Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dominuz

1 X Cbd Crew Therapy & 1 X Cbd Crew Critical Mass - 400W, Eerste Kweek

Recommended Posts

Ahoi,

 

Ik heb vandaag twee zaden tussen de watten gelegd om te laten ontkiemen. Het is mijn eerste binnenkweek die ik deftig wil aanpakken, vroeger wat geklooid maar nooit echt een deftige kweek opgebouwd. Alle tips en hints zijn dus welkom! Foto's volgen van zodra de plantjes aan hun groei beginnen in de tent, nog een dagje ontkiemen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update; zaden zijn geflopt omwille van een onnozele fout. Er liggen er 2 nieuwe te ontkiemen sinds vandaag, liggen nu tussen de watten en gaan binnen een, paar dagen in zaai en stekgrond onder de hpi lamp (18/6) in de tent. Van daaruit volgen de verdere updates :) Ik plan ze 2 tot 3 weken te groeien en dan op 12/12 te zetten.

 

materiaal:

 

120x120x200 secret jardin tent

400W hpi (groei)

400W hps (bloei)

lumatek 400W evsa op davin dv12

 

 

canna terra voeding

canna terra professional (grond)

zaai- en stekgrond voor 't kiemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das wel een erg grote tent voor 2 zaden, al helemaal als je ze maar 3 weken laat voorgroeien. Daar kun je makkelijk meer potten in kwijt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das wel een erg grote tent voor 2 zaden, al helemaal als je ze maar 3 weken laat voorgroeien. Daar kun je makkelijk meer potten in kwijt.

 

Klopt, maar is nu eenmaal de tent die ik heb staan. Ik zet nu deze 2 strains gewoon voor eigen gebruik en om ze eens te testen. De grootte van de tent is met eventuele andere toekomstplannen in het achterhoofd :) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze een update. Had het hier een beetje uit het oog verloren. Heb elke 4 dagen ongeveer een foto genomen, hieronder een reeksje van 18 augustus (net onder de groeilamp) tot 18 augustus (net in bloei). Vanavond neem ik nog een foto voor de huidige stand van zaken van zodra de lamp weer aan gaat (20u). We zijn ondertussen een hoop beginnersfouten verder (eerste kweek) en er zijn al een aantal dingen die ik de volgende ronde zeker anders wil aanpakken. De plantjes hebben het geweldig gedaan tot een weekje geleden, ik denk dat ik ze teveel voeding heb gegeven voor een tijdje. Vooral bij de CBD therapy zijn de bladpuntjes een beetje verbrand, ik neem vanavond of morgen duidelijke foto's van het probleem...

 

UPDATE; dat klein geel gedrochtplantje dat soms op de foto's verschijnt is ondertussen een stille dood gestorven. Niks van aantrekken :)

 

18 augustus

gallery_8035_19122_606728.jpg

 

20 augustus

gallery_8035_19122_1848849.jpg

 

24 augustus

gallery_8035_19122_196308.jpg

 

26 augustus

gallery_8035_19122_1479761.jpg

 

29 augustus

gallery_8035_19122_648525.jpg

 

2 september

gallery_8035_19122_331058.jpg

 

6 september

gallery_8035_19122_1925988.jpg

 

18 september (2 dagen in bloei)

gallery_8035_19122_325604.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee in hoeverre er hier iemand aan het volgen is, maar toch een update.

 

Gisteren drainwater gemeten en kwam op 1300PPM. Ik zit al een tijdje met plekken op mijn bladpunten en heb naar mijn inziens teveel voeding gegeven, dus heb de soil geflusht. Zo'n 5 liter per pot laten doorlopen, zit nu op 550PPM. Lijkt me al wat leefbaarder. De reden van het flushen;

 

gallery_8035_19122_550700.jpg

 

gallery_8035_19122_158172.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb jij de plantjes al eens nagekeken op beestjes? Dit lijkt een beetje op thrips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb jij de plantjes al eens nagekeken op beestjes? Dit lijkt een beetje op thrips.

 

Thanks voor de reply. Ik heb het al eens gecheckt, ja. Zou ik bij trips aan de onderkant van de bladeren de beesjes niet moeten kunnen zien zitten? Het wordt ook niet perse veel erger, het is ook al een aantal weken. Bij trips zou ik denken dat het sneller veel erger zou worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk geen trips..misschien een keer.bladvoeding gegeven met.t.licht aan of gemorst?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk geen trips..misschien een keer.bladvoeding gegeven met.t.licht aan of gemorst?

 

Zou kunnen, maar lijkt me niet aangezien de vlekjes er ook bijkwamen op hogere bladeren waar ik sowieso niet op gemorst heb. Ik heb denk ik vooral de beginnersfout gemaakt van bij elke watergift voeding te geven in plaats van de planten voeding te geven van zodra ze er om vragen. Ze hebben volgens mij een voedingsoverschot gehad. Nu kijken hoe het gaat na de flush en of het al dan niet erger wordt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...