Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
chalawan

Buitenkweek Royal Creamatic En White Dwarf

Recommended Posts

Beste leden,

 

Ik ben vrij nieuw in het wiet kweek wereldje en ben begin mei begonnen met het kweken van autoflowers.

 

Na het doorspitten van verschillende sites toch uiteindelijk besloten hier lid te worden aangezien dit gewoon het beste forum was wat ik kon vinden.

 

In mei 2016 ben ik begonnen met mijn eerste kweekje autflowers. Het waren er toen twee:

- 1 * Royal Creamatic

- 1 * White Dwarf (gratis zaadje van wieetzaadjes.nl)

 

De opstelling die ik destijds heb gebruikt was de volgende:

- 15 liter potten

- Plagron Batmix

- Plagron terra bloom

- tomaten kweektent voor beschutting gestabiliseerd met stoeptegels

- regenwater

- planten staan ongeveer 8-9 uur op het zuiden

 

Deze planten zijn reeds geoogst. Planten zijn allebei ongeveer een meter geworden. Helaas is de Royal Creamatic onderweg deels gesneuveld (met uitzondering van wat zijtakken) omdat ik in het begin stadium van de bloei op vakantie ging, en een vriend van me vergeten was de tomaten kweektent te beluchten op een warme dag. Ik denk dat er nog steeds zo'n 10 gram gedroogd af is gekomen. De oogst van White Dwarf was ruim voldoende maar was niet helemaal tevreden over de dichtheid van de toppen. Uiteindelijk was de opbrengst van deze plant zo'n 20 gr gedroogd. Ik vond dit gezien het dramatische weer (juni en begin juli) gedurende de bloeiperiode nog best veel. Helaas heb je de zon buiten niet in de hand :) Van de twee wietjes was overigens de Royal Creamatic echt het lekkerste om te roken met een beetje kruidig aroma, het deed me ook een beetje denken aan Haze. De white dwarf was vrij scherp naar mijn mening.

 

Na mijn vakantie heb ik eind juni nog 3 Royal Creamatic Autos ontkiemt, deze keer met een iets andere opstelling. Dit met het oog op iets actiever kweken/ voeden op een ander soort substraat. Mijn vorige substraat was namelijk Batmix en heeft alleen een beetje bloeimest nodig. Misschien kan ik met deze opstelling mijn resultaat verbeteren van ruim voldoende naar goed ;) de Opstelling sinds een maand:

 

- 15 liter potten

- Tomaten kweektent voor beschutting gestabiliseerd met stoeptegels

- Plagron Grow Mix

- Plagron Terra Grow

- Plagron Terra Bloom

- Plagron Green sensation

- regenwater

- planten staat ongeveer 8 uur op het zuiden

 

Van de drie ontkiemde planten heeft één plant moeite gehad met groeien omdat de top waaruit nieuwe blaadjes ontstaan op een rare manier waren samen gegroeid waardoor er geen nieuwe bladeren konden worden aangemaakt. De plant heeft dit zelf opgelost door uit de stam een nieuw groeipunt aan te maken en groeit nu gestaag. Wat me wel opvalt is dat deze plant een stuk kleiner is gebleven dan de andere twee. De andere planten zijn nu namelijk al aan hun zesde groeilaag toe terwijl "het kneusje" pas aan zijn vierde laag toe is. Waarschijnlijk wordt ze niet zo mooi als haar zussen maar ik hoop dat dit nog bijtrekt.

 

Omdat Plagron adviseert na ongeveer drie weken te beginnen met bijvoeden (op Grow Mix) ben ik daar tevens mee gestart. Ik ben begonnen met de halve dosis van 2.5 ML per liter en zal dit de komende twee weken telkens iets verhogen totdat er duidelijke bloeisporen zijn. Het plan is om daarna te gaan beginnen met een mix van Terra Bloom en Green Sensation. Ik heb overigens de autoflower na ontkieming direct in de grote pot gezet met een beetje stek aarde zodat ze niet overvoed raken en de groei stagneert.

 

 

Waar ik erg benieuwd naar ben is naar Plagron Green Sensation. Ik heb hier positieve verhalen over gehoord als booster voor je topppen en kan eigenlijk niet wachten :) Maar zoals iedereen weet is GEDULD misschien wel het halve werk :)

 

Foto's volgen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom! Goede uitgebreide info, benieuwd naar de foto's.

 

Groet rm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze wat fotos van opstelling en conditie van de planten :) Mijn profiel foto is trouwens de White Dwarf uit vorige kweek

 

 

IMG 20160730 182027[1]

IMG 20160730 182009[1]

IMG 20160730 182002[1]

IMG 20160730 181942[1]

IMG 20160730 181927[2]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Redman! Zag uit jouw topics dat je ook lekker bezig bent geweest met AF? Mag ik vragen hoe groot/hoog ze nu uiteindelijk zijn geworden? Begreep namelijk dat jij ook wat AF groeiproblemen hebt gehad in het begin. Ik heb dit ook gehad met mijn White Dwarf AF. Die moest ik namelijk ompotten omdat ik de White Dwarf in een stek bakje ontkiemde.

 

Verder vroeg ik me af of jij of iemand anders me kan vertellen wanneer Green Sensation te gaan gebruiken en of het verstandig is om Terra Bloom te combineren met GS als bloeivoeding voor een AF die buiten staat. Ik weet dat AF over het algemeen gevoelig zijn voor overvoeding dus het zou handig zijn als iemand met ervaring mij hierover meer advies kan geven. Ik kan wel topics vinden over voeding maar niet gerelateerd aan Autoflowers namelijk.

 

TX and peace,

 

Chalawan Kraithong

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat ik geen reactie krijg, misschien vanwege vakantie tijd iets rustiger op het Forum? Heb besloten om dit verslag toch in zijn geheel uit te schrijven. misschien heeft iemand er ooit nog iets aan en anders lees ik het zelf nog een keer.

 

Het is nu week 5 en het weer gaat de komende dagen niet mee zitten helaas. Gisteren redelijk zonnige dag gehad en heb de planten maar een voeder beurt gegeven met daarin 3/4 van de aanbevelen dosis Terra Grow, aangezien de grond nog redelijk vochtig was nog geen liter per plant. Alhoewel er bij alle drie de planten reeds bloei te bespeuren is in de oksels, wil ik pas beginnen met het toedienen van bloeivoeding in de loop van volgende week. Heb het idee dat de planten nog wel wat meer kunnen groeien. Planning is om donderdag nog één keer de volle dosis Terra Grow te geven (5ML per 1 liter water) en ik zit eraan te denken om dit te combineren met een minimale dosis Terra Bloom van 1ML op I liter water, hoor eventueel graag wat jullie mening is hierover.

 

De opstelling in de tomaten tent bij regen.

 

opstelling tijdens regen

 

Tot nu toe hebben mijn planten goed gereageerd op de voeding maar ik heb ook rustig aan gedaan. Het verschil in ontwikkeling tussen de planten is best groot. Op onderstaande foto is de lange of gestrekte plant weer in de hoogte gegaan:

 

gestekte plant

 

 

Het kneusje begint een beetje op een scrog plant te lijken aangezien de eerste twee zijtakken tijdens het herstel van de plant de kans kregen zich goed te ontwikkelen. Je ziet wel duidelijk het verschil in groei ontwikkeling bij deze plant in vergelijking met andere twee (kleiner gebleven). Zo'n vertakking kost toch veel energie blijkbaar. Dan zullen al die verhalen over het toppen bij autoflowers dus toch kloppen:

 

kneusje

 

 

Over onderstaande plant ben ik het meest tevreden.Grote bladeren die dicht op elkaar zitten met dichte zijtakken.

 

breede plant

 

Al met al vind ik dat ze best goed groeien gezien het feit dat het niet de allerbeste tijd is voor autoflowers IVM daglengte. Ben zeer benieuwd naar het effect van Green Sensation, daar zal ik zo rond week 6 mee beginnen.

 

Peace,

 

Chalawan Kraithong

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Chalawan, ben inderdaad ook lekker aan het rommelen met auto's :-). Er zijn duidelijke verschillen in lengte van de plantjes, +Speeds en de White widow zijn rond de 60/65 cm, terwijl de Sad's ongeveer 40/45 cm zijn, in de tuin staat nog een soort van smurfin van ongeveer 30 cm. Ze hebben geen groeivoeding gehad, staan in 15 liter lightmix met drie buffertabs en een handje lavameel.

 

Wat voeding betreft kan ik je helaas niet verder helpen, ben zelf nog maar pas begonnen met kweken en loop hier zelf ook mee te stoeien. Ben wel heel veel aan het lezen, denk dat je veel van de antwoorden op je vragen terug kan vinden met de search-functie.

 

Greetz en veel kweekplezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_46133_19017_1780389.jpg

 

Als je de BBcode naast je foto in je topic plakt, heb je meteen een groot plaatje, kijkt wat lekkerder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze deze keer anders gepost Redman :) Ik zit nu in week 6 en de bloei is er in geslagen momenteel en ik heb toch maar besloten te gaan beginnen met een halve dosis Terra Bloom en halve dosis Green Sensation. Heb dit nu twee keer gedaan en het ziet er naar uit dat de planten het trekken. Hoe gaat het met jouw autoflowers? Ga na het schrijven je topic ff checken.

 

Het wordt eindelijk beter weer vanaf volgende week (volgens 14 daagse verwachting dan). Ik ga bij aanvang beginnen met het toedienen van een volle dosis Green Sensation tezamen met een halve dosis Terra Bloom. Hoop echt dat de zon voor een lange tijde gaat schijnen!!!!!

 

Hier nog wat foto's

 

Opstelling

 

 

tn_gallery_46133_19033_835949.jpg

Breede plant

 

tn_gallery_46133_19033_1256413.jpg

 

Gestrekte plant

 

tn_gallery_46133_19033_447474.jpg

 

Kneusje

 

tn_gallery_46133_19033_3298574.jpg

 

De gestrekte plant is al verder in de bloei dan de andere twee, Geen flauw idee hoe dat komt aangezien ze alle drie op hetzelfe tijdstip boven zijn gekomen. Waar ik heel benieuwd naar ben is naar de toppen van de brede plant aangezien deze naar mijn mening het volst is. We zullen het zien aan de hand van het resultaat. Ben volgende week weer terug hopelijk tijdens een zonnige dag :)

 

Chalawan

 

Ik zie dat die fotos nog steeds niet goed staan..... hierbij nogmaals dan maar op de oude manier. Het is niet echt gebruiksvriendelijk moet ik zeggen.

 

gestrekte plant

breede plant

kneusje

opstelling

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog steeds voor mezelf dingen aan het opschrijven....het is wel heel stil :)

 

Afgelopen 5 dagen waren niet echt goed te noemen met betrekking tot het weer. Volgens mij zijn er zo'n 2 dagen geweest dat de zon redelijk heeft geschenen. Planten hebben tijdens regen in de tomatentent gestaan, ik doe ze meestal naar buiten als het lekker weer is.

 

Dit is hoe ze er momenteel uitzien:

 

 

 

Heb tegen de gestekte plant maar een bamboe stokje geplaatst voor ondersteuning (het waait namelijk nogal op mijn dakterras). De top ontwikkeling op de gestrekte plant is veel verder dan op de andere twee. Ook de trichomes zijn al te zien bij deze plant. Ik had sowieso het idee dat deze AF plant sneller was. Toch vreemd als je bedenkt dat ze allemaal op hetzelfde tijdstip omhoog zijn gekomen. Ook zijn de bladeren donkerder groen...misschien overvoed? De andere lijken er geen last van te hebben.

 

De brede plant is echt een plaatje geworden vind ikzelf, ben zeer benieuwd hoe de top ontwikkeling in de komende dagen zal gaan . Het wordt mooi weer, en heb besloten de volle dosis GS van Plagron te geven met nog een halve dosis Terra Bloom. Hopelijk pakt dit goed uit. Wat me wel opvalt is dat de onderste bladeren ietwat zijn verbrand. Ik las ergens dat dit vrij normaal is? Aangezien de andere bladeren totaal geen sporen vertonen van verbranding en feller groen zijn, ga ik toch de volle dosis GS toedienen.

 

Kneusje ligt met alles achter eigenlijk maar begint nu ook (inimini) topjes te vormen. Heb ook bij deze plant maar een bamboe stokje geplaatst ter ondersteuning in de wind. Kwa top ontwikkeling zitten deze plant en de brede plant op hetzelfde niveau.

 

 

Chalawan

Share this post


Link to post
Share on other sites

het tekort aan reacties ligt wellicht aan de onhandige plaatsing van de foto's en de lappen tekst!

 

Maar gaat wel lekker zo te zien, leuke ruimte heb je daar waar ze in staan! Zou het echter niet te veel overdrijven met de voeding en de planten goed in de gaten houden, meer is niet altijd beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga ze bij de volgende beurt een stuk minder voeding geven, kan ik ze een keer alleen (regen) water geven? Lijkt mij dat door dit warme weer het water sneller verdampt en dus de voedingstoffen achterblijven eigenlijk...

 

Bij deze nog ff wat fotootjes (nu echt op de juiste manier)

 

brede plant (ziet er goed uit):

 

gallery_46133_19043_2155962.jpg

 

gestrekte plant loopt voor kwa bloei maar ik ga deze voorlopig ff water geven IVM donkergroene bladeren.

 

gallery_46133_19043_4151395.jpg

 

kneusje doet het goed, is later uit de grond gekomen dus ook later met bloei

 

gallery_46133_19043_2616662.jpg

 

Hoop dat het nu makkelijker kijkt

 

 

Chalawan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog ff wat fotootjes.....einde dag stonden ze nog te genieten van de laatste zon.

 

 

IMG 20160816 195852[1]

IMG 20160816 200036[1]

IMG 20160816 200046[1]

IMG 20160816 200204[1]

IMG 20160816 200222[1]

IMG 20160816 200333[1]

IMG 20160816 200408[1]

 

ik bedoel zo....

 

gallery_46133_19043_141470.jpg

 

gallery_46133_19043_3120994.jpg

 

gallery_46133_19043_2591179.jpg

 

gallery_46133_19043_2016543.jpg

 

gallery_46133_19043_2689570.jpg

 

gallery_46133_19043_1568267.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog wat fotootjes van week 8....nog één keer voeden met mooi weer en dan uitspoelen.

 

Uiteindelijk is de gestrekte plant het kleinst gebleven en geeft teven de minste bloei met wel erg fluffy toppen. Ik zou niet weten wat de oorzaak kan zijn hier de topjes die al duidelijk langere trichomes laten zien. Begint nu echt melkachtig te worden. Plant krijgt sinds zaterdag alleen nog maar water....denk dat ik deze gebruik voor het maken van ice olator hash:

 

gallery_46133_19073_576334.jpg

 

gallery_46133_19073_1259419.jpg

 

Kneusje is uiteindelijk enorm de hoogte in gegaan en staat nu een 2/3 weken in volle bloei. De hoofdtop is aan de dunne kant maar denk dat dit nog bijtrekt aangezien ze nog wel even mag. Denk dat dit komt door een grotere pot. Kneusje krijgt nu bijna de volle dosis voeding elke drie dag, Daarbij krijgt ze bij warm weer extra water.

 

gallery_46133_19073_2437470.jpg

 

de brede plant vind ik echt een plaatje en mag zeker nog wel even bloeien. Krijgt ook de volle dosis GS en Terra Bloom elke drie dagen. De plant drinkt als een dolle en moet bij het weer van afgelopen dagen flink worden bewaterd. Heb het idee dat dit best goed werkt aangezien ze na twee dagen lichter begint te worden

 

gallery_46133_19073_662672.jpg

 

bovenaanzicht breede plant

 

gallery_46133_19073_2288693.jpg

 

Weer wordt erg warm en heb maar aluminium om de pot gedaan anders wordt het echt te heet. Hopelijk blijft het nog twee weken zo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...