Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skutters

Nazomerse Blueberry's Onder Led

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Zijn we weer zoals aangekondigd!

Na de tent helemaal schoon gemaakt te hebben plus nieuw filtertje, zijn de blue berry baby's over gepot tot aan de lobblaadjes.

 

De zaden heb ik dit keer in keuken papier ontkiemt en daarna gelijk in de light mix gezet.

Nu staan ze in hun definitieve 7.5 liter potten die ik ingewaterd heb met 750ml water. Komende week laat ik ze lekker hun gang gaan en dan zullen ze wel weer snakken naar water!

 

Nieuw filter

gallery_37927_19030_2430585.jpg

 

Zo stonden ze er na over potten bij

gallery_37927_19030_2498340.jpg

 

gallery_37927_19030_1157845.jpg

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit ga ik wederom volgen :specool

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

blueberry, ik zet mijn stoeltje neer, welke breeder zijn deze?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes goos! Hoelang ga je voorgroeien?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks allemaal voor de reacties!

 

Huffnpuff: helaas zijn ze van huismerk wietzaadje. Na mijn laatste grow met deze huismerk zaadjes is mijn vertrouwen daarin wel wat weg (ssh besteld maar werd bubble gum ) maar heb ze gehad van een maat die er 20 had besteld en uiteindelijk 10 had geplant in de tuin. Zijn mooie planten geworden dus we gaan ervoor!

 

Kamihaze;: ik ga uit van 2 weken en bij de 5e internode ga ik ze toppen.

 

Pindarots: ik ben begonnen met 1.20m gisteren hen op 1m gehangen straks gaat i op 70 cm en dan kijken of i nog lager kan maar ik denk zelf dat 70cm wel goed is als ik terug kijk naar mijn vorige grow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes skutters ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 :rolleyes:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

6 dagen onder ledlicht zijn de dames zijn al wat gegroeid maar ze zitten nog niet in een groeispurt. Met dit tempo houd ik nog een halve tot hele week extra aan om voor te groeien. Morgen krijgen ze na het inwateren hun eerste waterbeurt met een minimale hoeveelheid wortel stimulator.

 

Ondertussen is wel goed te zien welke de achterblijvers zijn, deze heb ik in het midden gezet.

Temperaturen:

 

Dag 28.3

Nacht 22.4

Lv 40/55 %

 

08/08

gallery_37927_19030_2627186.jpg

 

gallery_37927_19030_2813151.jpg

 

12/08

gallery_37927_19030_2729434.jpg

 

gallery_37927_19030_1065500.jpg

 

Piece :vape:

Edited by Skutters

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah daar ben jij :) succes deze ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks drrr :) we gaan er weer vol voor! Hopelijk dit keer zonder problemen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ze staan nu precies 2 weken in de tent. Ze groeien goed door, alleen de 2 weken voorgroei die ik voor ogen had worden er 3 ;)

 

De lamp hangt op 75cm van de dames af en dit lijkt op een juiste hoogte voor de groei. De temperaturen zijn redelijk onder controle, met overdag een temperatuur van rond de 28.9 en in de nacht 23.4. De lichtvoetigheid ligt rond de 45%.

 

14/08

gallery_37927_19030_1382615.jpg

 

 

gallery_37927_19030_1055186.jpg

 

17/08

gallery_37927_19030_2460086.jpg

 

gallery_37927_19030_3507532.jpg

 

20/08

gallery_37927_19030_1988784.jpg

 

gallery_37927_19030_1161575.jpg

 

1 van de dames lijkt meer sativa dan de andere deze krijgt steeds dunnere spitse bladeren in tegenstelling tot de andere. Zeer benieuwd wat dit gaat brengen :)

 

gallery_37927_19030_2199710.jpg

 

gallery_37927_19030_2208791.jpg

 

Morgen ga ik de grootste planten toppen!

 

Tot later :vape:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de term 'lichtvoetigheid' introduceer je een voor mij nieuw begrip in de wereld van het kweken! Hebben je plantjes de neiging om nogal snel de beentjes te nemen als je het deurtje van de tent open doet? :likken:

 

Verder denk ik dat jij met jouw LED-lamp nog wel iets lager kunt gaan om er voor te zorgen dat de plantjes tijdens groei lekker gedrongen blijven en de internodes mooi dicht op elkaar zitten. De blaadjes zien er top uit, geen tekenen van stress dus persoonlijk had ik de lamp nog geprobeerd een stukje lager te hangen, scheelt een hoop wanneer je straks naar 12/12 gaat en de planten nog zo'n 3 weken doorgroeien met 9 stuks op een vierkante meter, dan gaan ze allemaal naar licht zoeken en schiet de strek er opeens in, dit heb ik zelf met m'n huidige kweek ook gehad. Ook omdat ik lees dat je na de 5e internode pas topt, wat betekent dat je per plant zo'n 6-8 takken gaat overhouden. Of je moet de onderste 2-3 nodes er ook af dieven.

 

p.s. die huismerkzaadjes, ik heb d'r een hoop ellende mee gehad in m'n eerste kweekje. Nu ook weer, ik had nog een Cheese-huismerkzaadje liggen én ik heb een Jack Herer-huismerkzaadje samen met m'n andere Dinafem zaden ontkiemd, maar het verschil in bloeikracht is zeer duidelijk waarneembaar gek genoeg. De Cheese gooi ik zo weg, ik zal met de Jack Herer helaas door moeten omdat er maar 8/10 Dinafem's opkwamen en ik heb er 9 nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha even over het hoofd gezien ;) bedoel natuurlijk luchtvochtigheid!!

 

Ik laat ze nu naar de lamp groeien, maar heb gemerkt dat de plantjes minder strekken dan onder hps.

Kijk naar mijn sp ronde bij hps zouden ze mijn tent zijn uitgegroeid onder deze led zijn ze niet groter dan 60 cm geworden.

Ik heb liever een paar takken meer en de onderste internode dief ik zo i zo.

 

Je kan beter wat meer uitgeven aan zaden!

Wel jammer want de prijs is goed de kiemkracht perfect! Alleen de rest laat de wensen over helaas!

Dat is altijd zo hatelijk als er minder op komt dan dat je wilt :td dan zou je toch bijna over gaan op stekken!

Edited by Skutters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha even over het hoofd gezien ;) bedoel natuurlijk luchtvochtigheid!!

 

Ik laat ze nu naar de lamp groeien, maar heb gemerkt dat de plantjes minder strekken dan onder hps.

Kijk naar mijn sp ronde bij hps zouden ze mijn tent zijn uitgegroeid onder deze led zijn ze niet groter dan 60 cm geworden.

Ik heb liever een paar takken meer en de onderste internode dief ik zo i zo.

 

Je kan beter wat meer uitgeven aan zaden!

Wel jammer want de prijs is goed de kiemkracht perfect! Alleen de rest laat de wensen over helaas!

Dat is altijd zo hatelijk als er minder op komt dan dat je wilt :td dan zou je toch bijna over gaan op stekken!

Ach, stekken brengt weer een hele nieuwe santenkraam aan potentiële problemen met zich mee, nu is het slechts een kwestie van wat extra zaden inkopen en de verliezen van niet opkomende zaden incalculeren. En goed worden in het kiemen en oppoten.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar..mooie groene kroppen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Dag 18 18/6

 

Temperaturen

Dag 29.7

Nacht 24.5

Lv 40/45%

 

Alle dames zijn getopt en zaterdag wil ik ze op 12/12 zetten, dan staan ze precies 3 weken in de tent.

 

Tot eergisteren gaf ik ze om de 2 dagen water met 1ML root stimulator op 1L water. Vanaf nu geef ik ze alleen nog water en zodra we de bloei in gaan ga ik ze basis voeding meegeven. (Gebruik nog steeds woma 123)

 

gallery_37927_19030_1058790.jpg

 

gallery_37927_19030_2316600.jpg

 

gallery_37927_19030_573001.jpg

 

Tot later :vape:

 

 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die worden goed verzorgd! (Smiley met duim.)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er mooi uit skutters ;)

 

doe zo verder ;)

Edited by DonRoberto
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad lekker doorgaan zo!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Gisteren is de lamp op 12/12 gezet.

 

Dus dat maakt:

21 dagen groei dag 1 12/12

Temperaturen

Dag 28.5

Nacht 23.2

Lv 38/46%

 

Het gaat rustig door hier in het tentje, de onderste bladeren zijn weer wat verkleurd waarschijnlijk door het voedingswater maar kan ook zijn omdat ze geen licht krijgen, maar niks om zorgen over te maken.

Gisteren hebben ze hun eerste basis voeding gehad de ec heb ik op 1.0 gehouden.

 

Foto's zijn van gisteren

 

gallery_37927_19030_292474.jpg

 

gallery_37927_19030_3088152.jpg

 

Tot laters :vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben ze soms een keer te nat gestaan,denk niet dat dat nu al door lichtgebrek is? Mooie kroppies verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou 9ok nog kunnen kamihaze ik til altijd 2 potten om te kijken hoe zwaar ze zijn. Laatste waterbeurt heb ik ze 750ml gegeven toen liep er pas water onder uit de pot. Volgende waterbeurt fa ik alle potten checken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij twijfel doe je 5 min.een satéprikker in je potten dan zie aan de hand van de verkleuring wel hoe ze staan. Ik water op basis van de tensiometer maar al twijfel ik aan de waardes daarvan doe ik de saté testook nog voor de zekere zekerheid. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...