de pot doe ik niet meer binnen. Gaf alleen maar irritatie eerlijk gezegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spoel alleen als het nodig is en meestal is dat niet het geval is mijn idee er van. Anders heb je te hoog in de Ec gezeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor irritaties gaf het ?

dat ze door die gaatjes vallen ?

dat heb ik hier ook .

toch doe ik ze altijd onder in de potjes .

ik spoel ze gewoon in een vergiet onder de hete kraan .

ze nemen bijna geen water op die dingetjes .

het voorkomt dat je planten :vape: een verstikkende bruine wortelmat maken onder in de pot .

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK nou dan spoel ik het zootje even met regenwater. Stof eraf, en door !.

 

Exact dat Macerror ! Dat ze door de gaatjes vallen. Staan die potten weer te dansen. Focking irritant :D. Gebruik nu smartpots. Dat gaat perfect zonder die korrels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stukje worteldoek onderin de pot voordat je de korrels erin pleurt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...