Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cvg_1618822372

400V Opticlimate.

Recommended Posts

Heren.....

 

Ik draai al weer een paar jaartjes met de eerst opti 6000. 1 van de eerste. Weten jullie misschien wat voor compressor daar in zit. Het is namelijk zo.. Binnenkort wordt hij verhuisd maar de eclectische aansluit meneer is van de aardbodem verdwenen. En ik weet niemand anders. Dus ik moet hem straks zelf aansluiten. Nu weet ik dus dat als je een compressor op 400v aansluit. Dat je fases om kan draaien. Als het verkeerd zit draaid de compressor achteruit. Dit klopt toch? Daarom zou ik willen weten hoe ik straks zeker weet dat de opticlimate goed aangesloten zit en niet de. Verkeerde kant op. Draaid. Hij komt straks ook gewoon weer op 400v te draaien. Alleen vraag ik hier of jullie mij goed kunnen uitleggen hoe ik de stroom moet aansluiten. Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals je al aangeeft, als er 2 fase gedraaid zijn draait deze de verkeerde kant op. De enige manier is meten hoe deze nu is aangesloten, ik neem aan op een rechtsdraaiend veld. Nadat je de motor opnieuw heb aangesloten kan je dus opnieuw meten. Dit doe je met een draaiveldmeter.

 

Je kan toch kijken hoe hij nu zit..?

Als je de aansluiting verhuist naar een andere locatie kan je te maken krijgen met een andere draairichting van het net. Meten is weten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat hij zegt idd.

 

Meestal is de compressor daar tegen beveiligd hoor....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto maken dacht ik ook. Maar als de fases omgedraaid zitten heeft een foto maken ook geen zin. Het gaat mij er ook om of de compressor is beveiligd of welke co compressor er in zit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

doet er toch niet toe, je maakt een foto op je bord welke kleuren en op de clima dan kan het nooit fout zijn als hij het nu doet

en er zit wel een foutmelding in de clima als je het niet goed doet, wat maakt het uit wat voor compressor erin zit tov het aansluiten vd stroom?

 

dit staat ook gewoon beschreven in de opticlimate handleiding als je die er bij had gepakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...