Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bubbakoen

Vraagje Blad Weg Snoeien?

Recommended Posts

Hallo, ik heb een plant staan die net in zijn eerste weekje bloei zit. De plant is aardig dicht begroeid met bladeren waardoor ik denk dat sommige toppen te weinig licht zullen krijgen. Is het slim om wat bladeren eraf te knippen? Aangezien er toch veel bladeren aanzitten? Zo ja, kleine of grote bladeren eraf?

 

Hoop graag iets te horen van jullie.

Groetjes koen

 

Ik wilde er foto's bij doen, maar wiet niet hoe dit moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is prima hoor, het is een techniek die aangangt bij het dieven. Naargelang kan je het in verschillende fases doen bv eerst slecht uitziende blad, blad waar gaten in zitten enz... zou wel aanraden van toch een paar waaiers er aantelaten.

 

Maar het werkt goed en omdat er meer licht op de toppen komt krijg je meer ontwikkelde toppen (minder fluf) en omdat er minder blad aanzit meer voeding naar de toppen.

 

Je kan ze knippen, persoonlijk kies ik voor het afpitsen (hoe zeg je dat in het nederlands?)

 

Greetz alki

 

Ho en voor fotos te uploaden klik op je naam rechtsboven waar de search knop staat ga naar galary dan uploaden als ie geupload is de ?bcd? Url code kopieren en dan in je post gewoon plakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Koen ,

 

Er zijn voor en tegenstanders van het snoeien , als jij wil snoeien dan doe jij dat het beste na 2 weken bloei en in 1 keer .

Je kan vanaf de onderkant 1/3 wegknippen , bladeren en takken die niet tot wasdom komen .

Na een herstel doet de plant het dan meestal beter .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom moeten de toppen licht hebben dan ?

Het blad moet toch juist licht hebben ?

Dat blad zorgt voor de fotosynthese, haal je dat weg zal er altijd meer blad in de toppen voor terugkomen en de plant zal een weekje langzamer ontwikkelen.

Buiten hoef je niets weg te halen, de zon verlicht de hele plant. Het gaat hier niet om een lampje in een tentje ..

 

En dan hebben we het nog niet over al die wonden die je aan je plant maakt, zodat schimmels er mooi in kunnen.

En over een maand huilen omdat er te vroeg geoogst moet worden wegens toprot.. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ soca : zo is het......& niet anders.... :whistle:

 

 

 

GEEN fanleaves wegknippen!

Aangezien dat noujuist het metaboliek is v/d plant.............

ik wil jou ook wel de kuitspieren afknippen en daarna een marathon laten lopen,alleen gaat dat niet echt meer he? :lol:

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...