Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kapiteinkoek

Eerste Kweekje

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik ga dit verslag maken zodat ik gaande weg wat leer over dit plantje met jullie feedback erbij want ben bang dat ik gewoon te veel ervaring mis.

Ook zitten er een paar uitdaging bij waarbij sommige zich zullen afvragen waarom ik zo moeilijk doe om te beginnen het soortje dat we lekker vinden is amnesia haze, dus gaan we dat ook kweken. Helaas bestaat er geen amnesia haze uit een zaadje ( voor diegene die dat wel geloven soma of hy-pro is niet de amnesia die ik ken ) Dus dan kom je uit op stekken en die komen meestal met spint ( in mijn geval dan ) Ook wil ik hydro gaan kweken in RFX-1.

 

Op dit moment gaat het mij er alleen om deze stekjes te laten groeien en afkomen van de spint om een moederplant over te houden, waar we later schone stekjes van kunnen knippen.

 

De setup:

4x amnesia haze in 4 liters( niet handig achteraf)

2 meter breed 1 meter hoog houten kleding kast.

2x 36wat tl buizen 6500k+4000k

120mm pc fan

passive inlaat

boneco luchtbevochtiger.

Dan nog waat schakel en meet aparatuur.

 

Voeding is van GHE 3 part flora serie met wat extra call mag, bio roots en wat enzymen.

 

Dag 1, helaas had ik bij aankomst van de stekjes geen foto's gemaakt maar ik denk dat het beter is want heb nog nooit zoiets gezien. Bom vol van spint donker groen van kleur en niet echt happy. Ik kreeg als advies om spint aan te pakken een klimaat te creëren van ong 20 graden met een hoge LV. Helaas is het wel erg moeilijk om met deze buiten temp van 28+ dat voormekaar te krijgen. 22 graden lampen uit en 24 graden lampen aan is wat ik kon doen.Maar omdat ik het zekere voor het onzekere wilde heb ik ze toch gedoopt in een badje van gif ( floramite)

Ik heb de rfx ingewaterd met een ec van 0.8 en ph 5.5 ik kreeg terug een ph van 6.0 zelfde ec.

 

En zo zag het eruit na 3 dagen

gallery_46224_19012_213041.jpeg

 

gallery_46224_19012_1033139.jpeg

Veel spint ? dan is het maar goed dat ik geen fotos had van de eerste dag das was pas veel.

Omdat de spint op de grotere bladen zat heb ik dus elke dag maar blaadjes weg gehaald waardoor de plantjes eigenlijk niet groeien.

 

En zo ziet het er na 7 dagen eruit

gallery_46224_19012_729082.jpeg

De mini ventilator staat aan daarom zie je de bladen zo omhoog maar vind ze er wel happy uitzien.

 

gallery_46224_19012_342895.jpeg

stukken beter vind ik zelf, er zit hier en daar nog wel wat spint maar de volgende aanval word al voorbereid.

 

 

gallery_46224_19012_91972.jpeg

Hoe komt dit ? te hoge dosis gif ? of is dit het resultaat van ongedierte op je plantje ? Kan nog niet heel goed plantjes lezen.

 

gallery_46224_19012_111930.jpeg

Ik verbaas me nog steeds hoe accuraat sommige dingen zijn uit china die nog geen 2 euro kosten en erg fijn om mee te werken is.

 

Dit was het dan weer voor nu, ik zit niet te wachten op mensen die dit gaan volgen maar een beetje feedback zou leuk zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mede RFX-kweker, die moet ik natuurlijk even goed in de gaten houden! Zelf ben ik zeer in mijn nopjes met dit medium, mijn planten hebben er nog nooit zo mooi bij gestaan en het water/voeding geven is echt kinderspel. Ik heb nu al mijn hele kweek van bovenaf water gegeven en dit gaat verder super. Zodra de planten hun wortels écht goed door de pot heen hebben zitten gaat het pas echt hard. Volgens mij gaan je blaadjes meer omhoog staan door het type licht en de hoeveelheid die je ze geeft. Suc6 in het grootbrengen van deze moeders!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er buiten het spint probleem redelijk goed uit persoonlijk zou ik een moederplant niet uit stek maar uit zaad kiezen.

Denk dat die verpaarsing inderdaad te wijten is aan het gif (heb als neven effect al eens roze/rode bladstengels gezien)

 

En over de Chinese electronica zou me verbazen als ze niet even goed werken als de dure die hier te koop zijn die overigens in 70% van de gevallen ook in china is gemaakt

 

Oh en wil niet moeilijk doen maar deze valt onder micro/fluo door wattage en soort lamp ;-)

 

Greetz alki

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pindatrots

ik heb jou verslag gelezen en veel van geleerd ik was erg bang om van boven water te geven ivm algem maar zo te zien niks aan de hand.

 

Ik heb ze nog maar 1 keer voeding gegeven na het inwateren van boven omdat mijn eerste EC te laag was dus ec van 1.4 gegeven en vonden ze wel lekker. En kan ik ze nog overpotten ? En hoe weet je wanneer ze weer voeding nodig hebben?

 

@alkaline je hebt gelijk dat een mooie moeder uit zaad komt. Maar de amnesia die ik ken komt alleen uit stek.

 

Oke dan weet ik dat ook want het zag er beetje eng uit maar heb dan ook een halve dosis meer gif gegeven.

Nu is het een micro kweekje maar eenmaal spint vrij zijn er 60 led chips van citizen onderweg goed voor 2200wat aan led power :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begin was voor mij ook even aftasten met watergift. Het mooie van rfx is toch wel dat te veel eigenlijk niet kan want dan loopt het er onderin de pot gewoon uit. Nieuwe rfx absorbeert nog wel minder dan wanneer het wat weekjes oud is maar dan zit het natuurlijk ook vol met wortels die het water beter vast houden. Na het inwateren was de rfx zeiknat, bleef er echt een 5tal dagen water onderin de bak staan. Toen alles opgenomen was ben ik rustig in kleine hoeveelheden (200-400ml) per dag gaan geven en keek ik goed of het niet allemaal er doorheen zou sijpelen en maar onderin de bak zou blijven staan. Goed over en rondom het stekblokje gieten.

 

Ik zou voorzichtig proberen ze nog wel ff in een grotere pot te plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit en een beetje spint heb je altijd wel met dit weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6! Ik kijk mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pindatrots haha dat is precies wat er ook bij mij gebeurde ik ging na de 3derde dag gelijk elke plantje 250ml geven alles kwam er weer van beneden weer onderuit. Helaas zijn de wortels nog lang niet naar de bodem bij mij waardoor me planten nooit dat extra wat er in de bak blijft kunnen opzuigen, dus nu doe ik het allemaal met de hand nog.

 

Ik heb ook een lekbak gescoord bij de kringloop winkel voor 3 euro 100cm lang 90cm breed en 17cm hoog :D:D maar dat is voor later.

 

@dilago toch is mijn uitgangpunt om over 8 weken 1 spintvrije plantje over te houden, ik ben dus begonnen met floramite de volgende aanval zal bestaan uit vertimec+nissorun 1.5 de dosis volgende aanval zal apollo +envidor daarna begin ik met oma's recepten habanero saus en misschien ook een knoflook aanval om het af te sluiten met tetrix roofmijt. Als iemand nog andere aanvalsstrategie heeft ik sta open haha.

 

@kamihaze veel kijk plezeir ik zal me best doen om er iets leuks van te maken, als de leds binnenkomen zal ik er goede uitleg bij te geven hoe ik ze in elkaar zet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes gewenst en ik hoop dat het je lukt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet een paar rozen naast je spintplant, daar houden ze van, daarna wel weggooien natuurlijk :wave:

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update,

De planten groeien nog wel goed en ik denk dat het tijd is om ze in een grotere pot te doen 1 blad vertoonde denk ik overvoeding ik had ze een ec van 1.6 gegeven en dat vonden ze niet leuk. Heb ze daarna een EC van 1.3 gegeven en ze waren volgende daar weer groen( hebben we dat ook weer geleerd) Want ik dacht juist aan voedingtekort.

 

ik ben niet echt een kenner maar spint zelf zie ik niet eitjes weer wel. Van die hele kleine witte puntjes helemaal aan het uiteinde van de blad.Of zijn dat dode eitjes ?

 

Ik krijg als het goed is dit week mijne led spullen binnen dan moeten ze we wat harder gaan, ik heb trouwens 2 van de planten in de kliko gedaan en ben verder gegaan met 2 planten op een andere locatie. Waar de led komt te staan en nog 10 jalisco jaze uit zaad maar dat is voor de volgende update.

 

week2

gallery_46224_19032_933473.jpeg

 

 

gallery_46224_19032_271678.jpeg

Mijn eerste bladprobleem had geen idee wat ik ermee beetje stress haha

 

gallery_46224_19032_493954.jpeg

Vooral wanneer je dit ziet

 

gallery_46224_19032_423237.jpeg

 

gallery_46224_19032_1380384.jpeg

schoon ?

 

gallery_46224_19032_188055.jpeg

Wat zijn die bubbels op me bovenblad ? het zat er al op vanaf dag 1 en trekt niet weg.

 

Zo dat was het em alweer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt dat ze een goed wortelveldje aan het aanleggen zijn, ben benieuwd of je bij het overpotten een hele kluit rfx eruit kunt trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het met 1 van de dummies gedaan in dit geval was dat de helemaal linker op foto 1 zie je bijna niet. Als de rfx beetje droog is op de kop en het kwam er vanzelf als 1 stuk eruit. Ik gebruik wel enzymen maar ofdat iets ermee te maken heeft ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...